Menu

رئیس PlayStation دلیل دیر فعال کردن Cross-Play را توضیح می‌دهد

Sony رویکرد بسیار سخت‌گیرانه‌ای در رابطه با قابلیت Cross-Play داشته بنابراین هنگامی که طی روزهای گذشته اعلام کردند این ویژگی از طریق یک بتا برای بازی Fortnite فعال می‌شود تا دارندگان تمام پلتفرم‌ها و گوشی‌های مختلف بتوانند با یکدیگر آنلاین بازی کنند، باعث سوپرایز و تعجب بسیاری از طرفداران شد.

به گزارش پردیس گیم و به نقل از DualShockers، شاون لیدن به عنوان رئیس استودیوهای جهانی PlayStation، در قسمت 308 از برنامه PlayStation Blogcast راجع به تصمیم فعال‌سازی Cross-Play و علت طول کشیدن آن توضیح داد:

"این چیزی است که از آن مطلع هستیم و می‌دانیم درخواست‌های زیادی برای آن وجود دارد و می‌خواهیم چنین موردی را به بهترین روش ممکن ارائه دهیم. فعال کردن Cross-Play فقط فشردن یک دکمه نیست تا همه چیز مرتب شود. این یک نگرش یا ویژگی به‌شدت چند بعدی است. ما باید به این موضوع از دید فنی نگاه می‌کردیم و به بررسی آن با همکاران خود از دید کسب‌وکار می‌پرداختیم. باید مطمئن می‌شدیم آیا در صورت فعال‌سازی این قابلیت، خدمات درستی برای مصرف‌کننده داریم؟ آیا سیستم پیام‌رسانی درستی داریم؟ این یک روند پی در پی و متوالی است. همه موارد باید با نظم خاص و مشخصی انجام شود و به همین دلیل بود که شروع آن از آنچه که مشخصا من می‌خواستم بیشتر طول کشید اما به هر حال مدت زمان بیشتری از آنچه که نیاز داشتیم را از ما برای آماده‌سازی گرفت و به همین خاطر در روز سه‌شنبه نه تنها قادر به اعلام آن بودیم، بلکه در همان موقع فعالش هم کردیم."

به‌نظر می‌رسد کارهای بسیار زیادی باید به ترتیب و با نظم انجام می‌شد تا شاهد چنین لحظه‌ای جادویی در بخش آنلاین بازی‌ها می‌بودیم. همچنین ظاهرا شاون لیدن از بابت این دستاورد بسیار هیجان‌زده است و امیدواریم در آینده باعث رخ دادن اتفاقات بزرگ‌تری هم شود.

حال می‌خواهیم بدانیم که Sony و Microsoft این رابطه دوستانه Cross-Play را تا کجا گسترش می‌دهند؟ آیا چنین چیزی را برای Black Ops IIII ،Battlefield V و Fallout 76 خواهیم دید؟ شاید خیلی برای دیدن این اتفاق زود باشد اما همچنان امیدوار هستیم.