Menu

Achievement ها پس از عرضه سرویس Google Stadia به آن اضافه خواهند شد

بعد از اینکه معرفی اچیومنت‌ها در دوران Xbox 360 به صنعت بازی‌های ویدئویی، این دستاوردهای دوست داشتنی تقریباً به یک ویژگی استاندارد در تمام بازی‌ها تبدیل شده‌اند. اگر نخواهیم بگوئیم تمام عناوین، بسیاری از بازی‌های عرضه شده روی استیم، PS4 و Xbox One به نوعی از اچیومنت‌ها یا حالتی مشابه به آن (تروفی‌های سونی) پشتیبانی می‌کنند. همینطور که گوگل سعی دارد وارد رقابت در صنعت گیمینگ شود، طرفداران نیز دوست دارند بدانند که آیا این پلتفرم جدید نیز دارای ویژگی‌ای شبیه به اچیومنت‌ها خواهد بود یا خیر.

به گزراش پردیس گیم و به نقل از dualshockers، جواب این سوال «بله» است، البته، متأسفانه این ویژگی در اولین روز عرضه‌ی این سرویس قابل استفاده نخواهد بود. این خبر بعد از تأییدیه‌ی آندری دورونیچو (Andrey Doronichev)، رئیس بخش محصولات Google Stadia، در صفحه‌ی رسمی Reddit مربوطه به اشتراک گذاشته شد. او در صحبت‌هایش اشاره‌ای به علاقه‌ی خود نسبت به اچیومنت‌ها داشته و تأیید کرده که این ویژگی از مواردی است که مطمئناً برای به کار گرفته شدن در نظر گوگل قرار دارد. «بله، اچیومنت‌ها… به عنوان یگ گیمر کهنه کار و فردی شدیداً معتاد به آرشیو کردن، من عاشق اچیومنت‌ها هستم! البته که موردی مشابه به آن در پلتفرم‌مان خواهیم داشت.»

با اینحال، بعد از این اظهار نظر، وی دادمه داد؛ «اگرچه، بلافاصله در روز انتشار شاهد این قابلیت نخواهیم بود. مدتی بعد منتظر آن باشید.» احتمالاً اچیومنت‌ها نیز یکی از ویژگی‌هایی خواهند بود که در 2020 و در کنار پشتیبانی از سایر پلتفرم‌ها (جدا از Chromecast) در دسترس قرار می‌گیرند. حالا که می‌دانیم اچیومنت‌ها بخشی از این سرویس آنلاین می‌شوند، جالب است ببینیم یک سرویس استریم محور چگونه می‌تواند این ویژگی را پیاده‌سازی کند.

طبق برنامه‌ریزی‌ها Google Stadia قرار است در ماه نوامبر 2019 شروع به کار کند. اگر علاقه دارید ببینید که این سرویس از چه عنوان‌های پشتیبانی می‌کند، می‌توانید نگاهی به لیست منتشر شده توسط Google داشته باشید.