Menu

هیدئو کوجیما: می‌خواهم تا زمان مرگم به بازی ساختن ادامه دهم

بدون هیچگونه شکی، "هیدئو کوجیما" یکی از بزرگترین و خلاق‌ترین کارگردان‌های تاریخ بازی‌های ویدئویی می‌باشد. به عنوان خالق، نویسنده و کارگردان فرنچایز Metal Gear Solid کوجیما همین الان نیز در تالار مشاهیر بازی‌های ویدئویی، جایگاه والایی دارد. با همه‌ی این‌ها اما، کوجیما دارد پا به سن می‌گذارد. او هم‌اکنون 55 ساله می‌باشد، سنی که خیلی‌ها از صنعت بازی‌ خداحافظی کرده و ترجیح می‌دهند تا باقی عمر خود را با خانواده بگذرانند؛ اما مثل اینکه نابغه‌ی ژاپنی چنین قصدی ندارد.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Comicbook، در جریان پنلی که آخر هفته‌ی گذشته در جشنواره‌ی Tribeca Film جریان داشت، کوجیما به طرفداران اطمینان خاطر داد که Death Stranding غزل خداحافظی اون از این صنعت نیست و قصد دارد تا زمان مرگش(دور از جان!) به ساختن بازی‌ها ادامه دهد. همانطور که می‌دانید، کوجیما، طرفدار بزرگ سینما می‌باشد و پیش از این نیز تمایل خود را برای کارگردانی یک فیلم، ابراز کرد بود. شاید هنوز فرصت باشد تا به دنبال خواسته‌اش برود، اما توسعه‌ی بازی‌ها را قطعا فراموش نمی‌کند.

اینکه کوجیما پس از Death Stranding به سراغ ساخت چه پروژه‌ای می‌رود، هنوز مشخص نیست؛ شاید او توسعه‌ی یک مجموعه‌ی جدید را آغاز کند. شاید هم عنوانی شبیه به بازی کنسل شده‌ی P.T بسازد؛ عنوانی که بخاطر اختلاف کوجیما و کونامی هرگز به مرحله‌ی عرضه نرسید. به هر حال، کوجیما سان هم‌اکنون در حال توسعه‌ی Death Stranding برای PS4 بوده و قرار است تا ماه آینده، نمایش جدید بازی به اشتراک گذاشته شود.