Menu

شرکت EA در کشور بلژیک به دلیل وجود Loot Box در بازی FIFA تحت بازرسی قضایی قرار گرفت

اوایل امسال دولت کشور بلژیک Loot Boxها را نوعی از قمار معرفی کرد. اکنون طبق گزارشات، این کشور شرکت EA را به دلیل امتنا از تغییر Loot Boxهای بازی FIFA و عدم تطابق با قوانین کشور تحت بازرسی قضایی قرار داد.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از eurogamer، در اردیبهشت ماه امسال بود که طبق تشخیص کمیسیون بازی‌های رایانه‌ای کشور بلژیک، Loot Boxهای عناوینی چون FIFA 18 ،Counter-Strike: Global Offensive ،Overwatch و… نوعی قمار غیر قانونی معرفی شدند و بدین ترتیب قوانین ضد قمار این کشور شامل Loot Boxها نیز شد. امتنا از اجرای این قوانین (که جلوگیری از دسترسی افراد زیر سن قانونی به قمار نیز جزئی از آن است) غیر قانونی محسوب می‌شود.

بعد از تصویب این قانون شرکت‌های Valve ،Blizzard و 2k Games تصمیم گرفتند Loot Boxهای بازی‌هایشان را در کشور بلژیک غیر فعال کنند. با این حال شرکت EA هیچ تغییری در Loot Box‌ها ایجاد نکرد و در نتیجه طبق اخباری که در نشریات کشور بلژیک به چاپ رسیده، این شرکت توسط دادستان عمومی شهر بروکسل تحت بازرسی قضایی قرار گرفته است و اگر تصمیمی بر مبنای ایجاد شکواییه و پیگیری قانونی گرفته شود این پرونده در دادگاه دنبال خواهد شد.

کمیسیون بازی‌های رایانه‌ای کشور بلژیک Loot Boxها را نوعی بازی شانس و قمار می‌داند زیرا بازیکنان در هنگام خرید نمی‌دانند که دقیقا چه آیتم‌هایی در Loot Boxیی که می‌خرند ممکن است وجود داشته باشد.

با این حال چیزی که EA اعلام کرد بر خلاف این است. در همان اردیبهشت ماه بود شرکت EA اعلام کرد که "بازی‌های این شرکت در سراسر جهان به صورت کاملا قانونی و اخلاقی توسعه یافته و به فروش می‌رسند" این شرکت همچنین مخالف این است که بازی‌هایشان ممکن است به طریقی نوعی قمار محسوب شوند. آقای اندرو ویلسون مدیر عامل EA درهمان ماه درباره‌ی موضع گیری شرکت EA و قانونی بودن Loot Boxها اینگونه استدلال کرد : "بازیکنان در هر Loot Box به تعداد مشخصی آیتم دریافت می‌کنند و هیچ راهی برای فروش و تبدیل این آیتم‌ها به پول واقعی وجود ندارد."

نظر شما در این‌باره چیست؟ آیا Loot Box‌ها نوعی قمار محسوب می‌شوند؟‌ آیا Loot Boxها باید به طور کامل حذف شوند؟‌ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.