Menu

برخی کاربران گزارش داده‌اند که بازی Anthem باعث هنگ کردن و خاموش شدن کنسول PS4 می‌شود + واکنش EA به این موضوع

ظاهرا، انتشار Anthem طبق برنامه‌های استودیوی Bioware پیش نرفته است و بازی به دلیل کمبود محتوا و داستان نه چندان جالب، مورد انتقاد مراجع مختلف گیمینگ قرار گرفت. اما حال، شرایط کنسول PS4 در اجرای این عنوان بسیار بد به نظر می‌رسد. به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Wccftech، برخی از اعضای Reddit و دیگر انجمن‌ها گزارش داده‌اند که Anthem باعث هنگ کردن PS4شان می‌شود. باید گفت که این هنگ کردن به کرش کردن بازی و بازگشت به منو محدود نمی‌شود، بلکه باعث خاموش شدن PS4 می‌شود. نیازی به گفتن نیست اما این، یک مورد عجیب برای یک بازی کنسولی است. عده‌ای دیگر می‌گویند که هنگام سیستم Matchmaking، بازی بسته شده و به منوی اصلی کنسول برمی‌گردد. هم‌چنین، برخی کاربران گزارش داده‌اند که هنگام خروج از Anthem، کنسول PS4 به گونه‌ای واکنش نشان می‌دهد که انگار، کابل برق کنسول به طور ناگهانی از پریز خارج شده باشد. در این حالت، هنگام روشن کردن مجدد، کنسول مجبور است تا دیتابیس‌های داخلی‌ِ خود را تعمیر کند؛ فرآیندی که برای هشدارهای نگران‌کننده انجام می‌شود و ممکن است که چندین دقیقه زمان ببرد.

یکی از اعضای Reddit با نام کاربری TheMadTitanGuantlet، پست زیر را به اشتراک گذاشته است:

" هشدار به مخاطبان بازی Anthem بر روی PS4 که خاموشی‌های کامل کنسول را تجربه کرده‌اند، بازی کردن را متوقف کنید!. PS4من به طور کامل Brick شده است، تا جایی که بخاطر Anthem حتی دیگر روشن نمی‌شود."

Brick به حالتی گفته می‌شود که یک سیستم(بیشتر در کنسول‌ها) غیر قابل استفاده شده و دیگر روشن نمی‌شود. به نظر می‌رسد که کمپانی Sony قبل از ناشر، از این موضوع آگاه بوده و پول پرداخت شده توسط بازیکنان برای Anthem را به برخی از آن‌ها که ناراضی هستند باز گردانده است؛ البته همه‌ی این افراد موفق به پس گرفتن وجه پرداخت شده‌ی خود نبوده‌اند.

در حالی که هنوز علتِ این مشکل توسط Sony و یا Bioware توضیح داده نشده است، کمپانی EA بیانیه‌ی زیر را در مورد این مشکل به اشتراک گذاشته است:

"ما از مشکل کرش(هنگ) کردن که شما گزارش داده‌اید، آگاه هستیم. ما در حال بررسیِ این موضوع بوده و از شما می‌خواهیم که گزارش‌های اطلاعاتی خود در مورد مشکل کرش کردن کنسول خودتان را به اشتراک بگذارید. اگر این اطلاعات را دارید، برای جمع‌اوریِ آن‌ها با شما در ارتباط خواهیم بود و در غیر این صورت، در این تاپیک، مشکل خود را اعلام کنید."

Anthem از نظر فروش، موفق عمل کرده است تا جایی که تقریبا تمام موجودیِ آن طی هفته‌ی اول انتشار در بازار ژاپن به فروش رسید. هم‌چنین، بازی توانست تا برای دومین هفته‌ی متوالی، در صدر جدول پر فروش‌ترین ‌های انگلستان قرار گیرد. شما می‌توانید نقد و بررسیِ Anthem به قلم "صدرا شریعتی" را در اینجا مطالعه کنید.