Menu

فیل اسپنسر: E3 بدون سونی به خوبی همیشه نیست

Sony برخلاف سال‌های گذشته در سال جاری برای E3 کنفرانسی برگزار نکرد و Activision هم حضوری نداشت. تعدادی شرکت‌های دیگر هم همین کار را کردند. فیل اسپنسر به عنوان رئیس Xbox، گفت که E3 بدون سونی و Activision مثل همیشه نیست و می‌خواهد که آن‌ها برگردند.

به گزارش پردیس گیم، اسپنسر با حضور در استریم زنده Giant Bomb برای E3 در رابطه با همکاری ادامه‌دار با E3 صحبت کرد و افزود حساب این همایش با عدم حضور Sony و Activision آسیب دیده است. او گفت: "ای کاش Sony هم اینجا بود. وقتی آن‌ها نباشند E3 به خوبی همیشه نیست."

اسپنسر گفت E3 برای صنعت گیمینگ مهم و ادامه‌دار خواهد بود زیرا زمانی است که کل دنیا به تماشای گیمینگ مشغول می‌شوند و اکنون که برخی سیاست‌مداران به انتقاد و قضاوت درباره بازی‌های ویدیویی می‌پردازند، اهمیت چنین همایشی بیشتر از همیشه است. اسپنسر می‌گوید یکی از تهدیدهای اخیر این صنعت مربوط به بیماری شناختن اعتیاد به بازی‌های ویدویی توسط سازمان جهانی بهداشت بود.

او افزود E3 زمان مهمی از سال است تا به جهان نشان دهیم بازی‌های ویدویی فقط برای کودکان نیستند و بدون قدرت‌هایی مثل Sony و Activision، اهمیت این همایش ضربه می‌خورد.

اسپنسر در هیئت مدیره انجمن نرم‌افزارهای سرگرم کننده حضور دارد که گروه اجرا کننده E3 در هر سال است بنابراین به ادامه و درخشش آن علاقه دارد. سایر اعضا شامل استراس زلنیک (مدیر عامل Take-Two) و رابرت التمن (مدیر عامل شرکت مالک Bethesda) می‌شود.

Sony در توضیح بابت علت عدم حضور در E3 امسال اعلام کرد که می‌خواست "نوآوری داشته باشد، متفاوت فکر کند و راه‌های جدیدی برای خوشحال کردن بازیکنان آزمایش کند."