Menu

رئیس PlayStation علت عدم حضور Sony در E3 را توضیح می‌دهد

تصمیم Sony برای عدم حضور در E3 2019 موجی از اعتراضات را با خود به‌همراه داشت و در بیانیه‌ این موضوع گفته شد که آن‌ها قصد یافتن "فرصت‌های نوآورانه برای سرگرم کردن جامعه" و "فکر متفاوت و آزمایش" را دارند.

به گزارش پردیس گیم و به نقل از GameSpot، شاون لیدن به عنوان رئیس استودیوهای جهانی بخش سرگرمی‌های تعاملی Sony، توضیحات بیشتری ارائه داده و نه تنها اشاره‌ای به برنامه‌ریزی متفاوت برای آینده داشته، بلکه توضیحاتی بابت مفید نبودن E3 ارائه داده است.

لیدن در مصاحبه اخیر خود گفت ماهیت E3 حول محور استانداردهایی ساخته شد که دیگر برای خرده‌فروشان و خبرنگاران به کار گرفته نمی‌شود. در آغاز کار این همایش، E3 مکانی برای خرده‌فروشان بود تا سرمایه و موجودی خود را با آن برنامه‌ریزی کنند و خبرنگاران هم موضوعات مختلفی برای مجلات بنویسند. طبق گفته او، در عصر مدرن، هردوی این موارد تغییر کرده‌اند:

"اکنون ما در ماه فوریه، رویدادی به نام Destination PlayStation داریم که تمام خرده‌فروشان و همکاران ترد پارتی را گرد هم می‌آوریم تا برنامه‌های مربوط به سال پیش‌رو را بشنوند. آن‌ها حالا از ماه فوریه بحث‌های مربوط به خرید را انجام می‌دهند. در حال حاضر ماه ژوئن (زمان برگزاری E3) برای گفت‌وگو با خرده‌فروشان بابت تعطیلات کریسمس بسیار دیر است بنابراین کسب‌وکار خرده‌فروشی بی‌تاثیر می‌شود. در رابطه با خبرنگاران هم باید بگویم با وجود فضای مجازی و اینترنت و با توجه به اینکه 24 ساعت در روز اخبار بازی‌های ویدیویی در دسترس قرار می‌گیرند، E3 تاثیر خود در این بخش را هم از دست داده است.

بنابراین این همایش تجاری، به همایشی تبدیل شده که دیگر فعالیت‌های تجاری زیادی در آن انجام نمی‌شود. دنیا تغییر کرده، اما E3 خیر!"

همچنین Sony در مقابل تمام این نیروهای بازاری، برنامه داشت تا بازی‌های کمتر و بزرگ‌تری را عرضه کند که یعنی ماه ژوئن، دیگر زمان خوبی برای اعلام برنامه‌های خودشان نبود.

فعلا نمی‌دانیم Sony چه زمانی و چگونه برنامه‌های آینده خود را اعلام می‌کند. به غیر از این شرکت، Activision و EA هم راه خود را از E3 جدا کرده‌اند. نمایش Sony در سال 2018 هم بسیار متفاوت بود و فقط برروی چهار بازی تمرکز داشت.

خارج از این موضوع، Microsoft حال قصد پر کردن جای خالی بزرگ‌ترین رقیب کنسولی خود را دارد. فیل اسپنسر، رئیس بخش Xbox، گفته Microsoft می‌خواهد در E3 حضوری به بزرگی همایش‌های قبلی داشته باشد.