Menu

قیمت و تاریخ عرضه‌ی پلتفرم Google Stadia به صورت رسمی اعلام شد

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Comicbook، شرکت گوگل در جریان مراسم Connect قیمت و تاریخ عرضه‌ی پلتفرم استریمینگ خود Stadia را اعلام نمود. متاسفانه، تاریخ عرضه‌ی دقیق Stadia مشخص نشد اما این پلتفرم استریمینگ در ماه نوامبر امسال(از 10 آبان تا 10 آذر) در 14 کشور از جمله آمریکای شمالی عرضه می‌شود. از نظر حق سرویس، با پرداخت 10 دلار در ماه می‌توانید اشتراک Stadia Pro را خریداری کنید. همچنین، گوگل در زمان انتشار، باندلی تحت عنوان Founder's Edition در نظر گرفته که با قیمت 130 دلار در دسترس قرار می‌گیرد. این بسته‌ی مخصوص شامل یک کنترلر ویژه، بازی Destiny 2، مدت زمان 3 ماه حق اشتراک سرویس Stadia Pro، یک Chromecast Ultra، یک Buddy Pass که حق عضویت برای یکی از اعضای خانواده و یا دوستان است و Founder's Badge می‌شود. سپس در ابتدای سال 2020، نسخه‌ای رایگان از Stadia تحت عنوان Stadia Base منتشر می‌شود. Stadia Base بازی‌ها را با رزولوشن 1080p و نرخ فریم 60 اجرا می‌کند و با استفاده از این سرویس، می‌توانید عناوین Stadia را بر روی مرورگر Chrome و گوشی‌های هوشمند Pixel 3 و Pixel 3a اجرا کنید. در Stadia Base شما باید بازی‌ها را به صورت جداگانه خریداری کنید و به هیچ عنوانی به صورت رایگان دسترسی ندارید.

سرویس Stadia Pro که با قیمت 10 دلار در ماه عرضه می‌شود، در ابتدا تنها از طریق Founder's Edition قابل دسترس می‌باشد. با استفاده از این سرویس، می‌توانید بازی‌های Stadia را با رزولوشن 4k و فریم ریت 60 تجربه کنید، بازی‌های مختلف را با تخفیف تهیه کرده و برای مدتی محدود به صورت رایگان به Destiny 2 و بسته‌ی الحاقی آن Shadowkeep دسترسی خواهید داشت.

در رابطه با سرعت اینرتنت موردنیاز، برای تجربه‌ی عناوین Stadia با کیفیت 720p به سرعتی معادل 10 مگابیت بر ثانیه و برای تجربه‌ی 4k به سرعتی معادل 35 مگابیت بر ثانیه نیاز خواهید داشت. تاکنون، بازی‌هایی مانند Destiny 2، Ghost Recin Breakpoint و The Division 2و… برای Stadia تایید شده‌اند.