Menu

موردانتظارترین بازی‌های سال 2019 از دید پردیس‌گیم

هیچ چیز مثل بازخوردهای باشکوه Resident Evil 2 Remake نمی‌توانست شروعی بی‌نظیر برای سال 2019 باشد؛ پس از به پایان بردن "پرونده سال 2018" و انتخاب برترین‌های سال، اکنون دیگر باید به سال 2019 بپردازیم، سالی که شاید در نگاه اول تنوع و جذابیت عناوین سال گذشته را نداشته باشید اما زمانی که به طور دقیق‌تری به آن نگاه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که 2019 سالی‌ست که می‌تواند زمینه‌ساز عرضه "پدیده‌های" فراوانی باشد.

بدیهی است که با توجه به سیل بزرگ عناوین امسال قراردادن تمامی آن‌ها در تنها 10 بازی کار غیرممکنی است اما لیست حاصل شده عناوینی را شامل می‌شود که مقوله "تجربه جدید" را بخوبی درون خود جای می‌دهند.

نکته مهم: این لیست تنها شامل عناوینی است که به طور رسمی تایید شده در سال 2019 منتشر می‌شوند به همین دلیل بسیاری از بازی‌های مطرح نظیر Cyberpunk 2077، Death Stranding و The Last of Us: Part II در آن جای ندارند.

بهترین بازی سال 2018 از دید پردیس‌گیم

برترین بازی‌های سال 2018 از دید پردیس‌گیم

10- Wolfenstein: Youngblood

پلتفرم: PS4 ، Xbox One ، PC

علیرضا رزمجویی: در بازار این روزهای صنعت گیم چه چیزی کمیاب‌تر از طلاست؟ یک شوتر تمام‌عیار با تمرکز بر روی روایت و شخصیت‌پردازی. Wolfenstein: The Old Blood نشان داد که دلیلی وجود ندارد این نسخه‌های فرعی را دست‌کم بگیریم زیرا می‌توانند به اندازه‌ی نسخه‌های شماره دارِ سری، دیوانه‌وار و درگیرکننده باشند. در YoungBlood که عنوانی Co-op محسوب می‌شود، این بار در نقش دخترانِ BJ نازی‌ها را تکه تکه خواهیم کرد! سالها پس از اتفاقات Wolfenstein II، هنوز جنگ و مقاومت در مقابل نازی‌ها ادامه دارد و حالا میدان نبرد، شهر پاریس است. BJ که در روزهای پیری خود ناپدید شده است و احتمال می‌رود که نازی‌ها او را اسیر کرده باشند، چشم امیدش به دخترانش است. دخترانی که مطمئنا با توجه به شرایط بزرگ شدنِ خود، برای خود مبارزانی ورزیده محسوب می‌شوند. با اینکه اطلاعات بسیار کمی از بازی وجود دارد اما از همان تیزر معرفی نیز می‌توان متوجه شد که یکی از دختران بیشتر به مخفی‌کاری و استفاده از اسنایپر و دیگری به کشت و کشتار بصورتی خونین و پرسروصدا علاقه‌مند است. بنابراین انتظار می‌رود در این نسخه که تنها قیمتی 30 دلاری دارد، دو نوع متفاوت از گیم‌پلی و حتی روند داستانی را شاهد باشیم. The Old Blood بدون سر و صدا منتشر شد اما به یکی از بهترین‌های سری تبدیل شد، انتظارمان از استدیوی MachineGames در این نسخه نیز همین است.

9- Mortal Kombat 11

پلتفرم: PS4 ، Xbox One ، PC ، NS

پرهام آقاخانی: مورتال کامبت همواره یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین عناوین فایتینگ تاریخ بوده است. در نتیجه، تعجبی ندارد که نسخه‌ی یازدهم این سری بازی، یکی از مورد انتظارترین عناوین سال جاری میلادی باشد. قسمت یازدهم این سری قرار است تا ادامه‌ای بر وقایع داستانی غافلگیر کننده‌ی نسخه‌ی دهم باشد و با استفاده از عنصر بازی با زمان، مبارزان سری را این بار با نسخه‌های جوان‌تر خودشان در گذشته، و شاید هم سایر بعدهای زمانی، روبرو کند. همچنین بازی از ویژگی‌های جدیدی همانند جداسازی نوارهای انرژی کلاسیک به دو بخش تهاجمی و تدافعی، مکانیک Fatal Blow، سیستم Variationهای تغییر یافته نسبت به نسخه‌های قبلی و همچنین احتمال بازگشت مدل‌های قابل صدمه دیدن، بهره می‌برد که قرار دادن آن‌ها در کنار احتمال بازگشت یک سری از کارکترهای پرطرفدار سری، به راحتی می‌تواند تا نظر هر بازیکنی، و مخصوصا بازیکنان حرفه‌ای و طرفداران قدیمی سری را به خودش جلب کرده و آن‌ها را به انتظار کشیدن تا زمان عرضه شدن آن مجاب کند.

8- Gears of War 5

پلتفرم: Xbox One ، PC

متین نصیری: عنوان Gears of War 4 علارغم تمام کم و کاستی ها و اشکالات ریزی که داشت، نهایتا یک تجربه‌ی خوب و لذت بخش، چه در زمینه‌ی کمپین و چه در بخش چند نفره‌ی آنلاین (مالتی پلیر) ارائه داد؛ و اگر منصفانه به قضیه نگاه کنیم، این بازی به صورت کلی، یک اثر عالی از استودیوی تازه تاسیس The Coalition بود. به هر حال ادامه دادن یک فرنچایز دیرینه، آن هم فرنچایزی که از قوی ترین های های صنعت بازی های ویدیویی محسوب می شد، اصلا کار آسانی نیست! اما حالا بیش از 2 سال از انتشار Gears of War 4 گذشته، استودیوی The Coalition هم قوی تر و با تجربه تر شده و کمپانی مایکروسافت هم سرمایه گذاری بیشتری برروی این استودیو کرده است. بنابراین بدیهی است که ما سخت در انتظار تجربه‌ی Gears of War 5 باشیم؛ عنوانی که با توجه به دیده ها و شنیده هایمان به طور حتم محصول بهتر و با کیفیت تری نسبت به شماره‌ی چهارم خواهد بود. اتفاقات و پیچش های داستانی جالبی در Gears of War 5 وجود دارند و از لحاظ بصری نیز به لطف قدرتی که Xbox One X در اختیار سازندگان قرار می دهد، مطمئنا با اثری پیشرو در زمینه‌ی گرافیک و جلوه های ویژه مواجه خواهیم بود. از طرفی دیگر، با وجود Ramin Djawadi مشخصا موسیقی های دوست داشتنی و حماسی ای در انتظارمان هستند! در نتیجه، عنوان Gears of War 5 یکی از مورد انتظار ترین بازی های امسال برای کادر تحریریه‌ی پردیس گیم می باشد.

7- Crash Team Racing Nitro-Fueled

پلتفرم: PS4 ، Xbox One ، NS

سینا ربیعی: اسیر خاطرات شیرین شدن و به دنبال آن نوستالژی‌زده شدن در بسیاری از عرصه‌ها چیزی جز فکر و خیال‌های بی پایان را ندارد اما در دنیای گیم، به لطف در هم تنیده بودن آن با پیشرفت تکنولوژی ما می‌توانیم بسیاری از این خاطرات شیرین را بار دیگر با رنگ و لعابی جذاب‌تر و ظاهری زیباتر تجربه کنیم. Crash Team Racing به عنوان یکی از بهترین و خاطره‌انگیزترین عناوین نسل PS1، قطعا یکی از بازی‌هایی بود که بسیاری از گیمرها خواهان تجربه دوباره آن بودند؛ اما از دید من Crash Team Racing صرفا یک تجدیدخاطره دوباره با این بازی رقابتی و شیرین نیست، بلکه استایل و سبک گیم‌پلی CTR کاملا به شکلی است که حتی حدود دو دهه پس از عرضه نیز می‌تواند با تغییراتی کوچک، ساعت‌ها ما را سرگرم کند و خود را به عنوان یکی از بهترین بازی‌های کارتینگ و ریسینگ این نسل معرفی کند. شخصا به هیچ عنوان تعجب نخواهم کرد اگر فروش این بازی و تجربه بازیکنان در آن، در تناسب با بازی‌های بزرگ و بلاک‌باستر‌های مطرح باشد. CTR قطعا می‌تواند هم یک تجدید خاطره شیرین با این بازی جذاب باشد و هم گیمرهایی که نمی‌توانند به شاهکارهای کارتینگ نینتندو نزدیک شوند را بار دیگر با این سبک جذاب، مهیج و شگفت‌انگیز آشتی دهد.

6- Kingdom Hearts 3

پلتفرم: PS4 ، Xbox One

رضا لیاقت: قریب به چهارده سال انتظار و تنها عناوین فرعی. یاد بازی خاصی نمی‌افتید؟ بگذارید شما را راهنمایی کنم. وقتی فیلم‌های Disney با سری Final Fantasy ترکیب می‌شوند چه اتفاقی رخ می‌دهد؟ بله، Kingdom Hearts رخ می‌دهد. Kingdom Hearts 3 پس از 8 سال بی خبری بلاخره در E3 سال 2013 معرفی شد و نزدیک به 6 سال بعد، یعنی امسال، بلاخره شاهد عرضه دنباله یکی از بهترین crossover‌های تاریخ گیم هستیم. شخصیت‌ و دنیا‌های جذاب و آشنایی که در این سری وجود دارند و در نسخه جدید به تعداد آن‌ها اضافه هم شده‌است، مهم‌ترین دلیل مورد انتظار بودن این عنوان در سال 2019 هستند. دنیا‌های فیلم‌های Winnie the Pooh، Big Hero 6، Pirates of the Carribean، Frozen، Toy Story، Monsters INC، Hercules و Tangled تنها تعدادی از فیلم‌های دیزنی هستند که تا کنون برای بازی تایید شده‌اند. از طرفی دیگر Kingdom Hearts 3 پایانی بر داستان یک سه گانه (و تعداد زیادی Spin Of) است که شانزده سال از عرضه اولین نسخه آن می‌گذرد. داستان این سری، با توجه به دنیای خاص آن، همیشه جذاب بوده و تریلر‌هایی که تا اکنون عرضه شده‌اند بیش‌تر و بیش‌تر این مورد را تایید می‌کنند. Kingdom Hearts 3 به زودی و در نهم بهمن ماه برای کنسول‌های Xbox one و PS4 عرضه خواهد شد.

5- DOOM Eternal

پلتفرم: PS4 ، Xbox One ، PC ، NS

علیرضا رزمجویی: شیاطینِ بیشتر، اسلحه‌های بیشتر و بزرگتر، محیط‌های بشدت وسیع‌تر و خون بیشتر! اگر از من بپرسید عنوانی را نام ببر که در عینِ پایبندیِ کامل به ریشه‌های خود، مداوما در حال گسترش مرزهای سبک خود می‌باشد، مطمئنا جواب اولم سری DOOM خواهد بود. اگر از تکه تکه کردن شیاطین با اره‌برقی و منفجر نمودنشان با دابل شات‌گان راضی نشده‌اید؛ سوپرایز! حالا می‌توانید با قلابی مستقیما به سمتِ آنها حرکت کرده و پشت سرتان دریایی از خون و استخوان‌های شکسته به جای بگذارید. کافی نیست؟! می‌توانید آنها را زنده زنده بسوزانید و وقتی دست و پا زنان از شما دور می‌شوند، تماشایشان کنید. باز هم کافی نیست؟! پس منتظرِ رونمایی از گیم‌پلیِ استفاده از The Crucible که شمشیری شیطانی می‌باشد باشید! علاوه بر تمام چیزهایی که از یک DOOM انتظار داریم، سوپرایزهایی را نیز از طرف اساتیدِ استدیوی id Software شاهد بودیم. با دیدن کانسپت آرت‌هایی از محیط‌های بشدت وسیع و جدیدی که سابقه‌ی حضور آنها را در سری DOOM نداشته‌ایم، می‌توان انتظار داشت که داستانسراییِ محیطی در این نسخه تمرکز زیادی را به خود اختصاص دهد. نحوه‌ی روایتی که DOOM در نسخه‌ی گذشته نیز از آن استفاده کرد و نمونه‌ی بارزی از این بود که حتما نیاز به روایتی مستقیم و قدم به قدم برای ارائه‌ی داستانی جذاب نیست. علاوه بر این، مودِ Invasion که در آن می‌توان وارد بازیِ دیگران شد و همینطور مولتی‌پلیری که حالا برخلاف نسخه‌ی گذشته توسط خودِ استدیوی id در حال توسعه است، باعث شده است منتظر پکیجی کامل باشیم که انتظار برای آن سخت‌تر از به پایان رساندن DOOM در درجه سختی Nightmare است!

4- Metro Exodus

پلتفرم: PS4 ، Xbox One ، PC ، NS

علیرضا رزمجویی: سال گذشته در همین روزها و در همین مقاله‌ی موردانتظارترین‌ها از Metro Exodus گفتم! با اینکه تکرارِ این متن دردناک است اما حداقل حالا می‌دانیم که تاخیر دیگری در کار نیست و چند روزی بیشتر به عرضه‌ی این پکیجِ اتمسفریک و آخرالزمانی باقی نمانده است. گیم‌پلی بسیاری از آن دیده‌ایم و می‌دانیم که از نظر وسعت و جاه‌طلبی با عنوان بسیار بزرگتری طرف هستیم. Exodus سری Metro را از راهروهای تاریک و زیرزمینیِ نسخه‌های قبل به روشنایی آورده است. روشناییِ کشنده‌ای که می‌تواند از آن روزهایِ فندک به دست در بین دالان‌های تار عنکبوت بسته نیز تاریک‌تر باشد. حالا پناهگاهمان در بازی، قطاریِ متحرک است که می‌تواند ما را در منطقه‌ای وسیع به گشت و گذار دعوت کند. سری Metro همیشه از نظر اتمسفر، شخصیت‌پردازی و روایت داستانی، درگیرکننده بوده است و امیدواریم در این نسخه، حس و حال گشت و گذار، آزادی عمل و شخصی‌سازی‌های پرجزئیات نیز به این فرمولِ منحصربفرد اضافه شود. سال گذشته از نظر عناوین شوترِ داستان و تک‌نفره بشدت ناامیدکننده و خالی بود. حالا وقت انتقام است!

3- Resident Evil 2 Remake

پلتفرم: PS4 ، Xbox One ، PC

پرهام آقاخانی: دیگر همه می‌دانند که کپکام در چند سال اخیر اصلا وضع خوبی نداشته است. این کمپانی مداوما در حال خراب کردن فرنچایزهای مختلفش، و یا تغییر دادن و آزمایش کردن بر روی آن‌ها بود؛ تغییرات و آزمایش‌هایی که در مواردی مثل DmC با خشم طرفداران مواجه شدند و در بعضی موارد دیگر همچون Resident Evil 7 نیز با وجود اثر مثبتی که داشتند، نتوانستند تمام طرفداران را راضی کنند. اما اکنون چند وقتی می‌شود که این کپکام، با آن کپکام سودجو و بی تفاوتی که می‌شناختیم فرق کرده است و سعی در جلب نظر طرفدارانش دارد؛ مسئله‌ای که خیلی راحت می‌توان با یک نگاه به ریمیک رزیدنت ایول 2 متوجه آن شد. دیگر خبری از یک رزیدنت ایول اول شخص یا استفاده‌ی مجدد از سیستم کنترل تانک نیست و سازندگان بازی را از نو و با استانداردهای مدرن بازسازی کرده‌اند. تمام نمایش‌ها و دموهای منتشر شده از بازی توانسته‌اند نظر طرفداران سری را به خود جلب کنند، بازی در عین ارتقا یافتن همچنان به نسخه‌ی اصلی وفادار مانده است و کیفیتی که در جای جای محیط‌های آن مشاهده می‌شود، در نوع خودش مثال زدنی و حتی شایسته‌ی تحسین است. با وجود چنین دلایلی، واقعا چطور نمی‌توان برای چنین عنوانی انتظار کشید؟

2- Devil May Cry V

پلتفرم: PS4 ، Xbox One ، PC

علی رجبی: عنوانی که ابتدا بعنوان دنباله‌ای بر یک بازی ترسناک بود، سرانجام به چیزی تبدیل شد که امروز می‌خواهیم از جدیدترین نسخه آن بعنوان یکی از موردانتظارترین عناوین نسل یاد کنیم؛ Devil May Cry. اصلا نام این بازی که می‌آید یاد شیاطینی می‌افتیم که با شمشیر و تفنگمان یکایک‌شان را به گریه انداختیم. اگر DMC را بعنوان یکی از صاحبان سبک Hack and Slash شرقی ندانیم، در حقش بلاشک ظلم کرده‌ایم. خوشبختانه 2019 سالی است که قرار است طی آن یادآور دوباره این موضوع شویم. بعد از 10 سال تاخیر بعد از نسخه چهارم و حواشی بازسازی مجموعه با خط داستانی مجزا، به نقطه‌ای رسیدیم که تنها 6 هفته به عرضه Devil May Cry V مانده و ای وای که انتظار چقدر سخت است. DMC V قدرتمندتر از همیشه بازگشته تا نه تنها ما را با روایات خارق‌العاده و ویژه‌اش از شکار شیاطین و نجات دنیا همراهی کند بلکه عزم خود را در مسیر بازآفرینی موفقیت‌های کلان نسخه اول و سوم جزم کرده و به قول شخص شخیص "مت واکر"، Devil May Cry is back baby! داستان این نسخه خوشبتانه در ادامه نسخه دوم بازی بوده و این خود در وهله نشان‌دهنده اهمیت سازندگان به این نسخه است زیرا که آن‌ها داستان نسخه ضعیف مجموعه را به رسمیت شناخته‌اند. به گفته کارگردان بازی یعنی "ایتسونو"، این بار شاهد حماسی‌ترین و احساسی‌ترین داستان مجموعه طرف هستیم. از طرفی ‌تمام سنگینی نسخه جدید روی داستان نبوده و گیم‌پلی مهیج و مفرح DMC بهتر از همیشه شده؛ نه تنها ما شاهد پیشرفت‌ مکانیزم پیچیده نسخه چهارم در قبال کامبو زدن و مسائل دیگر هستیم بلکه اصلا یک شخصیت سوم هم قرار است بازیکنان را همراهی کند که انصافا مرموز بودن از وجودش می‌بارد! نمایش‌های بازی تا به این جای کار همگی مثبت بوده و گیم‌پلی بازی، اللخصوص در قبال تمایز میان شخصیت‌ها و تعامل هر یک از آن‌ها با محیط و دشمنان که متفاوت از دیگری است، خبر از یک تحول و تنوع کلی داده و طرفداران این سبک باید خود را برای یک بازآفرینی تمام عیار از موفقیت نسخه سوم آماده کنند. تمامی مسائل شده ما را به این نتیجه می‌رسانند که DMC V به راحتی یکی از مورد انتظارترین عناوین سال فعلی است. Jackpot!

1- Sekiro: Shadows Die Twice

پلتفرم: PS4 ، Xbox One ، PC

متین نصیری: ارواح دو بار می‌میرند! آثار "هیدتاکا میازاکی" همواره نه تنها جزء برترین بازی‌های صنعت گیم محسوب می‌شدند، بلکه از لحاظ طراحی و مفاهیم هنری نیز یک سر و گردن از سایر عناوین بالاتر بودند. به عنوان مثال، محال است که صحنه‌ی مبارزه با Sif در Darkroot Garden و یا نبرد با دو برابر Lorian و Lothric در Lothric Castle با آن طراحی محیط هنرمندانه و موسیقی حماسی و زیبایی که در پشت صحنه پخش می شد، از ذهن عاشقان آثار میازاکی فراموش شوند! و اکنون انتظار می رود که عنوان Sekiro: Shadows Die Twice که دیگر مدت زمان زیادی تا انتشار آن باقی نمانده هم لحظات حماسی و خاطره انگیز جدیدتری را برایمان رقم بزند. در میان بازی‌هایی که توسط میازاکی کارگردانی شده‌اند، ما همواره شاهد تنوع و نوآوری‌های جدیدی بوده‌ایم؛ از Demon’s Souls به Dark Souls و سپس عنوان Bloodborne همگی نه تنها دارای طراحی‌ها و فضاسازی‌های منحصربفردی بودند، بلکه در زمینه گیم پلی و سیستم مبارزات هم همیشه شاهد بهبودها و تغییراتی اثر مذکور را به یک تجربه‌ی جدید و منحصر به فرد تبدیل می‌کرد، بوده‌ایم. اما درمورد Sekiro قضیه متفاوت است! این بار ما با حجم بسیار وسیع‌تری از تغییرات مواجه هستیم؛ اینبار نه تنها گیم پلی و ستینگ بازی متفاوت است، بلکه ژانر بازی هم تا حدودی تغییر کرده است! دیگر از یک اثر RPG و محیط‌های بزرگ و قابل کاوش خبری نیست؛ دیگر نمی توانید وقتی که پس از اینکه ناامیدانه ده‌ها بار از باس فایت شکست خورده بیرون آمده‌اید و کلافه شده اید، در محیط‌ها "فارم" کنید تا "لول آپ" شوید و با تجهیزات و قدرت بالاتری به مبارزه با آن Boss بازگردید! Sekiro یک بازی خطی است و با بازی‌های قبلی میازاکی فرق دارد؛ یک عنوان متفاوت با یک ناشر غربی متفاوت! ما هم برای تجربه‌ی جدید ترین اثر میازاکی که یک محصول منحصر به فرد و جدید است، لحظه شماری می کنیم؛ و امیدواریم که تمام تغییرات، و یا به عبارتی ریسک‌هایی که سازندگان بازی برای ارائه یک اثر متفاوت به جان خریده‌اند، به بهترین شکل پیاده سازی شوند و ما باز هم میزبان یک شاهکار بدون تاریخ انقضاء باشیم!

این نظرات نویسندگان سایت پردیس‌گیم بود از 10 اثری که علاوه بر موردانتظاربودن، یک تجربه منحصربفرد و پیشرو را نیز ارائه خواهند داد اما نظرات شما به عنوان اعضای خانواده پردیس‌گیم چیست؟ شما بیش از همه در انتظار عرضه چه عناوینی در سال 2019 هستید؟