Menu

مایکروسافت از نسخه‌ی تمام دیجیتالی بدون دیسک درایو Xbox One S رونمایی کرد

به گزارش پردیس گیم و به نقل از وب‌سایت theverge، مایکروسافت کنسول Xbox One S بدون دیسک درایو خود را امروز رسماً تأیید کرد. پس از هفته‌ها نشت اخبار، این شرکت بالاخره اعلام کرد این کنسول که با نام Xbox One S All-Digital Edition شناخته می‌شود به قیمت $249 در 17 اردیبهشت ماه منتشر خواهد شد. این یک مدل جدید است که در کنار نسخه‌های معمولی دیگر Xbox به فروش می‌رسد. مورد بزرگی که ممکن است افراد را به خریدن این نسخه ترغیب کند، نداشتن درایو Blu-ray است که باعث کاهش قیمت 50 دلاری آن می‌شود.

مایکروسافت این مدل را با 1 ترابایت هارد و نسخه‌های دیجیتالی Minecraft، Sea of Thieves و Forza Horizon 3 به فروش می‌رساند. خود سخت‌افزار دقیقاً همان Xbox One S است، جز اینکه فاقد دیسک درایو 4K Blu-ray می‌باشد.

جف گتیس (Jeff Gattis)، مدیر عامل بخش بازاریابی پلتفرم و دستگاه‌های مایکروسافت توضیح می‌دهد؛ "Xbox One S All-Digital Edition پنجاه دلار کمتر از Xbox One S قبلی است و انتظار داریم حداقل این تفاوت قیمت را بین دو مدل کنسول داشته باشیم." این قیمت 50 دلار پائین‌تر از $299 دلاری است که بابت Xbox One S قبلی باید به خرده‌فروشی‌ها پرداخت کنید ولی باندل‌هایی نیز پیدا می‌شوند که به قیمت 230 دلاربه فروش برسند. هنوز مشخص نیست که باندل‌های خاصی برای این نسخه دیجیتالی خواهیم داشت یا خیر.

مشخص است که مایکروسافت درحال آزمایش ایده‌ی کنسول‌های تمام دیجیتال است که در ابتدا نیز برای Xbox One در نظر گرفته شده بود. مایکروسافت در اصل قرار بود به کاربران Xbox One اجازه دهد تا هر بازی‌ای را به شکل دیجیتالی به اشتراک بگذارند ولی اشتباهی درمورد سیاست بازی‌های دست دوم و چک کردن‌های آنلاین شرکت را مجبور کرد بسیاری از برنامه‌های ریخته شده را عملی نکنند.

مایکروسافت در این اواخر مانور زیادی روی سرویس Xbox Game Pass می‌داده، حق اشتراکی که با داشتن آن می‌توانید به بیش از 100 بازی Xbox دسترسی داشته باشید. عنوان‌های ساخته‌ی Xbox Game Studios از جمله Sea of Thieves و Crackdown 3 از اولین‌های حاضر در این سرویس بودند و به تازگی Minecraft نیز به Xbox Game Pass اضافه شده است. یک کنسول بدون دیسک درایو با حق اشتراک Xbox Game Pass حالا به یک واقعیت تبدیل شده. همچنین مایکروسافت درحال حاضر روی سرویس استریمینگ xCloud کار می‌کند که قرار است بازی‌های دیجیتالی را به PCها، کنسول‌ها و گوشی‌های موبایل بیاورد.