Menu

گزارش: Marvel’s Spider-Man پرفروش‌ترین بازیِ ابرقهرمانی در 15 سال اخیر بوده است

با توجه به پایان رسیدن ماه دسامبر، آمار فروش کلی بازی‌ها در سال 2018 منتشر شد که می‌توانید در اینجا پروفروش‌ترین‌ بازی‌ها و سخت‌افزارها را مشاهده کنید. جای تعجب نیست که Marvel’s Spider-Man یکی از بهترین عملکردهای سال قبل را داشته و در رتبه‌ی 6ام پرفروش‌ترین بازی‌های سال 2018 قرار گرفت.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Comicbook، حال تحلیلگر گروه NPD آقای "مت پیسکاتلا" (Mat Piscatella) جزئیات بیشتری از این عنوان افشا کرده است؛ درباره‌ی اینکه جدیدترین ساخته‌ی Insomniac Games یکی از پرفروش‌ترین بازی‌های ابرقهرمانی در سال‌های اخیر بوده است. ترجمه‌ی توئیت "مت پیسکاتلا" را در زیر می‌تونید بخوانید:

"Marvel's Spider-Man بهترین عملکرد را در میان بازی‌های ابرقهرمانی در 15 سال اخیر داشته و دستاورد Sony و Insomniac Games با این بازی بسیار شگفت‌انگیز بوده است. بازی دیگری که فراتر از انتظارات عمل کرد."

این بیانیه‌ی مهمی است خصوصا وقتی بازی‌های پرطرفدارِ این سبک مانند فرنچایز Batman Arkham را در نظر بگیریم. حال سوال اینجاست که قبل از این عنوان، کدام بازی پرفروش‌ترین بوده است؟

برای جواب باید به 15 سال قبل برگردیم؛ ساخته‌ی استودیوی Treyarch یعنی بازی Spiderman 2 که در سال 2004 و با فرمول حهان باز به عنوان دنباله‌ی Spider Man 2001 منتشر شد. هر چند فروش نهایی این عنوان مشخص نیست اما به احتمال قوی، قهرمان قبلی در فروش بوده است.

این دستاورد نشان از ارزشمند بودن کار Insomniac Games دارد؛ هم‌چنین سونی و مارول که علاوه بر ساخت این بازی ابرقهرمانی که همگی از آن لذت بردیم، انیمیشن Spider-Man: Into the Spider-Verse که شانس اصلی کسب اسکار است را روانه‌ی سینماها کردند.

این بازی از دیدگاه مجله‌ی ژاپنی Famitsu به عنوان بهترین بازی سال 2018 انتخاب شد که جزئیات را می‌توانید در اینجا بخوانید.

بازی Marvel’s Spider-Man تواست از 115 نقد متای 87 را کسب کند و به صورت انحصاری برای PS4 در دسترس است.