Menu

نگرانی مدیر‌عامل Hi-Rez از عدم حمایت Sony از قابلیت کراس پلی برای همه بازی‌ها

استورات چیسام، مدیر عامل اجرایی استودیو Hi-Rez در توئیتر خود از عملکرد Sony در عدم حمایت از قابلیت کراس پلی برای همه بازی‌ها ابراز نگرانی کرد.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از dualshockers این اتفاق چیز تازه‌ای نیست و Sony در سال گذشته و حتی سال‌های قبل‌تر از آن از ایجاد قابلیت کراس پلی میان کنسول PlayStation 4 و دیگر پلتفرم‌ها خودداری می‌کرد. با این وجود بازی Fortnite اولین عنوانی بود که Sony به بازیکنان اجازه داد تا با استفاده از قابلیت کراس‌ پلی آن را در کنار بازیکنان پلتفرم‌های PC،‌PS4، Xbox One، Switch،‌ MAC و حتی موبایل‌ها تجربه کنند. بازی Rocket League نیز دومین عنوانی بود که Sony از قابلیت کراس پلی آن پشتیبانی کرد؛ و حالا به نظر می‌رسد که توسعه‌دهندگان بیشتری مانند رئیس استودیو Hi-Rez، سازنده بازی Realm Royale، به دنبال پشتیبانی Sony از کراس پلی عناوین خود هستند.

چیسام روز گذشته در توئیتی اعلام کرد که Sony باید شرایط استفاده از کراس پلی را برای همه توسعه‌دهندگان و بازی‌ها فراهم کند. او با اشاره به آمادگی عناوینی مانند Smite، Paladins و Realm Royale برای استفاده از این قابلیت، ویدئو سخنرانی معروف رونالد ریگان، Mr. Gorbachev – tear down this wall، را نیز از Youtube به توئیت خود لینک کرد.

با توجه به بهره‌مندی Fortnite و Rocket League از قابلیت کراس پلی، اگر هرکدام از 3 عنوان اشاره شده بتوانند به این قابلیت در کنسول Sony دست پیدا کنند تعداد بازی‌هایی که از کراس پلی استفاده می‌کنند به عدد 3 خواهد رسید. البته بازی‌های دیگری نیز هستند که قابلیت بازی میان گیمرهای PC و PS4 را دارند اما در حال حاضر فقط عناوین Fortnite و Rocket League بر روی همه پلتفرم‌ها کراس پلی دارند.

اگر کمپانی‌ها به دنبال خلق تجربه‌ای برای گیمر‌ها هستند، حمایت از این قابلیت می‌تواند حرکت خوبی باشد؛ مانند کاری که Microsoft در سال‌های اخیر انجام می‌دهد. چیزی که باعث اختلاف میان میزان فروش کنسول‌ها می‌شود، عناوین انحصاری هستند و با توجه به این موضوع اگر Sony ازقابلیت کراس پلی همه بازی‌های موجود پشتیبانی کند باز هم جایگاه خود در صنعت گیم را حفظ خواهد کرد.