Menu

کارمند سابق Telltale Games از این استودیو شکایت کرد

به تازگی یکی از کارمندان سابق استودیو Telltale Games در یکی از داد‌گاه‌های فدرال کالیفرنیا از این استودیو شکایت کرده است. این فرد ادعا دارد که طبق قانون WARN، استودیو موظف بوده 60 روز قبل از اخراج احتمالی، به او هشدار دهد.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از GameSpot، "ورنی رابرتس جونیور" (Vernie Roberts, Jr) در این شکایت ثبت‌شده به دنبال این است که دستمزد و حقوق از دست‌رفته و هر غرامت دیگری که طبق بند WARN در آن 60 روز باید می‌گرفته را به دست آورد. این دادخواست شامل "بقیه افرادی که شاید در چنین موقعیتی باشند" نیز می‌شود؛ این یعنی احتمال پیوستن تمامی 275 کارمندی که هفته گذشته از Telltale اخراج شدند به این شکایت وجود دارد.

مواردِ استثنائی نیز برای بند WARN وجود دارد؛ برای مثال اگر یک شرکت به دنبال یک سرمایه‌گذاری جدید باشد و ریسک عمومی‌شدنِ خبر اخراج عده‌ای وجود داشته باشد،‌ آن‌ها می‌توانند از جزئیات و موارد استثنایِ بند WARN استفاده کنند. هنوز مشخص نیست که چند نفر به این شکایت خواهند پیوست؛ اینکه آیا اصلا این شکایت موفق خواهد شد یا نه نیز جای بحث دارد.

همان‌طور که می‌دانید، تعطیلی استودیو Telltale Games کاملا ناگهانی رخ داد و علاوه بر جامعه گیمینگ، کارمندان این استودیو را نیز کاملا شوکه کرد؛ کارمندانی که بدون دریافت هیچ مبلغی برای جدایی و تنها با 9 روز مهلت استفاده از مزایای سلامتی، از کار بی کار شدند. در گزارشات، دلیل پرداخت‌نشدن هیچ وجهی به کارمندان اخراج شده، تعطیلی کامل استودیو و کسب‌وکار (به جای تعدیل نیرو) ذکر شده است.

دیروز نیز اعلام شد که احتمال دارد فصل آخر The Walking Dead با همکاری شرکایی جدید ادامه داشته باشد؛ که همین امر می‌تواند سبب ایجاد سوالات حقوقی و قانونی بسیاری پیرامون تعطیلی استودیو و پیچیده‌تر شدن پرونده شود.

در پایان لطفا دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.