Menu

بهترین فیلم های علمی-تخیلی از نگاه سایت Rotten Tomatoes

فیلم های علمی-تخیلی همیشه جذاب هستند و این پتانسیل را دارند تا بیننده را تحت تاثیر خود قرار دهند. جدای از کیفیت تولیدی هریک از این فیلم ها، آنها خود به خود جذاب هستند و دلیل این امر احتمالا موضوعات مورد نظر این فیلم ها میباشد.

سفر به سیارات دیگر، آشنایی با فرازمینی ها، سواری با وسایل نقلیه عجیب و غریب، موجودات جهش یافته و پیشرفت های علمی و تکنولوژیک شگرف، همیشه از اجزای اصلی تشکیل دهنده این نوع از فیلم ها هستند. احتمالا به همین دلیل است که این ژانر طرفداران خاص خود را دارد و میتواند بینندگان زیادی داشته باشد.

سایت ها و رسانه های سینمایی مختلفی وجود دارند که هریک به دسته بندی بهترین فیلم های علمی-تخیلی با شاخص های خود پرداخته اند و لیستی از بهترین های این ژانر دارند. در این نوشته قصد داریم به تعدادی از بهترین فیلم های علمی-تخیلی از منظر سایت Rotten Tomatoes بپردازیم. البته همانطور که پیش از این اشاره شد، شاخص سنجش هریک از این مراجع متفاوت است. قبل از اینکه به سراغ لیست مورد نظر برویم باید گفت که تعداد این فیلم ها بسیار زیاد است و ما تنها به بخشی از آنها خواهیم پرداخت و به ترتیب از بهترین آنها آغاز میکنیم.

فیلم علمی-تخیلی MAD MAX: FURY ROAD

مد مکس,فیلم,علمی-تخیلی

فیلم MAD MAX: FURY ROAD که محصول سال ۲۰۱۵ میباشد، یک فیلم آخرالزمانی با صحنه هایی هیجان انگیز است. این فیلم ماجراجویانه در زمان اکرانش با استقبال زیادی از سوی علاقمندان مواجه شد. کارگردان فیلم یعنی جرج میلر (George Miller) توانست با این فیلم به دنیای فیلم های آخرالزمانی بازگردد. اگر فیلم را ندیدید بهتر است بدانید ستاره هایی مانند تام هاردی (Tom Hardy)، چارلیز ترون (Charlize Theron)، نیکلاس هولت (Nicholas Hoult) و راسی هانتینگتون وایتلی (Rosie Huntington-Whiteley) در آن به ایفای نقش میپردازند.

E.T. THE EXTRA-TERRESTRIAL

فیلم علمی تخیلی

این فیلم که محصول سال ۱۹۸۲ است ساخته استیون اسپیلبرگ (Steven Spielberg) میباشد که در نوع خود فیلم بسیار جالبیست. E.T. THE EXTRA-TERRESTRIAL یک فیلم علمی-تخیلی بسیار خوب است که داستان کودکی یک بیگانه (alien) را به خوبی به تصویر میکشد. این فیلم مناسب بزرگسالان و همچنین جوانان است و میتواند برای هر دوی این گروه های سنی جذاب باشد.

METROPOLIS

فیلم متروپولیس,علمی تخیلی

Metropolis یک فیلم علمی-تخیلی کلاسیک بسیار تاثیرگذار از عصر سکوت است، فیلمی که در سال ۱۹۲۷ ساخته شده است. یکی از ویژگی های اصلی فیلم Metropolis، جنبه های بصری هیجان انگیزش است که میتواند بیننده را تحت تاثیر خود قرار دهد. اثر تصویر کننده شهری است که ناامیدی در آن موج میزند و دو طبقه کارگر و برنامه ریزان شهری در آن از یکدیگر جدا شده اند. کارگردان Metropolis فریتز لانگ (Fritz Lang) است که یک کارگردان آمریکایی-آلمانی-اتریشی میباشد که در سال ۱۹۷۶ فوت شده است.

GRAVITY

فیلم جاذبه,علمی تخیلی

فیلم آلفونسو کوارون (Alfonso Cuarón) یعنی Gravity جایگاه چهارم این لیست را به خود اختصاص داده است. Gravity یک فیلم علمی-تخیلی با فضایی گرفته است که میتوان در آن پرتاب شدگی را احساس کرد. فیلم آلفونسو کوارون (Alfonso Cuarón) از نظر کارگردانی بسیار خوب است و جنبه های بصری خیره کننده ای دارد. ساندرا بولاک (Sandra Bullock) و جرج کلونی (George Clooney) ستارگان اصلی فیلم هستند که نقش خود را به زیبایی ایفا میکنند.

ARRIVAL

فیلم ورودی,ARRIVAL,علمی تخیلی

فیلم Arrival تجربه ای جدید و هیجان انگیز برای طرفداران فیلم های علمی-تخیلی است که مضامین مورد بحث آن بسیار زیبا به نمایش درآمده و با بازی امی آدامز Amy Adams زیباتر هم شده است. داستان فیلم از آنجا آغاز میشود که یک فضاپیمای مرموز در اطراف زمین ظاهر میشود و یک تیم خبره برای شناسایی آن دور هم جمع میگردند. کارگردان این فیلم دنیس ویلنیوو (Denis Villeneuve) است که توانسته فیلمی تاثیرگذار تولید کند.

STAR WARS: THE LAST JEDI

فیلم STAR WARS: THE LAST JEDI,علمی تخیلی

رایان جانسون (Rian Johnson) کارگردان STAR WARS: THE LAST JEDI توانسته با فیلم خود هر آنچه که یک طرفدار جنگ ستارگان انتظار دارد را به او عرضه کند. فیلم که محصول سال ۲۰۱۷ است، از بازی بازیگرانی همچون مارک همیل (Mark Hamill)، کری فیشر (Carrie Fisher) و آدام درایور (Adam Driver) به خوبی بهره گرفته است.

ALIEN

فیلم بیگانه,ریدلی اسکات,علمی تخیلی

فیلم بیگانه (Alien) یکی از ساخته های ریدلی اسکات (Ridley Scott) است که در سال ۱۹۷۹ ساخته شده است. Alien یک کلاسیک مدرن است که تلفیقی از جنبه های علمی-تخیلی، وحشت و غم است. اگر میخواهید بدانید یک فیلم علمی تخیلی کلاسیک خوب چه شکلی است، بهتره حتما به تماشای این فیلم بنشینید.

WAR FOR THE PLANET OF THE APES

WAR FOR THE PLANET OF THE APES

این فیلم که محصول سال ۲۰۱۷ است، حاوی تصاویر نفس گیر و جلوه های ویژه تاثیرگذاری میباشد. کارگردان این فیلم دیدنی، مت ریوز (Matt Reeves) کارگردان و فیلمنامه نویس آمریکایی میباشد که به احتمال زیاد کارگردانی فیلم «بتمن» بعدی را نیز بر عهده داشته باشد.

THE TERMINATOR

فیلم ترمیناتور,آرنولد,علمی-تخیلی

اگر شما از علاقمندان به سینما باشید، به احتمال زیاد تا به حال چندین بار فیلم The Terminator را تماشا کرده اید. فیلم داستان ماموری است که میخواهد نسل بشر را برای آینده نگه دارد و در این راستا میکوشد تا یک زوج جوان را از خطر مرگ نجات دهد. جیمز کامرون (James Cameron) با به کارگیری بازیگران خوبی همچون آرنولد شوارتزنگر (Arnold Schwarzenegger)، لیندا همیلتون (Linda Hamilton) و پل وینفیلد (Paul Winfield)، فیلمی جذاب را در سال ۱۹۸۴ به پرده سینما ها بیاورد.

HER

فیلم her,پوستر

فیلم Her به کارگردانی اسپایک جانز (Spike Jonze) یک اثر لطیف و شیرین است که به مسئله ای اساسی میپردازد. موضوع محوری فیلم روابطی عاطفی انسان آینده (پست مدرن) و چگونگی آن است. در طول فیلم شما تحت تاثیر رابطه عاشقانه انسان و ماشین قرار میگیرید و عمیقا به فکر فرو میروید. تماشای این فیلم میتواند بسیار لذتبخش و البته اندکی تامل برانگیز باشد.

نوشته بهترین فیلم های علمی-تخیلی از نگاه سایت Rotten Tomatoes اولین بار در فیلیکسا. پدیدار شد.