Menu

هیدئو کوجیما از دلایل اشاره به نام خود در طرح روی جلد عناوینی که تاکنون ساخته می‌گوید

بازی‌ساز مطرح ژاپنی، هیدئو کوجیما، برای اولین بار تصمیم گرفت که در مورد دلیل ذکر نام خود در طرح‌ها و کاورهای تمامی عناوینی که تاکنون ساخته توضیحاتی را ارائه دهد.

به گزارش پردیس گیم، در بازی‌هایی که توسط هیدئو کوجیما کارگردانی شده‌اند، جمله‌ای مشترک را می‌توان یافت و آن "A Hideo Kojima Game" (عنوانی از هیدئو کوجیما) است. واضح‌ترین دلیل برای وجود چنین جمله‌ای مسلما این است که کوجیما در راس فرایند ساخت این بازی‌ها حضور داشته است. با وجود نقش نام‌های بزرگ در توسعه بازی‌های بزرگ و کوچک اما خیلی کم پیش می‌آید که نام یک طراح یا کارگردان ارشد بر روی طرح روی جلد یک بازی دیده شود.

هفته گذشته هیدئو کوجیما در Twitter به این مسئله پرداخت و تلاش کرد تا توضیح دهد که با وجود پیچیده شدن فرایند بازی‌سازی و نقش صدها و هزاران نفر در ساخت یک بازی، به چه دلیل همچنان از نام خود در طرح روی جلد رسمی عناوینی که می‌سازد، یاد می‌کند. به گفته کوجیما دلیل اینکار نقش اساسی او در روند ساخت یک بازی است.

"33 سال پیش در این صنعت، تیم‌های بازی‌سازی را تنها 5-6 نفر تشکیل می‌دادند."

"در آن زمان خلق ایده اولیه، نگارش داستان و جنبه‌های آن، طراحی نقشه بازی بر روی کاغذ، طراحی جداول امکانات، وارد کردن مستقیم اطلاعات، برنامه‌نویسی، ساخت زبان برنامه‌نویسی ساده از طریق منطق، فشرده‌سازی تصویر باینری، سازماندهی همه زمینه‌ها و حتی نوشتن اسکریپت دستی به عهده خودم بود."

"سپس باید مدیریت کسب و کار، تولید و تبلیغات محصول را انجام می‌دادم. حتی زمانی که تیم‌ها بزرگ‌تر شدند و هر بخش وظیفه خاصی را به عهده گرفت نیز در سبک بازی‌سازی من تغییری ایجاد نشد، همچنان یک سبک مستقل."

"من در صفر تا صد فرایند توسعه یک بازی دخیل هستیم و این یعنی "عنوانی از هیدئو کوجیما"."

عنوان بعدی هیدئو کوجیما، یعنی Death Stranding، اولین پروژه این بازی‌ساز پس از قطع همکاری با Konami و مستقل شدن است. این بازی نیز با جمله "عنوانی از هیدئو کوجیما" بر روی کاور در تاریخ 8 نوامبر (جمعه، ۱۷ آبان ۱۳۹۸) عرضه خواهد شد.