Menu

احتمال دارد PS5 آخرین کنسول شرکت Sony باشد

"جیم رایان"(Jim Ryan) رئیس PlayStation نمی‌داند که آیا بعد از PS5 کنسول دیگری به سبک سنتی وجود خواهد داشت یا نه. به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Gamingbolt ما اکنون در در زمانی هستیم که صنعت بازی‌های ویدیویی با سرعت خیلی زیادی در حال تغییر است. اوضاع برای این صنعت نسبت به یک دهه‌ی گذشته خیلی تغییر کرده است. سوالی که الان در ذهن خیلی از ماها وجود دارد این است که با ورود سیستم‌هایی مانند بازی‌های ابری و آنلاین آیا روز‌های کنسول‌های سنتی به سر آمده است؟

"جیم رایان" رئیس بخش PlayStation در مورد این مسئله هنوز مطمئن نیست که چه اتفاقی می‌افتد. وفتی که در مصاحبه‌ای با CNET از او در مورد اینکه آیا PS5 آخرین کنسول شرکت سونی است یا نه او جواب داد نمی‌داند. او قضیه‌ی PS4 را مطرح کرد، او به این مسئله اشاره کرد که زمانی که می‌خواستند PS4 را عرضه کنند می‌گفتند به خاطر ظهور بازی‌های موبایل و همه‌گیر شدن آن‌ها شانسی برای موفقیت PS4 وجود ندارد اما الان می‌توانیم ببینیم که اشتباه می‌کردند و ما مطمئنیم که PS5 هم می‌تواند موفق شود.

وقتی که در مورد PS5 به عنوان آخرین کنسول سنتی از "جیم رایان" سوال پرسیدند او جواب داد:

"من واقعا نمی‌دانم. من مدتی است که اینجام یعنی از سال 2012 مشغول این کارم و آدم‌های خیلی باهوشی، زمانی که می‌خواستیم PS4 را عرضه کنیم، به من در مورد بازی‌های موبایل هشدار می‌دادند و قرار بود این کنسول با یک شکست سنگین مواجه شود."

و در ادامه افزود:

"از نظر منطقی واقعا باید این اتفاق می‌افتاد ولی ما به محصول خودمان باور داشتیم الان هم به کنسول نسل بعدمان ایمان داریم. چه کسی می‌داند که در آینده این کنسول‌ها چطور تغییر می‌کنند؟ شاید یک دستگاه هایبردی ما بین کنسول سنتی و سیستم ابری به وجود بیاید اما نمی‌دانم واقعا چه پیش می‌آید و اگر هم می‌دانستم باز هم نمی‌گفتم."

راه زیادی در پیش داریم تا ببینیم چه چیزی پیش می‌آید. اما در حال حاضر می‌دانیم که مشکلات اساسی برای سیستم ابری وجود دارد اما شاید در آینده تکنولوژی خیلی سریع پیشرفت کند و این مشکلات از بین بروند.

نظر شما چیست؟ لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید.