Menu

اطلاعات جدیدی از عنوان انحصاری Project JUDGE منتشر شد

به گزارش پردیس گیم و به نقل از DualShockers، وب سایت Dengeki Online اخیرا مصاحبه‌ای را با "توشیهیرو ناگوشی" (Toshihiro Nagoshi) و "کازوکی هوساکاوا" (Kazuki Hosokawa) درباره‌ی عنوان مورد انتظار Project Judge انجام داده است. ناگوشی پیش از این به عنوان تهیه کننده‌ی سری بازی‌های Yakuza فعالیت داشته است و هم اکنون هم مدیر پروژه‌ی بازی Project Judge می‌باشد. هوساکاوا هم پیش از این کارگردان هنری سری بازی Yakuza بوده و اکنون در Project Judge نقش تهیه کننده را دارد.

مصاحبه‌ی منتشر شده بسیار طولانی بود و اطلاعات زیادی از بازی به ما می‌دهد، اما به دلیل زبان ژاپنی آن امکان ترجمه‌ی کامل آن وجود نداشت. پس در زیر مهم‌ترین اطلاعاتی که به دست آورده‌ایم، آمده است:

  • ایده‌ی اصلی عنوان Project Judge مربوط به "توشیهیرو ناگوشی" می‌باشد. این ایده اولین بار حدود 3 یا 4 سال پیش به ذهن او رسید، اما هیچ فرصتی برای اجرا و ساخت آن به وجود نیامد تا که بعد از مدتی ساخت بازی آغاز شد.
  • این بازی از همان موتور ساخت بازی Yakuza 6 یعنی Dragon Engine استفاده می‌کند، با اینحال اما بهبودهایی در آن لحاظ شده و نوع رنگ‌بندی و نور‌پردازی در Project Judge به دلیل ایجاد تفاوت با Yakuza کمی متفاوت است.
  • آن‌ها قرار است بازی را در یکی از بزرگترین تعطیلات عرضه کنند. دلیل اینکه سازندگان تصمیم گرفتند تا بازی‌شان را فقط 3 ماه پیش از انتشار معرفی کنند این است که آن‌ها می‌خواستند از فراموش شدن آن توسط مردم جلوگیری کنند.
  • کار توسعه‌ی بازی هم اکنون به پایان رسیده و سازندگان تنها در حال اشکال زدایی و رفع باگ‌ها و مشکلات فنی آن می‌باشند.
  • در ابتدا قرار بود تا "تاکایوکی یاگامی" (Takayuki Yagami) نقش شخصیت اصلی این عنوان را بازی کند اما بعدها تصمیم بر این گرفته شد تا "تاکویا کیمورا" (Takuya Kimura) نقش آن را بازی کند، این تصمیم تا حد زیادی توانست به بازاریابی این بازی کمک کند. سازندگان متوجه شدند که موتور Dragon Engine عنوان Yakuza 6 به اندازه‌ی کافی پیشرفته است، پس اگر آن‌ها یک شخصیت محبوب و آشنا مانند "تاکویا کیمورا" را در بازی‌شان قرار دهند، همه فورا او را خواهند شناخت. این کار حاصل تجربه‌ی همکاری با "تاکشی کیتانو" (Takeshi Kitano) که در عنوان Yakuza 6 حضور داشت، بود. آن‌ها داستان این عنوان را برای کیمورا فرستادند و او نیز فورا این کار را قبول کرد.
  • تاکایوکی (شخصیت اصلی بازی) بیش از کیریو (Kiryu) در هر بازی از سری Yakuza صحبت می‌کند و البته حرف‌های او پر هستند از اصطلاحات قانونی و این موضوع کار را برای کیمورا بسیار سخت‌تر از قبل می‌کرد، زیرا که این بازی اولین تجربه‌ی صدا پیشگی او هم بود، اما او واقعا توانست کار خود را به خوبی انجام دهد. لحظاتی از بازی که سازندگان انتظار داشتند تعداد دفعات زیادی باید ضبط شوند، تنها چند مرتبه ضبط شدند و نتیجه‌ی نهایی فوق العاده بود. همچنین بسیاری از لحظات بازی بازنویسی شدند و یا دستخوش تغییراتی شدند تا بیشتر با بازی کیمورا هماهنگ شوند؛ البته نویسندگان بسیار مراقب بودند تا شخصیت اصلی "تاکایوکی" همانی باشد که از اول می‌خواستند و هیچ تغییری در شخصیت پردازی او صورت نگرفته است. نحوه‌ی زمان بندی ضبط بازی درست به مانند خود بازی بود و از فصل اول شروع شد، پس شما به خوبی می‌توانید جهش و پیشرفت شخصیت اصلی و بازیگر آن را در طول تجربه‌تان حس کنید. همچنین ضبط بازی پس از پایان یافتن کار نوشتن سناریوی بازی انجام شد و همین امر به تیم بازیگران کمک بسیاری کرد.
  • به دلیل حجم عظیم کارهای صوتی بازی برای بخش اصلی داستان این عنوان، برخی موارد جانبی به طور کامل صداگذاری نشده‌اند.
  • همانند سری Yakuza برخی از ماموریت‌های جانبی این بازی جنبه‌ی کمدی دارند.
  • سازندگان آکیرا ناکائو (Akira Nakao) را در نقش تاکاشی گندا (Takashi Genda) قرار دادند، زیرا این شصخیت کاملا با شخصیت او هماهنگ است. این شخصیت مانند یک پدر برای شخصیت اصلی می‌باشد.
  • شوسوکه تانیهارا (Shosuke Tanihara) نقش یک کارآگاه به نام میتسورو کورویا (Mitsuru Kuroiwa) را بازی می‌کند، زیرا که این شخصیت نیاز به یک بازیگر بسیار جدی داشت که ظاهری مانند افراد اهل کسب و کار داشته باشد. میتسورو و تاکایوکی تفاوت‌های بسیار زیادی با هم دارند.
  • پیره تاکی (Pierre Taki) نقش رئیس گروه یاکوزا یعنی کیوهی هامورا (Kyohei Hamura) را در این عنوان بازی می‌کند، زیرا که عادت کرده تا نقش جنایتکاران ترسناک را بازی کند.
  • شخصیت‌های متعدد مونث زیادی در بازی وجود دارند که نقش زیادی در داستان دارند و به زندگی تاکایوکی مرتبط می‌شوند، با اینحال اما هیچ رابطه‌ی عاشقانه‌ای بین آن‌ها وجود ندارد و بیشتر یکسری دوستی میانشان وجود دارد.
  • بخشی از بازی Project Judge در منطقه‌ی کاموروچو جریان دارد که پیش از این در سری بازی Yakuza هم آن را دیده‌ایم. از آنجایی که سازندگان این بازی را به اندازه‌ی کافی متفاوت طراحی کرده‌اند، شما احساس نخواهید کرد که پیش از این در این منطقه حضور داشته‌اید. آن‌ها ابتدا منطقه‌ای دورتر را برای اتفاقات بازی مد نظر داشتند، اما در نهایت تصمیم گرفته شد تا کاموروچو محل این اتفاقات باشد؛ زیرا که این منطقه مناسب‌ترین ستینگ را برای داستان بازی دارا بود.
  • شما با انجام کارهایی مانند قبول کردن یک پرونده، غذا خوردن و یا انجام مینی گیم‌ها می‌توانید Sp دریافت کنید. Sp چیزی است در بازی که با آن می‌توانید مهارت‌هایتان را در مواردی همچون مبارزات ارتقا دهید.
  • سیستم مبارزات Project Judge برای بازیکنان حرفه‌ای طراحی شده و اگر شما بخواهید مهارت جدیدی را به خود اضافه کنید، باید بررسی کنید که آیا می‌توانید آن را انجام دهید یا نه. مهارت‌هایی که در طول بازی فرا می‌گیرید بسیار برای شما مفید واقع خواهند شد.
  • سازندگان بسیار سعی کرده‌اند تا سبک مبارزه‌ی کاتایوکی با کیریو در Yakuza متفاوت باشد. همچنین کاتایوکی از هنرهای رزمی چینی استفاده می‌کند که به صورت خودآموز و با علاقه آن‌ها را یاد گرفته است. داستان بازی هم توضیح می‌دهد که چگونه یک وکیل سابق مجذوب هنرهای رزمی می‌شود.
  • شما می‌توانید در طول بازی از موارد جالب کارآگاهی خود استفاده‌های زیادی بکنید.
  • ناگوشی تصمیم گرفته است تا گروه Alexandros موسیقی بازی را بسازد. گروه‌های زیادی وجود داشتند که سبک کارشان با بازی هماهنگ باشد، پس او در اینباره بسیار فکر کرده بود تا تصمیم بگیرد.
  • علاقه مند کردن مردم به بازی‌های جدید کار بسیار سختی است، پس سازندگان در زمان معرفی یک دمو برای بازی Project Judge منتشر کردند تا مردم را متقاعد کنند که این عنوان بسیار با سری Yakuza تفاوت دارد.
  • دموی نمایشگاه Tokyo Game Show 2018 با دموی قابل دانلود تفاوت‌هایی دارد و همچنین 2 مینی گیم جدید در خود دارد که در بازی‌های Yakuza نبودند.
  • در نهایت هم سازندگان بازهم تاکید کردند که این بازی با Yakuza بسیار تفاوت دارد و برای تجربه‌ی آن نیاز نیست ساخته‌های پیشین آن‌ها را تجربه کنید.

در آخر، نظر شما راجع به این بازی چیست؟