Menu

Cyberpunk 2077 سیستم اخلاقی نخواهد داشت

در دوره‌ای، سیستم اخلاقی(Morality System) در بازی‌های ویدئویی، یک ویژگی بسیار جذاب بوده و به صورت رایج از آن استفاده می‌شد. اما، طبیعت دوگانه‌ی آن‌ها(سیاهی یا سفیدی کامل) و تلاش برای ارائه‌ی داستانگویی واقع‌گرایانه در صنعت گیم، باعث شد تا سیستم اخلاقی مطلق به مرور کنار گذاشته شود. استودیوی CD Projekt Red با خلق فرنچایز The Witcher نقش بسیار بزرگی در کنار گذاشته شدن سیستم اخلاقی داشت. در واقع، سری بازی The Witcher تصمیمات و حق انتخاب‌های پیچیده‌ای پیش روی بازیکنان قرار می‌داد که داستان و روایت بازی را به طرز قابل ملاحظه‌ای دستخوش تغییر کرده و باعث می‌شدند تا هیچ انتخابی، کاملا سفید یا کاملا سیاه نباشد.

حال متوجه شدیم که پروژه‌ی جدید این استودیوی لهستانی یعنی Cyberpunk 2077 نیز هیچگونه سیستم اخلاقی واقعی‌ای ندارد. به گزارش پردیس‌گیم، کارگردان بازی یعنی "ماتئوس توماشکویچ" (Mateusz Tomaszkiewicz) در گفت‌وگویی با وبسایت Gamingbolt گفته است که Cyberpunk 2077 به بازیکنان اجازه خواهد داد تا تمام بازی را بدون کشت و کشتار به پایان برسانند. به گفته‌ی توماشکویچ، هیچگونه سیستم واقعی‌ای وجود ندارد تا انتخاب‌های خوب و بد را تعیین کند و به پایان بردن بازی بدون کشت و کشتار، به این بستگی دارد که چه‌قدر بر مهارت‌های کارکتر خود و ارتقای آن‌ها توجه کرده باشید:

"هیچگونه سیستم اخلاقی‌ مستقیمی وجود ندارد. هر چند، برای تمام کردن Cyberpunk 2077 بدون کشتی کسی، باید در مخفی‌کاری بسیار ماهر باشید. سرمایه‌گذاری کردن بر روی مهارت‌هایی که باعث می‌شوند تا مخفی‌کاری را به صورت بهتری انجام دهید و استفاده از اسلحه‌هایی که به جای کشتن دشمنان آن‌ها را خلع سلاح و ناتوان کرده، از جمله مواردی هستند که به شما اجازه می‌دهند تا تصمیمات اخلاقی گرفته و از کشتن مردم در بازی دوری کنید."

Cyberpunk 2077 در تاریخ 16 آوریل 2020 (28 فروردین 1399) برای پلتفرم‌های PC ،PS4 و Xbox One منتشر خواهد شد.