Menu

نگاهی به نقدها و نمرات Life is Strange 2: Episode 1 – Roads؛ شروعی احساسی و زیبا

عنوان Life is Strange 2 یک بازی گرافیکی ماجراجویی است که توسط استودیوی Dontnod Entertainment توسعه یافته و شرکت Square Enix وظیفه‌ی انتشار آن را برای پلتفرم‌های PC ،PS4 و Xbox One دارد. این بازی در جریان نمایشگاه Gamescom سال جاری نامزد دریافت 3 جایزه‌ی بهترین بازی کژوال، بهترین بازی خانوادگی و بهترین بازی پلتفرم PC شد، اما موفق به دریافت هیچ کدام از آن‌ها نشد.

این نسخه از Life is Strange یک داستان جدید را روایت می‌کند و به نظر می‌رسد که اثری از شخصیت‌های محبوب نسخه‌ی اول در آن نیست. شما در این قسمت در نقش Sean Diaz قرار می‌گیرید، کسی که به همراه برادر جوانترش Daniel از دست پلیس فرار کرده است. اگر یادتان باشد، سازندگان این بازی پیش از این اعلام کرده بودند که عنوان The Awesome Adventures of Captain Spirit که به صورت رایگان در دسترس است، یکی از لازمه‌های فهمیدن و پی بردن به داستان Life is Strange 2 است و ارتباط زیادی به آن دارد و حتی انتخاب‌های شما در آن می‌تواند بر داستان این بازی تاثیر بگذارد.

اکنون به تازگی اولین قسمت Life is Strange 2 با نام Roads منتشر شده است؛ این قسمت تا پیش از این Seattle نام داشت اما بعدا تغییر کرد. این قسمت روایتگر اتفاقات ماورایی‌ای بعد از مرگ یک پلیس را روایت می‌کند و تلاش‌های Sean که 16 سال دارد را به همراه برادر 9 ساله‌اش نشان می‌دهد که قصد ترک سیاتل را دارند تا به پورتو لوبوس در مکزیک که زادگاهشان می‌باشد، فرار کنند. اکنون بیایید با هم خلاصه‌ای از نقد و بررسی‌ها و نمرات این بازی را از سوی معتبرترین مراجع گمینگ جهان مطالعه کنیم.

Trusted Reviews: 100

"Roads یک قدم دردناک برای شروع یک سفر عاطفی برادرانه می‌باشد و مدیوم آن هرگز نمی‌تواند باعث محدود شدن آن شود. من فصل‌هایی از بازی‌های متمرکر بر روایت انتخابی را که مدت زمان کمتری از این بازی داشتند را تجربه کردم، اما این عنوان پنج ساعته بسیار درخشان‌تر عمل می‌کند و شامل لحظات عاطفی و قلبی بیشتری نیز می‌شود. با Life is Strange 2، استودیوی DONTNOD توانسته تا تمام عناصر که در گذشته باعث موفقیت این بازی شدند را ارتقا و بهبود دهد تا بتواند تجربه‌ای بسیار عالی و ضروری را ارائه دهد که تنها مناسب طرفداران این مجموعه نیست."

Wccftech: 95

"Life is Strange 2 برای خلق لحظات هیجان انگیز خود را به خطر می‌اندازد. در این قسمت جداب ما شخصیت‌های اصلی جدیدی را ملاقات می‌کنیم و شاهد شروع شدن یک داستان بسیار جالب و غم انگیز هستیم."

COGconnected: 92

"به طور کلی عنوان Life is Strange 2 برای من نه تنها فراتر از انتظاراتم بود، بلکه الان معتقدم که اگر از طرفداران این سری نیستید یا که پیش این نسخه‌های قبل را تجربه نکرده‌اید، بازهم این بازی برای شما مناسب خواهد بود. اینبار شاهد یک بازی زیبا هستیم که عناصر در مقایسه با گذشته بسیار پیشرفت کرده‌اند و انتخاب‌ها معنی دارتر از همیشه هستند."

Metro Game Central: 80

"ادامه‌ی Life Is Strange شروعی دارد که به طور قابل ملاحظه‌ای جسورانه است و در بحث موضوع اصلی داستان و ایجاد شخصیت‌های جدید هم بسیار موفق عمل می‌کند."

IGN: 77

"اگرچه تا پیش از این، داستان Life is Strange بر روی انتقادات و مشکلات اجتماعی تمرکز داشت، اما این بار داستان اصلی در رابطه با برادری و دوستی است که بسیار هم قابل لمس و زیبا به تصویر کشیده می‌شود."

GamesRadar+: 70

"یک داستانی که به خوبی نوشته شده است، اما به نظر می‌رسد که زیاد برای این بازی مناسب نیست. علاوه بر آن یکسری نقص‌های دیگر هم باعث می‌شوند تا از ارزش‌های این شروع فوق العاده کمی کاسته شود."

Metacritic Scores

PS4: 81

PC: 81

Xbox One: 80