Menu

استودیوی CD Projekt Red وجود مشکلات مالی را تکذیب می‌کند؛ مسئله‌ی کرانچ مربوط به Cyberpunk 2077 انسانی‌تر خواهد بود

جدیدترین ساخته‌ی استودیوی CD Projekt Red یعنی Cyberpunk 2077 یکی از موردانتظارترین عناوین نسل هشتم می‌باشد، موضوعی که با در نظر گرفتن نمایش بازی در رویداد E3 2018 هیچگونه جای تعجبی ندارد. طی چند مدت اخیر، زمزمه‌های فراوانی حول CD Projekt Red و Cyberpunk 2077 شنیده می‌شدند. شایعه‌هایی مبنی بر اینکه بازی Gwent: Thronebreaker عملکرد مناسبی از نظر فروش نداشته و فروشگاه GOG نیز با مشکلاتی رو به رو است. همین شایعات باعث شد تا برخی گمان کنند که استودیوی لهستانی CD Projekt Red با مسائل مالی دست و پنجه نرم کرده و توسعه‌ی Cyberpunk 2077 نیز مسیر عادی خود را طی نمی‌کند.

حال به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Wccftech، در مصاحبه‌ای جدید یا "جیسن شریر"(Jason Schreier) مارسین آیوینسکی و آدام بادووسکی از CD Projekt Red وجود هرگونه مشکل مالی را رد کرده و اعلام کردند که پول زیادی را برای توسعه‌ی Cyberpunk 77 در اختیار دارند. این دو فرد در مورد تحول و انتقال از The Witcher 3 به Cyberpunk 77 گفتند:"همیشه داستان مشابهی در سرتاسر صنعت گیم در مورد این موضوع رخ می‌دهد. اگر شما هنگام ساختن یک بازی ویدئویی، تکنولوژی را نیز به چالش بکشید، این تصمیم تبدیل به کابوسی برای تمام کمپانی‌ها می‌شود."

مسئله‌ی کرانچ(منظور شرایط دشوار کار کردن مثل ساعت کاری طولانی در استودیوها یا کم بودن حقوق و مشکلات ترفیع شغلی و از این قبیل می‌باشد) نیز در مصاحبه‌ای با وبسایت Kotaku مطرح شد. در واقع آیوینسکی و بادووسکی خودشان نیز به این مسئله اشاره داشته و در مورد آن توضیحاتی را ارائه کردند. مسئله‌ی کرانچ به تازگی زیاد در اخبار به چشم می‌خورد. استودیوهایی نظیر Rockstar یا Netherrealm نیز متهم به برقراری شرایط بیش از اندازه دشوار کاری و به اصطلاح کرانچ شده‌اند. در ارتباط با CD Projekt Red نیز صحبت‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه کارمندان آن نیز به سختی بر روی عناوین مختلف این استودیو کار می‌کنند. صحبت‌های کامل این دو فرد در این ارتباط را در زیر مشاهده می‌کنید:

"ما به دلیل رفتار محترمانه با گیمرها شناخته می‌شویم. این، مسئله‌ای است که تلاش زیادی بر روی آن کرده و می‌کنیم و دستاوردی ارزشمند برایمان محسوب می‌شود. در واقع، من تمایل دارم تا بخاطر رفتار محترمانه با کارمندانمان نیز شناخته شویم. ما همیشه به صورت واضح و آشکار با افراد ارتباط برقرار کرده‌ایم، البته مواقعی وجود دارند که ما نیاز داریم تا سخت‌تر کار کنیم، اما ما می‌خواهیم مهربانانه و انسانی‌تر با افراد رفتار کنیم. اگر آن‌ها قصد دارند تا مرخصی بگیرند، می‌توانند تایم مرخصی خود را داشته باشند؛ هیچکس با این درخواست مخالفت نخواهد کرد. امیدوارم که گفتن این تعهد، نشان دهد که ما به صورت جدی با این موضوع(کرانچ) برخورد می‌کنیم."

البته، هر کسی که مشغول به انجام کاری با فشار بالا باشد، می‌داند که اضافه‌کاری "غیرالزامی" تقریبا معنایی ندارد. از نظر فنی، شاید اضافه‌کاری الزامی نباشد، اما فشار اجتماعی برای کار کردن برای ساعت‌های طولانی‌تر، بسیار ناخوشایند است. با تمام این‌ها، سران CD Projekt Red اصرار دارند که بر روی محدود کردن کرانچ جدی بوده و اینکه آن‌ها به طور علنی اشاره کرده‌اند که این موضوع را کنترل کرده تا ثابت کنند که به سلامت کارکنان خود اهمیت زیادی می‌دهند. دیدن اینکه استودیویی در صنعت گیم با کرانچ مخالفت می‌کند خوشایند است، اما خب کار کردن در صنعت بازی‌های ویدئویی پیچییده است. بازی‌های ویدئویی، یک رسانه‌ی هنرمندانه می‌باشند و گاهی اوقات خلاقیت، به سادگی و با 5-6 ساعت کار در روز به دست نمی‌آید. هر چند که بازی‌های ویدئویی در نهایت یک صنعت و محصول بوده و کسانی که کار کردن بر روی آن‌ها را انتخاب کرده‌اند، حق دارند که به طور منصفانه با آن‌ها رفتار شود. هنوز هیچگونه تاریخ انتشاری برای Cyberpunk 2077 مشخص نگردیده است.