Menu

تحلیل: PS5 کنسولی بسیار قدرتمند خواهد بود اما کمتر از 500 دلار قیمت خواهد داشت

هنوز هیچ اطلاعات رسمی در مورد PS5 نداریم و هر چیزی که تاکون در مورد کنسول نسل نهمی Sony شنیده‌ایم به لطف گزارش‌ها، شایعه‌ها و اطلاعات لو رفته بوده است. برای مثال می‌دانیم که این کنسول به احتمال زیاد در سال 2020 عرضه می‌شود. همچنین این را هم می‌دانیم که ممکن است اجرای عناوین نسل‌های قبلی و قابلیت کراس پلی، از قابلیت‌های ویژه این سخت افزار باشند. انتظار می‌رود که با عرضه این کنسول سرویس PlayStation Network نیز دچار تغییرات اساسی شود. بیش از این هیچ چیز دیگری در مورد کنسول بعدی Sony نمی‌دانیم.

به گزارش پردیس گیم و به نقل از ComicBook، یکی از منابعی که به تازگی به تحلیل این کنسول مرموز پرداخته موسسه تحقیقاتی Ace و آقای هیدکی یاسودا است. این تحلیل عرضه PS5 در پایان سال 2020 بعنوان یک "کنسول ویژه" را پیش‌بینی کرده است.

یاسودا در این گزارشِ تحلیلی PS5 را کنسولی بسیار قدرتمند توصیف کرده که با مجموعه قابل توجهی از عناوین انحصاری در روز عرضه همه توجه‌ها را به خود جلب خواهد کرد. این کنسول هم قیمت PS4 در زمان عرضه و احتمالا کمتر از 499 دلار قیمت خواهد داشت. اما با وجود این قیمت پایین بسیار قدرتمند خواهد بود. دلیل این قیمت پایین هم هدف بلند مدت Sony است. یاسودا می‌گوید شرکت Sony خود را برای فروش PS5 پایین‌تر از قیمت تمام شده آماده کرده تا از طریق فروش نرم افزاری این ضرر اولیه را جبران کرده و موفقیت خود در نسل آینده را تضمین کند.

البته که همه این اطلاعات صرفا گمانه‌زنی هستند هر چند که از زبان یکی از تحلیلگران معروف صنعت بازی عنوان شده باشند.

نظر شما در مورد این تحلیل چیست؟ شما چه انتظاری از کنسول نسل بعدی Sony دارید؟