Menu

تماشا کنید: مقایسه‌ی عملکرد Kingdom Hearts 3 بر روی PS4 ،Xbox One و کنسول‌های میان نسلی

پس از گذشت 13 سال از زمان عرضه‌ی Kingdom Hearts 2، بالاخره هفته‌ی قبل توانستیم دنباله‌ی این بازی را تجربه کنیم. کمپانی Square Enix بازی Kingdom Hearts 3 را به وسیله‌ی موتور Unreal Engine 4 توسعه داده و بر روی کنسول‌های نسل هشتم منتشر کرد. حال سوال اینجاست که از بین آن‌ها، کدام یک عملکرد بهتری را نشان می‌دهد؟

به گزارش پردیس‌گیم، وبسایت Digital Foundry که بخاطر مقایسه‌ی عملکرد فنی بازی‌ها(گرافیک، نرخ فریم و…) بر روی پلتفرم‌های مختلف شناخته‌ می‌شود، با انتشار ویدئویی به مقایسه‌ی Kingdom Hearts 3 بر روی PS4، Xbox One X، PS4 Pro و Xbox One پرداخته است. بر اساس گزارش این وبسایت، مانند دیگر عناوینی که در این روزها منتشر می‌شوند، در Kingdom Hearts 3 نیز شاهد تفاوت‌های قابل توجهی بین کنسول‌های پایه و میان نسلی هستیم. در حالی که کنسول‌های میان نسلی قادر به اجرای بازی بازی با نرخ فریم 60 می‌باشند اما PS4 و Xbox One در ارائه‌ی یک تجربه‌ی پایدار با فریم ریت 30 ناتوان هستند.

تفاوت مهم دیگر، رزولوشن یا ابعاد تصویر می‌باشد. از این نظر Xbox One X با رزولوشن 2560×1440 به جایگاه نخست تکیه می‌زند؛ در رتبه‌ی بعد Ps4 Pro با ابعاد تصویر 2304×1296 جای دارد. پس از این دو، با فاصله‌ای زیاد کنسول PS4 با 1600×900 پیکسل و در آخر هم Xbox One با رزولوشن ناامیدکننده‌ی 720P قرار دارد. وضوح تصویر نیز به همین ترتیب از Xbox One X به Xbox One روند نزولی دارد؛ هم‌چنین کاهش رزولوشن بر روی کیفیت anti-aliasing و بافت‌ها نیز تاثیر گذاشته است.

لازم به ذکر است که Kingdom Hearts 3 بر روی تمام کنسول‌ها، دو انتخاب را برای گرافیک پیش روی گیمر می‌گذارد؛ پیش‌فرض(Default) و پایدار(Stable). حالت Default بر روی فریم ریت آزاد تاکید دارد اما حالت Stable آن را بر روی 30 قفل می‌کند. مشکل اینجاست که حالت دوم نمی‌تواند نرخ فریم 30 را به صورت پایدار ارائه دهد و شاهد افت فریم هستیم که از این نظر Kingdom Hearts 3 ضعیفتر از بازی‌هایی که در این روزها منتشر می‌شوند، عمل می‌کند. پیشنهاد Digital Foundry این است که حالت Default را برای تجربه‌ای روان تر انتخاب کنید. هم‌چنین بازی از فقدان Motion Blur در طول گیم‌پلی رنج می‌برد؛ هر چند که از این ویژگی در طول کات-سین ها استفاده می‌شود.

دانلود یا کیفیت Full HD – دانلود با کیفیت HD – دانلود یا کیفیت SD

تماشا به صورت تمام صفحه

از موفقیت‌های تجاری جدیدترین ساخته‌ی Square Enix می‌توان به فروش 2 برابری KINGDOM HEARTS 3 نسبت به RESIDENT EVIL 2 REMAKE در ژاپن اشاره کرد.