Menu

درخواست 16 میلیون دلاری نویسنده کتاب‌های The Witcher از CD Projekt RED؛ استودیو گفته این ملبغ را پرداخت نخواهد کرد

توسعه‌دهنده سری بازی‌های The Witcher یعنی استودیو CD Projekt RED می‌گوید که پول بیشتری برای اجازه و حق استفاده از کتاب‌های "آندره ساپکوسکی" (Andrzej Sapkowski) به او پرداخت نخواهد کرد.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از VG247، "ساپکوسکی" در ابتدا به جای دریافتی بخشی از سود، کل حقوق استفاده از کتاب‌ها را به CDPR فروخته و اکنون تقاضای پول بیشتری دارد.

"ساپکوسکی" و تیم حقوقی‌اش ادعا دارند که حق‌وحقوق فروخته شده تنها برای بازیِ اول بوده‌ و استودیو برای بازی‌ها و بسته‌های الحاقی بعدی به آن‌ها بدهکار است و باید میلغی بین 5 تا 15 درصد (نزدیک به 16 میلیون دلار) از سود بازی‌ها را به وی بدهند.

اما CD Projekt RED در این مورد می‌گوید: "از نظر استودیو درخواست‌های اعلام‌شده بی‌اساس هستند؛ چرا که مبلغ اعلام‌شده بیش از حد است و آن‌ها نیز شایستگی و حقی برای دریافت این پول ندارند."

"استودیو به صورت مشروع و قانونی، تا آن‌جایی که لازم بوده، حق‌وحقوق استفاده از کارهای آقای "آندره ساپکوسکی" را برای استفاده در بازی‌ها خریداری کرده است. تمامی بدهی‌ها و مبالغ مرتبط با کتاب‌ها به صورت کامل پرداخت شده‌اند."

"ما می‌خواهیم با نویسندگانی که در ساخت بازی‌های خلق‌شده توسط CD Projekt RED تاثیر گذار بوده‌اند، رابطه خوبی داشته باشیم."

"در آخر، هیئت‌مدیره برای اطمینان حاصل‌کردن از حل دوستانه این موضوع تمام تلاشش را خواهد کرد. اگرچه، هرگونه راه‌حلی باید با توجه به قرارداد‌های فعلی و درخواست‌های هر 2 طرف تنظیم شود. "

به نظر می‌رسد شرکت قانونی استخدام‌شده از طرف "ساپکوسکی" مدت زیادی برروی این پرونده کار کرده است؛ چرا که ادعا دارند مدارک و چیزهای بیشتری برای پشتیبانی از درخواست‌شان ارائه خواهند داد.

"تجزیه و تحلیل ارائه‌شده هیچ‌گونه ارتباط مستقیمی با درخواست‌ها و مدارک ما ندارد. ما به خوبی از این حقیقت که دادخواست ارائه‌شده توسط موکل ما یک درخواست معمولی نیست آگاه هستیم و می‌دانیم که درخواست پرداخت میلیون‌ها دلار چیزی آسانی نیست. "

"به هر حال ما به شما اطمینان می‌دهیم که این پرونده برای مدتی طولانی در دست آمادگی بوده و نویسنده به خوبی از سناریوهایی که احتمال دارد به خاطر درخواست‌های شما به وجود بیاید، آگاه است. از همه مهم‌تر، هم ما و هم نویسنده کاملا متعهد و آماده‌ایم تا این موضوع را به نتیجه برسانیم. "

نظر شما چیست؟ لطفا دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.