Menu

با نمرات و نقدهای Devil Ma Cry 5 همراه باشید؛ اشک شوق شیطان

سرانجام پس از نزدیک به یک دهه انتظار (بدون احتساب ریبوت 2013 که ربطی به سری اصلی نداشت)، شاهد انتشار نسخه جدیدی از بازی Devil May Cry 5 توسط کارگردان نسخه‌های دوم، سوم و چهارم آن هستیم. با معرفی این بازی در E3 سال گذشته، طرفداران بسیار هیجان‌زده شدند و به‌نظر با همان گیم‌پلی و مبارزات کلاسیک و خوش‌ساخت این سری روبه‌رو بودیم. حال باید دید آیا این همه سال صبر ارزشش را داشته و بازی توانسته در حد نام این فرانچایز بدرخشد؟ در ادامه با نظرات و نمرات برخی منتقدین جهان همراه باشید.

Twinfinite: 100/100

"شاید انتظار بین Devil May Cry 4 و Devil May Cry 5 طولانی بوده باشد، اما واقعا ارزشش را داشت. این بازی از فرمول این سری منحرف نمی‌شود و اتفاقا آن را تا حد درخشانی اصلاح می‌کند که پر است از استایل و روحیه. تجربه Devil May Cry 5 برای طرفداران و دوست‌داران سبک اکشن اجباری است."

IGN: 95/100

"پاسخ به این سوال که کدوم نسخه از Devil May Cry بهترین است، با Devil May Cry 5 بسیار آسان‌تر شده است. در این نسخه شاهد بهترین مبارزات در کل سری هستیم، داستان کاری عالی در ایجاد تعادل میان 3 شخصیت اصلی خود انجام داده و به داستان مرموز خود سرعت می‌بخشد و همچنین درجه‌های سختی قابل آزادسازی، تعداد حیرت‌انگیز تکنیک‌ها و محتوای دانلودی Bloody Palace که در آینده منتشر می‌شود، ارزش تکرار Devil May Cry 5 را بسیار بالا می‌برند. خوشحالیم که برگشتید، دانته و نیرو."

PardisGame: 95/100

"بازی Devil May Cry 5 یک تجربه‌ی لذت‌بخش و به یاد ماندنی است که در حین وفاداری به ریشه‌های خود، با توجه به استانداردهای جدید بروز شده و نه تنها می‌تواند طرفداران قدیمی و دیرینه‌ی خود را راضی نگه دارد، بلکه درها را برای جذب مخاطب‌های جدید کاملا باز می‌گذارد. در DMC V بیش از پانزده ساعت سرگرمی هیجان‌انگیز و جذاب همراه با داستانی درگیرکننده با شخصیت‌های دوست داشتنی در انتظارتان می‌باشد که البته با وجود ارزش تجربه‌ی مجدد بالا، این زمان می‌تواند بسیار بیشتر هم باشد! شاید DMC V موفق به گسترش مرزهای دنیای بازی و ژانر خود نشده باشد، اما قطعا یکی از بزرگترین و بهترین بازی‌های Hack & Slash نسل هشتم محسوب می‌شود و در تجربه آن هرگز درنگ نکنید!"

Gamespot: 90/100

"Devil May Cry 5 ثابت می‌کند که این سری همچنان می‌تواند بدون به‌خطر انداختن سنت‌های قدیمی و طولانی مدت این فرانچایز، درخشان و نوآورانه و تخیلی باشد."

Game Informer: 85/100

"Devil May Cry 5 با وجود تمام مشکلات در بخش روایت داستانی، بسیار تجربه لذت‌بخش و سرگرم کننده‌ای است. مبارزات آن انفجاری و سریع بوده و کات‌سین‌های آن لحظات خنده‌دار زیادی دارد. طرفداران Devil May Cry 3 و 4 قطعا از این عنوان لذت خواهند برد. Capcom به عناصر پایه‌ای که من همیشه از آن‌ها لذت می‌بردم برگشته و این کار را با استایل قابل توجه سطح بالای سری اجرا می‌کند. با این حال، تغییرات این نسخه و اضافات هسته تجربه، موارد مثبت این سری را بهبود نمی‌بخشند و بیشتر شبیه مانع هستند تا قدم رو به جلو."

Stevivor: 70/100

"مردم برای مبارزات به سمت این فرانچایز می‌آیند و با وجود نقص‌های ریز، Devil May Cry 5 در این بخش بهترین‌ است. من هنوز بازی ساخته شده توسط Ninja Theory را ترجیح می‌دهم و امیدوارم ادامه‌ای از آن را ببینیم. من قطعا قدردان برداشت‌ها و ایده‌های جدید این فرانچایز محبوب هستم."

TrueGaming: 70/100

"Devil May Cry 5 به همان اندازه که نکته مثبت دارد، شامل نکته منفی هم می‌شود. گرافیک خوب، موسیقی خارق‌العاده و ایده‌های جدید گیم‌پلی در دریای داستان ضعیف و نه چندان جالب و تجربه‌ای تکراری غرق می‌شوند و تجربه‌ای متوسط را به طرفداران ارائه می‌دهد."

متای بازی در Metacritic براساس 36 نقد: 88