Menu

گزارش Bloomberg: واحد PlayStation شرکت Sony از مذاکرات این شرکت با Microsoft اطلاعی نداشته است

وبسایت Bloomberg گزارش می‌دهد که کارمندان PlayStation شرکت Sony از مذاکرات این شرکت با Microsft اطلاع نداشته و از اعلام خبر همکاری این دو شرکت غافل‌گیر شده اند.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Gamespot هفته گذشته در اطلاعیه غیر منتظره‌ای Sony و Microsoft از همکاری با یکدیگر در زمینه‌های گیمینگ و سرویس‌های ابری خبر دادند. اما به نظر می‌رسد که اعضای تیم PlayStation از مذاکرات و توافق این دو کمپانی اطلاعی نداشتند. وبسایت Bloomberg امروز گزارشی از این موضوع را منتشر کرد:

"طبق صحبت‌های منابع نزدیک به موضوع، مذاکرات با Microsoft مستقیما زیر نظر مدیران ارشد Sony از سال گذشته در توکیو آغاز شد. مذاکراتی که واحد PlayStation شرکت Sony به طور عمده در آن دخالتی نداشت. کارمندان بخش گیمینگ از شنیدن این اخبار غافلگیر شده بودند. مدیران نیز باید تلاش می‌کردند تا اعضای تیم را آرام کرده و به آنها اطمینان دهند که تغییری در برنامه‌های کمپانی برای کنسول‌های نسل آینده ایجاد نخواهد شد."

Bloomberg همچنین گزارش می‌دهد که میان Sony و Amazon در سال 2018 برای همکاری در زمینه پردازش ابری بازی‌ها مذاکراتی انجام شده بود که به گفته منابع، به دلایل تجاری شرایط برای همکاری این دو کمپانی فراهم نشد. ظاهرا بعد از این گفت و گو‌ها بود که Sony مذاکراتش با Microsoft را آغاز کرد. Sony در واقع متوجه شده بود که سرویس‌های شبکه‌اش در آینده برای رقابت با سرویس‌هایی مانند Google Stadia که امکان بازی در بستر فضای ابری را فراهم می‌کنند، به اندازاه کافی قدرتمند نخواهند بود. البته در حال حاضر PlayStation Network بر بستر وب سرویس‌های ابری Amazon فعالیت می‌کند و از این رو می‌توان گفت که Sony و Amazon پیش از این نیز با یکدیگر همکاری داشته‌اند.

امیر انورزاده، یکی از متخصصان Asymmetric Advisors معتقد است که Sony از ورود رقیبی جدید مانند Google احساس خطر کرده و به همین دلیل تصمیم گرفته است با Microsoft همکاری کند.

"Sony از افزایش بحث‌های مربوط به فضای ابری و رقابت با Google احساس خطر کرد و تصمیم گرفت تا زیر ساخت‌های شبکه خودش را در اختیار Microsoft قرار بدهد. تا وقتی که تهدیدی برای آنها وجود نداشت چرا باید با رقیب خود همکاری می‌کردند؟"

در حال حاضر سرویس استریم-بازی شرکت Microsoft تحت عنوان xCloud در حال توسعه است. Sony نیز چندین سال است که سرویس استریم PlayStation Now را در اختیار دارد.