Menu

نگاهی به نقدها و نمرات بازی World War Z؛ اقتباسی ضعیف و ناخوشایند از سری Left 4 Dead

نزدیک به یک هفته از عرضه بازی آنلاین و Co-opمحور World War Z که براساس فیلمی به همین نام ساخته شده می‌گذرد ولی از آن جایی که با یک بازی آنلاین روبرو هستیم، منتقدین به تازگی شروع به انتشار نمرات و نقد‌های خود از بازی کرده‌اند.

World War Z توسط استودیو Saber Interactive توسعه یافته و وظیفه نشر آن نیز بر عهده شرکت Focus Home Interactive بوده است. در این بازی سوم‌شخص و شوتر، بازیکنان باید با همکاری یکدیگر و با استفاده از اسلحه‌ها،‌ تجهیزات و تله‌های مختلف به مبارزه با زامبی‌ها بپردازند.

در زیر با هم برخی از اولین نقدهای بازی را مرور می‌کنیم.

Game Informer 83

World War Z تقریبا بهترین قسمت فیلم را برداشته و از آن برای خلق مکانیک‌های گیم‌‌پلی و جلوه‌های بصری زیبا استفاده می‌کند. چیزهایی که دیدن‌شان وحشتناک ولی در در عمل لذت‌بخش و سرگرم‌کننده هستند.

WCCFTech 75

World War Z به صورت سورپرایزکننده‌ای نگاه و اقتباسی تازه از فرمول Left 4 Dead محسوب می‌شود. با اینکه بازی گاهی اوقات مشکلاتی دارد و هیچ‌گاه به خوبی و بی‌نقصی محصول Valve نمی‌شود، ولی در کل یک بازی شوتر Co-opمحور خوب است که بدون اینکه خیلی‌ خوب یا خیلی بد باشد، بازیکنان را راضی می‌کند.

Destructoid 75

آیا World War Z به خوبی Left 4 Dead است؟ نه ولی آیا سرگرم‌کننده است؟ بله. بازی‌های کمی هستند که در آن‌ها می‌توانید لذت فروکردن یک اره‌برقی در یک زامبی را تجربه کنید و World War Z یکی از آن‌هاست.

Juexvideo.com 70

با اینکه کاملا مشخص است بازی در مکانیک‌هایش از سری Left 4 Dead الهام گرفته، ولی روند World War Z متفاوت است. بازی به اندازه عنوان Valve عمیق نیست ولی می‌تواند در صورت بازی‌کردن با دوستان، خاطراتی جالب را برای‌تان رقم بزند.

Push Square 60

World War Z به لطف تجربه‌ی Cop-op خوب، کلا‌س‌های جالب و اسلحه‌های متنوع تمامی فاکتورهای یک بازی خوب را دارد ولی گیم‌پلی مبتنی بر هدف بازی نمی‌تواند با دیگر استاندارهای بازی برابر کند. مطمئنا در کشتن و متلاشی‌کردن دشمنان و هم‌چنین بخش‌نفره بازی لذت و سرگرمی را پیدا خواهید کرد ولی احتمال اینکه برای مدتی طولانی به انجام بازی پرداخته و از بازی‌های چندنفره دیگر دوری کنید،‌کم است.

Gamers Heroes 40

Word War Z لحظاتی دارد که بسیار خوب هستند و هیجان و لذت خالص را به بازیکن منتقل می‌کند. اگرچه، این لحظات بسیار اندک بوده و سبب می‌شوند تا محتویات بازی بسیار کم باشند.علاوه بر این‌ها فقدان نوآوری، عدم وجود داستانی سرراست و سیستم پیشروی پوچ و ناامیدکننده را نیز به مشکلات آن اضافه کنید.

میانگین نمرات بازی در وبسایت متاکریتیک: 63


بازی Word War Z هم‌اکنون بررروی کنسول‌های PS4 و Xbox One و پلتفرم PC در دسترس است. در پایان لطفا دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.