Menu

تماشا کنید: مقایسه‌ی گرافیکی Metro Exodus بر روی کنسول‌ها

Metro Exodus امروز در دسترس قرار گرفته است و اگر شما یک PC قدرتمند دارید، می‌توانید این بازی را در بهترین حالت ممکن تجربه کنید. اما در میان کنسول‌های نسل هشتم، کدام یک عملکرد بهتری را در اجرای Metro Exodus از خود نشان می‌دهد؟ با پردیس‌گیم همراه باشید.

وبسایت Digital Foundry که بخاطر تحلیل عملکرد فنی بازی‌ها (گرافیک، نرخ فریم و…) بر روی پلتفرم‌های مختلف شناخته‌ می‌شود، با انتشار ویدئویی به بررسی عملکرد Metro Exodus بر روی کنسول‌های PS4، PS4 PRO، Xbox One S و Xbox One X پرداخته است که نتایج آن کمی تعجب آور می‌باشند. بر خلاف اکثر مقایسه‌های گرافیکی، به نظر می‌رسد که کنسول Xbox One S تجربه‌ی روان‌تری را ارائه می‌دهد.

بگذارید با مبحث رزولوشن یا ابعاد تصویر شروع کنیم. Metro Exodus بر روی کنسول میان نسلی شرکت Microsoft یعنی Xbox One X با رزولوشن ( native 4K ( 3840 x 2160 اجرا می‌شود، در حالی که PS4 Pro این بازی را با رزولوشن 1440p پردازش می‌کند. کنسول پایه‌ی شرکت Sony یعنی PS4 هم ایعاد تصویر 1080P را در اجرای این بازیِ پساآخرالزمانی ارائه می‌دهد. Xbox One S از رزولوشن پویا (dynamic resolution) پشتیبانی می‌کند که تا 900p هم افت می‌کند. تا اینجا همه چیز مطابق انتظارات پیش رفت.

اما در مبحث نرخ فریم، یکچور پیچیدگی وحود دارد. معلوم شده است که پشتیبانی Xbox One S ار رزولوشن پویا، به این کنسول اجازه داده است تا Metro Exodus را به صورت روان و با نرخ فریم 30 اجرا کند. Xbox One X نیز در این زمینه به خوبی عمل می‌کند؛ هر چند که در موارد نادری شاهد افت فریمِ بازی در این کنسول هستیم. متاسفانه کنسول‌های Sony عملکرد مناسبی در این بخش ندارند؛ نرخ فریم بر روی PS4 Pro تا 20 فریم بر ثانیه و بر روی PS4 تا 15 فریم بر ثانیه، افت می‌کند.

در پایان، Xbox One X بهترین انتخاب شما برای اجرای Metro Exodus در میان کنسول‌ها می باشد. اگر هم می‌خواهید که از بین دو کنسول پایه انتخاب کنید، Metro Exodus یکی از معدود مواردی است که Xbox One S موفق به شکست PS4 می‌شود. در زیر می‌توانید ویدئوی مربوط به این مقایسه را مشاهده کنید.

دانلود با کیفیت HD – دانلود با کیفیت SD

تماشا به صورت تمام صفحه

Metro Exodus بر روی وبسایت متاکریتیک از 37 نقد، میانگین نمرات 84 را ثبت کرده است. وبسایت IGN در مورد این بازی نوشته است:

"Metro Exodus تا حد زیادی در رسیدن به اهداف خود موفق است. محیط‌های بزرگ آزاد آن به بازیکنان اختیار بیشتری در تجربه آن ارائه می‌دهد. همچنین طراحی هوشمندانه و آرامش‌بخش آن باعث می‌شود تجربه بازی حسی تازه در طول بخش داستانی داشته باشد. فقط داستان این عنوان از بازیگری‌ها و اجراهای ضعیف و همچنین تصمیم 4A Games برای نگه داشتن Artyom به عنوان شخصیت اصلی ساکت در طول بازی رنج می‌برد ولی این ایرادات مانع این نمی‌شوند که من Exodus را به هر دو گروه تازه‌واردان و طرفداران قدیمی سری پیشنهاد کنم."

از اخبار مربوط می‌توان به METRO EXODUS در STEAM قابلیت پیش‌دانلود را برخلاف EPIC GAMES STORE خواهد داشت اشاره کرد.