Menu

تم موسیقی مبارزه شخصیت دانته در Devil May Cry 5 به دلیل اتهامات سوء رفتار جنسی، حذف شده است

یکی از موسیقی‌های متن عنوان Devil May Cry 5 حذف شده است و ممکن است که این اهنگ دیگر در بازی وجود نداشته باشد. دلیل این اتفاق می‌تواند اتهامات علیه رهبر گروه موسیقی‌ای که این اهنگ را تولید کرده است، باشد. در ماه نوامبر رهبر گروه موسیقی Suicide Silence، هرمیندا (Herminda)، بعد از اعلام گزارش سوء رفتار جنسیش، غذر خواهی کرد.

به گزارش پردیس گیم و به نقل از سایت Pcgamesn، تریلری که Capcom به طور ناگهانی قبل از رویداد Tokyo Game Show منتشر کرد به شخصیت دانته مربوط می‌شود، این تریلر تم موسیقی مبارزه او را معرفی میکند؛ اهنگی به نام "Subhuman" که توسط یک گروه موسیقی heavy metal اجرا شده است. در نتیجه انتشار این تریلر، اتهاماتی از ماه نوامبر که در آن هرمیندا به دلیل سو استفاده "احساسسی و جنسی" از دختری در زیر سن قانونی، متهم شده بود، دوباره به روی کار آمده است.

بر اساس گزارشات Loudwire (به همراه GameInformer)، هرمیندا بعد از پست شدن بیانیه‌ای از طرف یک طرفدار 17 ساله بر روی توییتر، از طریق Facebook اعلام عذرخواهی کرد. توییت این طرفدار از آن زمان پاک شده است، اما این بیانیه می‌گوید که هرمیندا عکس‌هایی از خودش با محتوای "پیشنهاد رابطه جنسی" را "بدون درخواست" آن طرفدار از او، برایش فرستاده است و او را "گول زده" تا عکس‌های نامناسبی را از خودش ارسال کند. هرمیندا چند روز بعد از اتاهامات اولیه عذر خواهی کرد و بیان کرد که در طی این ارتباط "گمان" میکرده سن آن دختر بالای 18 سال بوده است( سن قانونی در ایالات متحده امریکا).

بعد از کشف شدن این اتهامات، تعدادی از طرفدران Capcom توویت کردن به نمایندگان Capcom به منظور اقدام در خصوص این اهنگ را شروع کردند. در زمان نوشتن این خبر، هیچ گونه بیانیه رسمی‌ای از طرف Capcom منتشر نشده و ویدیو این موسیقی از Youtube حذف شده است. همچنین یک نسخه تغییر یافته از تریلر Gamescome بارگذاری شده بود که به نظر می‌رسد آن تریلر نیز حذف شده باشد. اگرچه از آن موقع به بعد تریلر جدیدی از Tokyo Game Show در کانال YouTube رسمی Devil May Cry پست شده است که اهنگ "Subhuman" را در پیش زمینه خود دارا می‌باشد.

Devil May Cry 5 در تاریخ ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ منتشر می‌شود. سایت Pcgamersn برای دست یابی به اطلاعات بیشتر در مورد این موضوع با Capcom ارتباط برقرار کرده و یکی از نمایندگان این شرکت بیان کرده است: "این قطعه موسیقی قبل از اشکار شدن این واقعه برای بازی ظبط شده بود و ما تا به الان از آن مطلع نبودیم. به هر حال، درحالی که ما هم اکنون از این وضعیت فعلی اگاه هستیم، Capcom تصمیم گرفته که در آینده دیگر از این از تم موسیقی دانته برای مقاصد تبلیغاتی استفاده نکنیم. ما هم اکنون در حال ارزیابی گزینه های ممکن برای نسخه پایانی بازی هستیم که این موضوع به فاکتور های متفاوتی از جمله منابع بستگی دارد."