Menu

مایکل پکتر: Red Dead Online به شدت سودآور خواهد بود

Red Dead Redmption یکی از مهم‌ترین بازی‌ها در تاریخ صنعت گیم می‌باشد و قطعا هم نسخه‌ی دوم این عنوان از این قائده مسثنی نخواهد بود. این بازی قرار است یکی از پویاترین و طبیعی‌ترین جزئیات ممکن را ارائه بدهد؛ اما در کنار تجربه‌ی این بازی مورد انتظار اکنون برای یک چیز دیگر نیز بسیار شوق و ذوق داریم. Red Dead Online که نام بخش چند نفره‌ی آنلاین عنوان Red Dead Redemption 2 می‌باشد، مدتی پیش معرفی شد و به نظر می‌رسد که شرکت Rockstar بازهم می‌خواهد فرمول موفقی که در بخش آنلاین عنوان Grand Theft Auto V را اجرا کرد، باری دیگر تکرار کند. Red Dead Online قرار است به مدت طولانی‌ای پشتیبانی شود و شامل محتویات بسیار زیادی شود. همچنین قرار است تا مانند GTA Online برای این بازی هم به صورت منظم بزور رسانی و آپدیت منتشر شود تا بازیکنان مدت زمان بیشتری را در آن وقت صرف کنند و از آن هرگز خسته نشوند. همچنین احتمالا بازیکنان زیادی در این عنوان پول خرج خواهند کرد که باعث سود آوری زیادی برای شرکت Rockstar و Take-Two می‌شود. ما هنوز هیچ چیز درباره‌ی نحوه‌ی پول خرج کردن در این بازی نمی‌دانیم، اما به طور قطعی باید انتظار یک پرداخت درون برنامه‌ای عادلانه را داشته باشیم.

به گزارش پردیس گیم، وب سایت GameSpot اخیرا در طی مصاحبه‌ای با تحلیلگر معروف Wedbush Securities یعنی مایکل پکتر (Michael Pachter) درباره‌ی عنوان Red Dead Online و پتانسیل درآمدزایی فوق العاده‌اش صحبت کرده است. پکتر اعلام کرد که انتظار دارد این بازی حداقل از لحاظ پول سازی موفق شود و بتواند سودآوری زیادی داشته باشد، هرچند در این تردید دارد که این موفقیت بتواند به اندازه‌ی عنوان GTA Online باشد. البته طبیعی است، زیرا که GTA V توانسته تا بیش از 95 میلیون نسخه فروش داشته باشد که این رقم یکی از موفق‌ترین آمارهای فروش در تاریخ بازی‌های ویدئویی می‌باشد، علاوه بر آن نام GTA خود نیز یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین نام‌ها در میان سری بازی‌ها می‌باشد که از نسل پنجم کنسول‌ها حضور داشته است، اما Red Dead کار خود در نسل ششم آغاز کرد و در نسل هفتم بود که تازه به شهرت رسید. در مجموع می‌توان گفت Red Dead در مقابل GTA یک نام تجاری نسبتا کوچک است. حتی خود شرکت‌های Rockstar و Take-Two هم باور ندارند که این عنوان بتواند موفقیت‌های GTA V را از لحاظ فروش تکرار کند.

در هر حال بازهم انتظار می‌رود که Red Dead Online بتواند یک بازی پول سازی بزرگ باشد. پکتر گفت که معتقد است که این بازی می‌تواند به طور متوسط به ازای هر بازیکن، حداقل 10 دلار در سال به جز خود هزینه‌ی بازی سود داشته باشد؛ با فرض اینکه این بازی 25 میلیون نسخه فروش داشته باشد و بتواند به طور ماهانه 10 تا 15 میلیون بازیکن فعال داشته باشد، می‌توان انتظار داشت که این 10 دلار باعث شود تا عنوان Red Dead Online به طور مداوم حداقل 150 میلیون دلار درآمد در سال داشته باشد.

این 150 میلیون دلار در برابر درآمد عظیم GTA Online کم است، اما بازهم درآمد بزرگی است. این تنها بخش کوچکی از درآمد فرعی Red Dead Online است و می‌توان انتظار داشت که مردم در بازه‌ی چند ساله حداقل 60 دلار یا بیشتر برای بخش پرداخت درون برنامه‌ای بازی پول بپردازند.

پکتر گفت: "من فکر می‌کنم که Red Dead Online قطعا موفق خواهد شد. درآمد GTA Online در 3 ماه آخر سال 2017 در حدود 125 میلیون دلار بود و اکنون هم حداقل 100 میلیون دلار در هر 3 ماه سودآوری دارد، با این حساب GTA Online در سال حدود 400 تا 500 میلیون دلار سودآوری دارد؛ آن هم در شرایطی که حدود 5 سال از عرضه‌ی آن می‌گذرد.

من شک دارم که سود آوری Red Dead Online به اندازه‌ی GTA Online باشد، اما فکر می‌کنم حداقل مانند بازی‌های مشابه مانند Hearthstone ،Overwatch ،League of Legends و Fortnite بتواند به ازای هر بازیکن در سال 10 دلار سودآوری داشته باشد. Red Dead Online ممکن است بهترین تجربه‌ی آنلاین ممکن را ارائه بدهد، اما شرایطی که پیش آمده است باعث می‌شود که نتوانم انتظار تکرار موفقیت‌های عظیم GTA Online را داشته باشم. غرب و حشی و ژانر وسترن هیچ چیزی کم ندارد، اما ممکن است بعضی از افراد به اندازه‌ی دوران مدرن و امروزی با آن ارتباط برقرار نکنند."

همچنین لازم به ذکر است که طبق گفته‌ی پکتر پیش بینی رقم فروش و تعداد بازیکنان Red Dead Online غیر قابل پیش بینی است، اما طبق تجربه می‌توان گفت که این رقم در بدترین و ضعیف‌ترین حالت بازهم بسیار عظیم‌تر و موفق‌تر از دیگر بازی‌ها خواهد بود.

در GTA Online بازیکنان می‌توانند پول خود را GTA$ که در آن می‌توانند بخش‌های اضافه‌ی بازی خریداری کنند، خرج کنند. نحوه‌ی کار پرداخت‌های درون برنامه‌ای در Red Dead Online فعلا مشخص نیست، اما با توجه به موفقیت GTA Online می‌توان انتظار داشت که Rockstar بازهم بازیکنان را به هزینه‌های اضافی تشویق کند.

Red Dead Online در ماه نوامبر به صورت بتای عمومی کار خود را شروع می‌کند و پس از انتشار عنوان Red Dead Redemption 2 در تاریخ 26 اکتبر (4 آبان) این بازی به طور کامل و رسمی در دسترس خواهد بود. البته از روز عرضه‌ی Red Dead Redmption 2 این بخش قابل بازی نخواهد بود.

شرکت Rockstar درباره‌ی Red Dead Online می‌گوید: "با استفاده از گیم پلی عنوان Red Dead Redmption 2 به عنوان یک پایه، Red Dead Online شما را دعوت می‌کند تا به صورت تنهایی یا با دوستانتان در محیط بازی کاوش کنید. همچنین بروز رسانی‌ها و محتویات زیادی در طول زمان و به صورت دائمی برای این بازی منتشر خواهند شد که تجربه‌ی شما را ارتقا می‌دهد و به آن تکامل می‌بخشد."

علاوه بر بحث پرداخت‌های درون برنامه‌ای امروزه تبدیل به یکی از بحث‌های داغ گیمینگ شده و استفاده از آن توسط شرکت زیادی از جمله Take-Two مرسوم شده است. این شرکت در بازی‌های NBA 2K از این قابلیت استفاده می‌کند، اما به نظر می‌رسد ناعادلانه بودن این بخش باعث به وجود آمدن مشکلاتی شده است. علاوه بر آن شرکت Activision Blizzard هم که صاحب بازی‌های آنلاین معروفی همچون Call of Duty ،Overwatch و World of Warcraft می‌باشد توانسته تا بیش از 4 میلیارد دلار سود از طریق پرداخت‌های درون برنامه‌ای کسب کند. همچنین به نظر می‌رسد که این پرداخت‌ها قرار است در بازی‌های دیگری همچون Halo Infinite حضور داشته باشند.

نظر شما چیست؟ آیا Red Dead Online می‌تواند موفق عمل کند؟