Menu

خالق Xbox: دان متریک اصلا به کنسول Xbox ایمان نداشت

در حالی که فیل اسپنسر طی چند سال اخیر برای احیای دوباره و نوسازی Xbox تلاش بسیاری می‌‌کند، بسیاری از این مشکلات از دوران مدیریت دان متریک به ارث رسیده، شخصی که Xbox را از استراتژی تمرکز برروی بازی‌های انحصاری و بزرگ خارج کرد و به سوی رسانه و Kinect برد.

متریک پیش از آنکه به‌طور ناگهانی از کار خود کنار برود و جایگاهش را به فیل اسپنسر بدهد، برای چندین سال هدایت Xbox را بر عهده داشت. با این حال، نکته عجیب این وضعیت جایی است که او زمان کارش در شعبه کانادایی شرکت EA مشخص نموده بود به کنسولی که توسط Microsoft ساخته شود ایمان ندارد.

به گزارش پردیس گیم و به نقل از Gamingbolt، شیمس بلکلی (Seamus Blackley)، یکی از خالقین Xbox، در حساب رسمی توئیتر خود گفت وقتی Microsoft برای اولین بار سعی داشت تا نخستین کنسول Xbox را به شعبه کانادایی EA نشان دهد و برای آن‌ها بفرستد، متریک تقریبا آن‌ها را از تماس با این شرکت مسدود کرد و بر این باور بود که Xbox هرگز عملی نخواهد شد:

"من پیش از این هرگز راجع به چنین موضوعی صحبت نکرده بودم اما انتخاب دان متریک به عنوان رئیس Xbox برای من بسیار عجیب به‌نظر می‌رسید. وقتی اولین بار به شعبه کانادایی EA رفتم تا ایده نخستین کنسول Microsoft را نشان دهم، او من را از تماس با شرکت مسدود کرد زیرا باور نداشت که امکان‌پذیر باشد. ناراحت کننده بود."

دان متریک در اوایل نسل هشت کنسول Xbox One را سیاست‌های خود در شرایط سختی قرار دارد و یک شکست کامل را برای آن‌ها ساخت اما اکنون به لطف فیل اسپنسر، اوضاع تغییر کرده است. امروزه، Xbox جایگاه خوبی میان بازیکنان یافته است.