Menu

عنوان Mortal Kombat 11 با استفاده از نسخه شخصی‌سازی شده Unreal Engine 3 ساخته می‌شود

به گزارش پردیس گیم و به نقل از DSOGaming، اخیرا ابهاماتی در مورد موتور مورد استفاده استودیو NetherRealm در ساخت عنوان Mortal Kombat 11 بوجود آمده است. از یک سو شواهدی مبنی بر استفاده این استودیو از نسخه شخصی‌سازی شده Unreal Engine 3 وجود دارد و از سوی دیگر برخی افراد نیز اصرار دارند که بازی با Unreal Engine 4 ساخته می‌شود. امروز برنامه نویس ارشد NetherRealm آقای جان گرینبرگ به این بحث ورود کرده تا حقیقت ماجرا مشخص شود.

به گفته گرینبرگ، نسخه‌های نسل حاضر Mortal Kombat 11 با استفاده از Unreal Engine 3 شخصی‌سازی شده NetherRealm ساخته می‌شوند. این موتور با نسخه‌ای که Epic Games در حال حاضر ارائه می‌دهد به شدت تفاوت دارد.

"خطاب به آنهایی که صفحه Mortal Kombat 11 در ویکیپدیا را با این ادعا که بازی از UE4 استفاده می‌کند، دائما تغییر می‌دهند… باید بگویم که دلیل این اقدام را می‌دانم و برداشت ما این است که به دنبال بالا بردن ارزش بازی هستید اما باید اعلام کنم که MK11 با استفاده از نسخه‌ای از UE3 که توسط NetherRealm شخصی‌سازی شده، ساخته می‌شود. و بله، این نسخه از UE3 به شدت با آنچه که Epic ارائه می‌کند، تفاوت دارد."

از سوی دیگر اما، نسخه موبایل Mortal Kombat 11 با استفاده از موتور Unreal Engine 4 ساخته می‌شود.

"نسخه موبایل از UE4 استفاده می‌کند و تمامی صحنه‌ها در این موتور ساخته می‌شوند. تمام سازندگان بازی در یک ساختمان قرار دارند، بر روی موارد مشخصی کار می‌کنند و برخی افراد در نهایت بر روی هر دو پروژه متمرکز می‌شوند."

گرینبرگ در ادامه از دلیل ترجیح NetherRealm به استفاده از نسخه شخصی‌سازی شده Unreal Engine 3 بجای بروزترین نسخه این موتور بازی‌سازی یعنی Unreal Engine 4 گفت.

"پاسخ واقعی طولانی و کاملا پیچیده است. به طور خلاصه: به تکامل رساندن موتور به ما این اجازه را می‌داد که در روز تکمیل Injustice 2، کار بر روی Mortal Kombat 11 را شروع کنیم. با این کار، دیگر مجبور نبودیم منابع را صرف بازسازی همه چیز (سال‌های سال تلاش اعضای تیم سازنده و تقریبا تمام مواردی که نیاز داشتیم) در UE4 کنیم."

Rocksteady از جمله استودیوهایی است که در اقدامی مشابه در حالی که موتور Unreal Engine 4 در دسترس قرار داشت، در ساخت Batman: Arkham Knight از Unreal Engine 3 استفاده کرد. البته این استودیو نیز مشابه NetherRealm تغییرات زیادی را در این موتور ایجاد کرد و در نهایت عنوانی به شدت با کیفیت از نظر بصری را ارائه داد.