Menu

ریچارد گارفیلد، طراح بازی Artifact یکی از افراد جدا شده از کمپانی Valve است

به نظر می‌رسد که یکی از کارمندانی که اخیرا از کمپانی Valve جدا شده، ریچارد گارفیلد، طراح بازی Artifact است.

به گزارش پردیس‌گیم و به نفل از pcgamer در ماه فوریه گذشته، استودیو Valve در اطلاعیه اعلام کرده بود که به همکاری خود با 13 نفر از کارمندان تمام وقت و همچنین تعداد نامشخصی از پیمانکارانش پایان داده است. Valve در اطلاعیه خود گفته بود:

"این بخش ناخوشایندی از کار است اما این موضوع به معنی تغییرات گسترده در کمپانی نیست."

اما روز گذشته ریچارد گارفیلد، کسی که اغلب به عنوان طراح بازی‌های رومیزی شناخته می‌شود در گفت و گویی که با وبسایت Artibuff انجام داده بود درباره اینکه آیا او نیز از شرکت Valve جدا شده است یا نه اعلام کرد که خودش و اسکاف الیاس، دیگر عضو تیم طراحی Donkeys 3 دیگر تحت قرارداد همکاری با Valve نیستند.

"با توجه به لانچ بسیار بد بازی، از پایان همکاریمان با Valve شگفت زده نشدیم. تیم ما اشتیاق بسیار زیادی برای Artifact داشت و مطمئن بودیم که محصول خوبی برای آنها می‌شد اما بعدا مشخص شد که رسیدن به هدف آنقدرها هم آسان نیست. این جدایی به چندین دلیل منطقی بود که اگر بخواهم به یکی از آنها اشاره کنم باید بگویم که تجربه و مهارتی که Donkeys 3 با خودش به همراه آورده بود به اندازه‌ای نبود در طول 4 سال بتواند راضی کننده باشد. با این وجود من و اسکاف همچنان درباره کیفیت بازی خوش بین هستیم و از آنجایی که می‌خواستیم بازی‌مان به جایی برسد که انتظارش را داشتیم با آنها مشورت کردیم و نظراتمان درباره بازی را به آنها گفتیم. از کارکردن با Valve لذت بردیم. به شخصه از تمرکز سرسختانه آنها بر روی کیفیت بازی و تجربه‌ای که به گیمر ارائه می‌کردند تحت تاثیر قرار گرفته بودم."

پیش از این خبری منتشر شده بود که بازی Artifact از زمان انتشارش حدود 80 درصد بازیکنان پایه‌اش را از دست داده است. با توجه به این خبر باید دید که آیا Valve در ادامه می‌تواند اوضاع را تغییر دهد؟