Menu

مدیر عامل AMD: در زمینه کنسول‌ها با Microsoft و Sony در حال همکاری هستیم، هر کدام مشخصات محرمانه خاص خود را دارند

Microsoft پیش از این کار بر روی چند کنسول Xbox را تایید کرده و در همین حال شایعه‌هایی منتشر شده مبنی بر اینکه نسل پنجم کنسول گیمینگ PlayStation نیز در راه است. اکنون مدیر عامل شرکت AMD در جدیدترین مصاحبه خود مسائلی را مطرح کرده که ممکن است به کنسول‌های گیمینگ جدید اشاره داشته باشند.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Gamespot، خانم لیزا سو در مصاحبه با جیم کرامر در مورد فعالیت‌های AMD در بخش گیمینگ گفت: "در حال حاضر با Microsoft و Sony در زمینه کنسول‌های گیمینگ همکاری داریم. هر دو این شرکت‌ها ویژگی‌های محرمانه و خاص خود را مد نظر دارند و ما کمکشان می‌کنم تا به اهدافشان برسند."

با اینکه لیزا سو در صحبت‌های خود از ارائه جزئیات خودداری کرده اما مشخص است که به کنسول‌های گیمینگ آینده اشاره می‌کند. سو در ادامه صحبت‌های خود به افزایش تمرکز AMD بر صنعت بازی اشاره کرد. عرضه هر کنسول گیمینگ جدید باعث می‌شود که انتظار گیمرها از گرافیک و عملکرد اجرایی بازی‌ها بالا و بالاتر برود و AMD از این چرخه سود می‌برد.

"مردم قدرت محاسباتی بیشتری را مطالبه می‌کنند. به وضعیت این روزهای صنعت بازی که فکر کنید رشد چند رقمی را مشاهده می‌کنید. فرقی نمی‌کند که بحث کنسول‌ها باشد یا PCهای گیمینگ و یا گیمینگ ابری، همه این بازارها قدرت پردازشی بیشتر را دوست دارند. ما باید به این فضای مناسب ورود کنم."

سو در ادامه به سرمایه‌گذاری شرکت AMD بر روی تکنولوژی‌های جدیدی اشاره کرد که مردم ممکن است تا چند سال آینده آنها را نبینند. هر چند که سو به نام شرکت‌های طرف قرارداد با AMD در این پروژه‌ها اشاره‌ای نکرده اما این بخش از صحبت‌های او نیز ممکن است به کنسول‌های جدید Microsoft و Sony ارجاع داشته باشد.

"کارهای جذابی را در زمینه نیم‌رساناها (قطعاتی مانند چیپ‌های سخت افزاری) در حال انجام داریم اما نتیجه آنها را شما تا سه، چهار یا پنج سال آینده نخواهید دید. تصمیمات خوبی گرفته‌ایم."

Microsoft چند ماه قبل ساخت کنسول‌های جدید Xbox را تایید کرد. نایب رئیس اجرایی بخش گیمینگ این شرکت یعنی فیل اسپنسر "اثبات تعهد Microsoft به بخش گیمینگ" به طرفداران و سرمایه گذاران را دلیل این تاییدیه زود هنگام اعلام کرد. Microsoft علاوه بر کنسول‌های جدید، بر روی یک سرویس استریم بازی نیز کار می‌کند.

در مورد PlayStation 5 نیز یکی از مدیران Sony اوایل سال جاری میلادی اعلام کرد که کنسول جدید ممکن است تا 2020 منتشر نشود. هر چند که بر اساس بیانیه رسمی Sony، کنسول PS4 وارد مرحله پایانی چرخه حیات خود شده است.