Menu

گزارش: کمپانی Sony قصد دارد تا لاین-آپ استودیوهای فرست پارتی خود را گسترش دهد

طی مدت اخیر، کمپانی Microsoft چندین استودیو مانند Ninja Theory را خریداری یا مانند Initiative تاسیس کرده است. حال به نظر می‌رسد که Sony نیز قصد دارد تا استودیوهای فرست پارتی خود را گسترش داده و با قدرت تمام به نسل بعد قدم بگذارد. به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Pushsquare، در جریان نشست سرمایه‌گذاری این کمپانی در شب گذشته، رئیس غول ژاپنی آفای "جیم رایان" اعلام کرد که Playstation قصد دارد تا بر روی لاین-آپ استودیوهای فرست‌پارتی خود از طریق "رشد منظم یا خریداری کردن" سرمایه‌گذاری کند. دلیل این امر نیز نزدیک شدن زمان عرضه‌ی کنسول نسل نهمی PS5 می‌باشد.

به غیر خریداری استودیوهای فعال صتعت گیم، Sony در گذشته استودیوهایی را تاسیس و آن‌ها را به صورت پیوسته گسترش داد تا که امروز بتوانند عناوین موفقی را بر روی کنسول‌های Playstation عرضه کنند. این خبر نشان می‌دهد که Sony این استراتژی جواب پس داده‌ی خود را ادامه داده و چند توسعه‌ دهنده‌ دیگر نیز خریداری خواهند شد. آخرین استودیوی بزرگی که Sony خریداری کرد، Sucker Punch بود که در سال 2011 به خانواده‌ی فرست پارتی Playstation پیوست. از آن زمان، این توسعه‌دهنده سه نسخه از فرنچایز Infamous را بر روی کنسول‌های PS3 و PS4 ساخته و Ghost of Tsushima نیز به صورت انحصاری بر روی PS4 در دسترس قرار خواهد گرفت.

بدون هیچ شکی، عناوین انحصاری یکی از دلایل اصلی(اگر نخواهیم بگوییم اصلی‌ترین) موفقیت خانواده‌‌ی Playstation بودند. به همین تازگی نیز متوجه شدیم که 10 میلیون نسخه از بهترین بازی سال 2018 یعنی God of War به فروش رسیده است.