Menu

گزارش: Call of Duty: Black Ops 5 در سال 2020 منتشر می‌شود؛ بازی توسط Treyarch توسعه می‌یابد

به گزارش پردیس‌گیم، بر اساس گزارشی جدید از سوی وبسایت Kotaku، نسخه‌ی سال بعد مجموعه‌ی Call of Duty قرار است دچار تغییر در سازنده شود، به این معنی که شرکت ناشر یعنی Activision تصمیم گرفته است تا توسعه‌ی نسخه‌ی سال 2020 این فرنچایز را از دستان استودیوهای Sledgehammer games و Raven خارج کرده و آن را به Treyarch بسپارد. این موضوع به معنای آن است که Treyarch پرونده‌ی Call of duty در نسل هشتم را با انتشار Black Ops 5 بر روی PC،PS4 و Xbox One می‌بندد. همانطور که احتمالا می‌دانید، سری بازی Call of Duty توسط 3 استودیو توسعه می‌یابد؛ Infinity Ward، Treyarch و Sledgehammer. هر سال، یکی از این استودیوها نسخه‌ی جدید را در دسترس قرار می‌دهد، به این معنی که هر کدام از آن‌ها، 3 سال زمان برای توسعه‌ی بازی جدید این مجموعه‌ی شوتر تک‌نفره در اختیار دارد.

در سال 2017، استودیوی Sledgehammer نسخه‌ی World War II را به فروشگاه‌‌‌ها ارسال کرد و در سال 2018 نیز نوبت Treyarch بود تا Black Ops 4 را برای بازیکنان منتشر کند. امسال نیز قرعه به نام استودیوی Infinity Ward است تا در فصل پاییز، احتمالا Modern Warfare 4 را عرضه کند. خب در سال 2020 نیز نوبت Sledgehammer است تا نسخه‌ی جدید را در دسترس قرار دهد، اما به نظر می‌رسد که برای اولین بار در طول بیشتر از 10 سال، Activision تصمیم گرفته است تا این الگوی انتشار را عوض کرده و توسعه‌ی نسخه‌ی 2020 را به دستان Treyarch بسپارد.

بر اساس گزارش منابع Kotaku، عنوان Call of Duty سال 2020 توسط Sledgehammer و استودیوی پشتیبان آن یعنی Raven در دست ساخت بوده و در جریان جنگ سرد مانند درگیری در جنگ ویتنام، رخ می‌داده است. حال، Sledgehammer و Raven به توسعه‌ی Call of Duty سال 2020 ادامه خواهند داد، اما تنها به عنوان استودیوهای پشتیبان و Treyarch رهبری ساخت این نسخه را بر عهده گرفته است. قسمت‌های زیادی از بخش داستانی این بازی ساخته‌ شده‌اند اما حال به بخش داستانی Black Ops 5 تبدیل خواهند شد(شاید متناسب با فضای این نسخه، موارد زیادی دچاز تغییر شوند). همچنین، Kotaku یادآور شده است که Black Ops 5 عنوانی میان نسلی خواهد بود، یعنی بر روی PS4، PS5، Xbox One، PC و Xbox بعدی منتشر خواهد شد.

احساس Treyarch در این مورد کمی دوگانه می‌باشد. برخی از اعضای این استودیو به دلیل اینکه زمان کمتری برای توسعه داشته و مجبور هستند تا برای ساعت‌های طولانی(باز هم مسئله‌ی کرانچ) کار کنند، از این تصمیم ناراضی هستند. عده‌ای دیگر نیز از اینکه به مرکز توجه Call of Duty بازگشته و دیدگاه خود را می‌توانند در مورد نسخه‌ی جدید پیاده‌سازی کنند، خوشحال می‌باشند. در عین حال، Kotaku نوشته است که دلیل اصلی تصمیم Activision برای تصمیم مذکور، این است که ساخت پروژه تبدیل به یک مشکل شده بود. بین استودیوهای Sledgehammer و Raven نیز مشکلاتی به وجود آمده و همین موضوع، توسعه‌ی آن را دچار اختلال کرده بود. مورد دیگر نیز این است که بسیاری از توسعه‌دهندگان اصلی و کلیدی Sledgehammer این استودیو را ترک کرده و به معنای بهتر، این توسعه‌دهنده قدرت رهبری پروژه را ار دست داده است.

البته، فعلا تمام این‌ها در حد شایعه بوده و باید با بدبینی به آن‌ها نگاه کنیم. هنوز هیچ چیز رسمی نیست اما Kotaku سابقه‌ی خوبی در به اشتراک گذاشتن این اطلاعات و درست از آب در آمدن آن‌ها داشته است.