Menu

رئیس سابق PlayStation America: در نسل بعد Sony باز هم در جایگاه خوبی قرار خواهد گرفت اما با رقابت بیشتری مواجه خواهد شد

جک ترتن، رئیس سابق بخش PlayStation‌ شرکت Sony در آمریکا درباره رقابت کنسول‌های نسل بعد صحبت کرد.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از wccftech تقریبا یک ماه پیش بود که شرکت Sony با انتشار اولین اطلاعات ویژگی‌های کنسول نسل بعدی خود که احتمالا نام آن PS5 خواهد بود، اولین قدم‌ها برای ورود به نهمین نسل از کنسول‌های بازی را برداشت. کنسولی که طبق اعلام Sony حاوی یک تراشه AMD و یک CPU براساس نسل سوم Ryzen خواهد بود. این CPU هشت هسته‌ای دارای میکروچیپ 7 نانومتری Zen 2 بوده و به کنسول کمک می‌کند تا از روزولوشن 8K پشتیبانی کند.

از طرفی انتظار داریم که Microsoft هم در جریان مراسم E3 کنسول بعدی خود را معرفی و حتی جزئیاتی از آن را منتشر کند. هرچند که احتمالا تا پایان سال شاهد عرضه کنسول‌های نسل بعد این دو کمپانی نخواهیم بود اما رقابت میان این دو هم اکنون آغاز شده است. جک ترتن، مدیر سابق سرگرمی‌های کامپیوتری Sony‌ در آمریکا (SCEA) معتقد است که علی رغم جایگاه بسیار خوب Sony در بازار فعلی، کمپانی در نسل آینده با رقابت بزرگ و گسترده‌تری رو به رو می‌شود.

"فکر می کنم آنها در جایگاه بسیار خوبی قرار دارند. کمپانی برتر در نسل قبل همواره با موقعیت خوبی به نسل بعدی ورود می‌کند. با توجه به چیز‌هایی که از PlayStation 5 خواندم، به نظر می‌رسد که کنسول درخشانی باشد. به طور مشخص مدل تجاری Sony در گذشته برای آنها بسیار خوب عمل کرده و به نظر نمی‌رسد که آنها بخواهند از این مسیر منحرف شوند. آنها باز هم در جایگاه بسیار خوبی قرار خواهند گرفت اما فکر می‌کنم که به نسبت قبل با رقابت بیشتری مواجه خواهند شد. حضور Microsoft، اضافه شدن Stadia به بازار در حالی که در سال 2013 حضور نداشت و قدرتمند‌تر شدن Nintendo بازار را رقابتی‌تر خواهد کرد. بازیکنان جدیدی وجود خواهند داشت که از این نسل درس‌های با ارزشی گرفته‌اند. نسل بعد باید برای گیمر‌ها، توسعه‌دهندگان و همه افرادی که در تجارت هستند، فوق العاده باشد. نسلی که همه باید برای آن آماده باشند."

نظر شما چیست؟ آیا با صحبت‌های مدیر سابق Sony موافق هستید؟