Menu

قانون گذاران 15 کشور اروپایی نگرانی خود را نسبت به Loot Boxها اعلام کردند

به نظر می‌رسد که قانون‌گذاران در سراسر دنیا حاضر نیستند تا به سادگی از کنار مسئله‌ی Loot Boxها عبور کنند. پیش از این، سیستم لوت تصادفی در کشور‌هایی چون بلژیک و هلند ممنوع شده بود. اکنون قانون‌گذاران 15 کشور اروپایی (به همراه یک سناتور آمریکایی) با یکدیگر متحد شدند تا نگرانی خود راجع به وجود Loot Boxها و قمار در بازی‌های ویدیویی را اعلام کنند.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از wccftech، بیانیه‌ای توسط انجمن رگلاتور‌ی (مقررات‌گذاران) قمار در اروپا به نگارش در آمد و نمایندگان رگلاتور از کشور‌های اتریش، فرانسه، چک، ایرلند، نوروژ، لهستان، اسپانیا، انگلستان، پرتغال و… نیز آن‌ را امضا کردند. این بیانیه نه‌ تنها Loot Boxها، بلکه وبسایت‌های ترد-پارتی که امکان شرط‌بندی بر روی آیتم‌های درون بازی را فراهم می‌کنند را نیز مورد هدف قرار داده است و تاکید دارد که "طبق قوانین ملی نباید قمار انجام شود".

آقای نیل مک‌آرتور،‌ رییس کمیته‌ی قمار انگلستان درباره‌ی اهمیت این بیانیه چنین توضیح داد:‌

" ما متحد شدیم تا از شرکت‌های سازنده‌ی بازی‌های رایانه‌ای بخواهیم که در مورد یکی از نگرانی‌های عمومی یعنی خطراتی که بازی‌های رایانه‌ای و قمار برای کودکان ایجاد می‌کنند توضیحاتی ارائه کنند. ما شرکت‌های سازنده‌ی بازی‌های ویدیویی را تشویق می‌کنیم تا با رگلاتور‌های‌ قمار همکاری کرده و تصمیمی برای برطرف کردن این نگرانی‌ها اتخاذ کنند و اطمینان حاصل کنند که مشتریانشان، مخصوصا کودکان، محفوظ باشند."

این بیانیه ناشرین را تشویق می‌کند که با مسئولین مربوطه ارتباط برقرار کرده و راه‌حل مناسبی برای Loot Box‌ها پیدا کنند. به نظر می‌رسد برخلاف علاقه‌ی ناشرین، مشکلات مربوط به Loot Boxها همچنان ادامه داشته باشد. همچنین احتمالا رفتار برخی ناشرین مانند EA که برخلاف قوانین تازه وضع شده برخی کشور‌ها Loot Boxها را از بازی‌های خود حذف نکردند،‌ باعث مصمم‌تر شدن رگلاتور‌ها شوند.

در خبر مرتبط دیگری، شرکت EA در کشور بلژیک به دلیل وجود LOOT BOX در بازی FIFA تحت بازرسی قضایی قرار گرفت.

نظر شما در این باره چیست؟ آیا عمر Loot Boxها رو به پایان است؟‌