Menu

شرکت THQ Nordic حق ساخت IPهای ALONE IN THE DARK و ACT OF WAR را تصاحب کرد

به نظر می‌رسد که روند تصحاب IP‌ها توسط THQ NORDIC پایانی ندارد، زیرا که به تازگی این شرکت دو IP جدید را به تصاحب خود در آورده است: فرانچایز ترسناک Alone in the Dark و فرانچایز استراتژی Act of War real-time.

به گزارش پردیس گیم و به تقل از IGN، طبق توضیحات اکانت توییتر THQ Nordic، هر دوی این عنوان‌‌ها قبلا متعلق به شرکت Atari بوده‌اند. از بین این دو، عنوان Alone in the Dark بسیار شناخته شده‌تر است، اگرچه نسخه‌های منتشر شده از این بازی در اوایل دهه 90، هنوز هم به طور کلی به خوبی در نظر گرفته شده و به عنوان پیشگامان سبک وحشت شناخته می‌شوند، اما اخرین نسخه منتشر شده از این عنوان بیشتر با نقد‌های منفی رو به رو شد.

"ما خوشحال هستیم تا اعلام کنیم که IP ،THQ Nordic عنوان Alone in the Dark، عنوانی در سبک بقا و ترس Lovecraftian و همچنین IP عنوان Act of War،‌ بازی‌ای در سبک استراتژی real-time با داستانی نوشته شده توسط پرفروش‌ترین نویسنده NYT یعنی دیل براوون ( Dale Brown) را از شرکت Atari خریداری کرده‌ است."

اگرچه عنوان Act of War کمتر شناخته شده است، اما در زمان انتشار با نقد‌ها و واکنش‌های گرم‌تری از سوی منقدین و طرفداران رو به رو شد.

اخیرا خرید شتاب زده IP‌ها توسط THQ Nordic در حال بیشتر شدن است. این شرکت در اوایل این ماه فرانچایز Kingdoms of Amalur را تصاحب کرد که البته برای انتشار نسخه Remaster آن به اجازه EA نیاز دارد، زیرا که EA هنوز حق انتشار این سری را در اختیار دارد. این شرکت اوایل امسال Koch Media را خریداری کرد که حق ساخت فرانچایز‌های Saints Row ،Metro و Dead Island را در اختیار داشت. THQ Nordic حتی قبل‌تر ار آن استودیو‌ها و IPهای بیشتری را مانند استودیو Experiment 101 را به همراه داراییش Biomutant تصاحب کرد.