Menu

گزارش: فروش Xbox One از مرز 41 میلیون گذشت؛ PS4 نزدیک به 100 میلیونی شدن

همانطور که می‌دانید، در نسل هشتم اوضاع برای برند Xbox زیاد جالب نبوده و در طول نسل همواره از رقیب خود کنسول PS4 با فاصله‌ی دو برابری عقب بوده است. اما به نظر می‌رسد با رسیدن به اواخر نسل، این فاصله از 2 برابر هم بیشتر و به حدود 2.3 رسیده است.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Comicbook، بر اساس گزارشی که تحلیلگر صنعت گیم "دنیل احمد" (Daniel Ahmad) منتشر کرده است، فروش Xbox One از مرز 41 میلیون واحد عبور کرده که رقمی عالی است اما در مقایسه با فروش کنسول‌های Xbox 360 و PS4 یک شکست محسوب می‌شود.

بر اساس گزارش "دنیل احمد"، فروش کنسول Xbox One در مقایسه با سال قبل و به لطف Xbox One X افزایش یافته است و علاوه بر این در بحث نرم‌افزار نیز اوضاع برای این کنسول هم‌چنان پررونق می‌باشد؛ بازی‌های دیجیتالی به اشتراک گذاشته شده در این پلتفرم نیز عددی قابل توجه است.

با وجود این که "دنیل احمد" بخاطر دانش خود در صنعت گیم معروف گشته و هم‌چنین به اطلاعات محرمانه‌ای دسترسی دارد اما بهتر است تا زمانی که خود مایکروسافت فروش کنسول خود را اعلام کند، کمی با شک و تردید به این اعداد نگاه کنیم.

تا ماه دسامبر 2018 (آذر-دی 97) 91 میلیون واحد PS4 به فروش رسیده بود که بیش از 2 برابر Xbox One بعلاوه‌ی 9 میلیون است. تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که تا پایان نسل هشتم چیزی بین 50-55 میلیون واحد Xbox One به فروشگاه‌ها عرضه خواهد شد که در مقایسه با کنسول Xbox Original که حدود 24 میلیون به فروش رسیده بود، عدد خیلی بزرگتری می‌باشد اما بسیار کمتر از 84 میلیون Xbox 360 به فروش رفته در نسل هفتم است.

از اخبار مرتبط می‌توان به طراح مراحل GOD OF WAR به استودیوی THE INITIATIVE شرکت مایکروسافت ملحق شد اشاره کرد.