Menu

5 نکته کلیدی که در هنگام تجربه Call of Duty: Black Ops 4 Blackout باید به آن توجه کنید

Call of Duty: Black Ops 4 : Blackout همانند سایر بتل رویال‌ها ویژگی‌های پیچیده‌ای دارد که بعد از مدتی بازی کردن میتوان براحتی با آنها ارتباط برقرار کرد، اما در رابطه با Blackout پنج نکته کلیدی‌‌ وجود دارد که هر بازیکنی قبل از ورود به این مود باید از آنها مطلع باشد. با پردیس گیم همراه باشید تا به مرور این نکات بپردازیم.

5 نکته کلیدی که در هنگام تجربه Call of Duty: Black Ops 4 : Blackout باید به آن توجه کنید

"به قلم ابولفضل مولایی"

حدود چهار ماه پیش بود که جدیدترین نسخه از فرنچایز Call Of Duty با پسوند Black Ops 4 منتشر شد ، از بزرگ‌ترین تفاوت‌های این نسخه با نسخ قبلی خود میتوان به عدم وجود بخش داستانی و تعویض آن با مود محبوب بتل رویال اشاره کرد ، حرکتی که برای برخی از طرفداران سری بسیار ناراحت‌کننده بود. اما در هر صورت ما امروز کاری با بخش داستانی و یا چند نفره بازی نداریم و تمام تمرکز‌مان بر روی مود جدید بتل رویال بازی به نام Blackout می‌باشد.

Blackout همانند سایر بتل رویال‌ها ویژگی‌های پیچیده‌ای دارد که بعد از مدتی بازی کردن میتوان براحتی با آنها ارتباط برقرار کرد ، اما در رابطه با Blackout پنج نکته کلیدی‌‌ وجود دارد که هر بازیکنی قبل از ورود به این مود باید از آنها مطلع باشد.

5 . با استفاده از تجهیزات جانبی سلاح های خود را آپگرید کنید

بازیکنان پابجی که قصد مهاجرت به CoD را دارند با دیدن جمله بالا به خوبی نکته را دریافت کردند و نیازی به توضیح برای آنها نیست به طوریکه بعد از مدت کوتاهی می‌توانند به راحتی خودشان را با این ویژگی بازی تطبیق دهند ، اما جمله بالا هر چقدر برای آنها آشناست ، برای بازیکنان Fortnite و تازه واردان سبک بتل رویال غریب است ، در Blackout یک سری تجهیزات و یا به اصطلاح Accessoryهایی وجود دارند که شما با استفاده از آنها میتوانید قدرت ، دقت ، ظرفیت خشاب و … اسلحه‌اتان را آپگرید کنید. مثلا شما با استفاده از Fast Magazine می‌توانید سرعت Reload اسلحه‌ را بالاتر ببرید یا با استفاده از Scope هایی با قدرت زوم بالاتر دشمنان خودتان را از فاصله دورتری ببینید و یا با استفاده از Stock لگد اسلحه را کمتر کنید .

4 . اسلحه های مناسب انتخاب کنید

قبل از هرچیزی این نکته را به خاطر بسپارید : هیچوقت ، هیچوقت و اما هیچوقت از دو اسلحه با نوع گلوله یکسان استفاده نکنید. مثلا دو اسلحه که هر دو از گلوله های 5.56mm استفاده می‌کنند نه تنها قدرت جنگ نزدیک را از شما می‌گیرند بلکه ممکن است به دلیل حمل مقدار محدودی از این نوع گلوله در انتهای بازی دچار مشکل شده و محبور به استفاده از نارنجک و مشت شوید.

هر اسلحه در Blackout مزایا و معایب خود را دارد مثلا اسلحه Paladin دارای Damageو دقت بالاست اما اسلحه Outlaw دارای Rate of fire ، ظرفیت و سرعت تعویض خشاب بیشتری‌ست ، نوع و ویژگی هر یک از اسلحه‌ها را میتوان با مقداری بازی کردن و یا حتی مشاهده استریم های مختلف از همدیگر تفکیک کرد .

3. از Perk ها استفاده کنید

شاید بتوان مهم‌ترین تفاوت Blackout با سایر هم سبک های خودش را همین نکته دانست ، Perk ها یک سری آیتم‌های کیف‌ مانند سبز رنگی هستند که به وفور در بازی یافت می‌شوند هر یک از Perkها توانایی متفاوتی برای مدت محدودی به شما می‌دهند ، در پایین لیستی از تمامی Perk ‌‌های موجود در مود Blackout را نوشته و توضیح مختصری به شما می‌دهم تا بعد از تجربه بازی از فرت پیچیدگی دچار سرگیجه نشوید.

Paranoia زمانی که شما توسط یک دشمن نشانه گذاری شده‌اید یک سیگنال صوتی به منظور هشدار دریافت می‌کنید

Iron Lungs به شما اجازه می‌دهد نفس خودتان را برای مدت طولانی‌تری حبس کنید ، ویژگی‌ای که هم می‌توانید در زیر آب به منظور بیشتر نگه داشتن نفس خود و یا در مواقع استفاده از اسلحه‌های دوربرد استفاده کنید

Mobility به طور کلی سرعت حرکت شما را به غیر از زمانی که دراز کشیده و یا خم شده اید افزایش می‌دهد

Squad Link می‌توانید دوستان خودتان را از پشت دیوار تشخیص دهید

Awareness قدرت شنوایی شما برای شنیدن صدای پای دشمنان را افزایش می‌دهد

Brawler قدرت ضربه مشت شما را تقویت می‌کند

Engineer می‌توانید مین ها و ماشین های دشمنان خود را حتی از فواصل دور تشخیص دهید

Reinforced قدرت تاثیر و آسیب نارنجک های دشمن بر روی شما را کاهش می‌دهد، مهم ترین کاربردش از کار‌‌‌ انداختن قدرت تاثیر نارنجک Concussion می باشد

Looter آیتم های روی زمین به راحتی و حتی از پشت دیوار قابل تشخیص‌اند

Skulker مکمل Mobility میباشد و سرعت حرکت شما را زمانی که خوابیده و یا خم شده اید افزایش می‌دهد

Outlander سرعت شما را مادامی که در Storm هستید افزایش داده و قدرت ضربه آن را برای شما کاهش می‌دهد

Dead Silence صدای پای شما و صدای باز کردن Stash ها را کاهش می‌دهد

Consumer سرعت استفاده از Perkها و آیتم های التیام بخش را افزایش می‌دهد

Medic سرعت استفاده از آیتم های التیام بخش را افزایش داده و همچنین مدت زمان Revive کردن را کاهش می‌دهد. لازم به ذکر است که هم تیمی هایی که Revive میکنید با جان بیشتری نسبت به حالت عادی بر می‌خیزند

2. از مهمات استفاده کنید

در Blackout شما میتوانید با استفاده هوشمندانه از مهمات و نارنجک ها به راحتی پیروز میدان شوید ، مثلا با استفاده از Concussion می‌توانید دشمنان خودتان را برای مدت نسبتا طولانی ای دچار سرگیجه کنید ، به طوری که حتی قدرت تعویض خشاب را از دشمنانتان بگیرید یا مثلا با استفاده از Molotov دشمنان خودتان را به آتش بکشید و یا با استفاده از Sensor Dart می توانید محیط معینی را اسکن کرده و از موقیت دشمنانتان برای مدت نسبتا طولانی ای باخبر شوید.

ویزگی و قدرت هر یک از مهمات و نارنجک‌ها را میتوان به مانند لوازم جانبی بعد از مدتی بازی کردن و یا حتی مشاهده استریم‌های مختلف از همدیگر تفکیک کرد .

1- استراتژیک عمل کنید

مهم‌ترین و اساسی‌ترین کلید پیروزی و زنده ماندن در Blackout استراتژیک عمل‌ کردن است ، باید نوع و ویژگی اسلحه‌های خود را قبل از هر کاری بسنجید مثلا با اسلحه‌های دوربرد نمیتوانید وارد فضاهای بسته شوید ، در طول بازی و راه رفتن های طولانی نباید چشمتان را از پشت سرتان بردارید چرا که هر آن ممکن است توسط بقیه بازیکن‌ها تبدیل به یک سیبل تیراندازی بدون سنگر شوید.

قبل از هر کاری با دوستانتان مشورت و برنامه ریزی کنید و یادتان باشد که همیشه باید با همدیگر حرکت کنید، مثلا یکی از ساده‌ترین استراتژی‌های موجود قبل از تیراندازی به دشمنان ، کات کردن آنهاست یعنی می‌توانید به 2 دسته تقسیم شده و از نواحی جلو و عقب به اهداف مورد نظر شلیک کنید ، اینگونه براحتی می‌توانید نظم تیم مورد نظر را بر هم ریخته و آنها را گیج کنید. حتی ممکن است یکی از دوستانتان آیتم‌های کمک کننده ای داشته باشد که شما از آنها بی‌خبرید، آیتم هایی که ممکن است سرنوشت درگیری را تغییر دهند.

همراهان عزیز پردیس‌گیم به پایان این مقاله رسیدیم و امیدواریم مطالعه آن برای شما عزیزان مفید بوده باشید. در انتها خوشحال می‌شویم شما نیز از تجربیات و مهارت‌‌های خود در Call of Duty: Black Ops 4 : Blackout بگویید 😉