Menu

نگاهی به نقدها و نمرات Resident Evil 2 Remake؛ وفادار به ریشه‌ها، ترسناک و هیجان‌انگیز

همان‌طور که می‌دانید بازی Resident Evil 2 Remake که نسبت به نسخه‌ی اصلی شامل بازسازی‌های بسیاری شده و علاوه بر گرافیک و جلوه‌های بصری، در برخی از بخش‌های دیگر نیز دستخوش نغییر شده، تا چند روز دیگر برروی کنسول‌های PS4 و Xbox One و پلتفرم PC عرضه خواهد شد. از این رو منتقدین به نقد و بررسی این بازی پرداخته‌اند که با هم در ادامه برخی از آن‌ها را مرور می‌کنیم.

Game Revolution 100

بازی Resident Evil 2 Remake هم برای طرفداران قدیمی این سری باشید و هم برای افراد تازه‌ وارد تجربه‌ای فوق‌العاده خواهد بودو با یکی از بهترین نسخه‌های این سری روبرو هستیم که حتی از بهترین انتظارات و پیش‌بینی‌های من نیز بهتر عمل کرده است. البته بازی جایگزین نسخه اصلی نمی‌شود ولی باز هم با آپدیت‌های متنوع خود، تجربه‌ای عالی ارائه می‌دهد.

God is a Geek 100

Resident Evil 2 Remake یکی از عناوین کلاسیک سبک وحشت را به نسل جدید می‌آورد. عنوانی که مطمئنا هم طرفداران و هم افراد تازه وارد را خواهد ترساند.

Game Informer 95

در طول سال‌ها، Capcom رویکردهای متفاوتی را در رابطه با سری Resident Evil پیش گرفته است ولی این بار رویکردی مواجه هستیم که امیدوارم در آینده نیز تکرار شود. Resident Evil 2 نه تنها از نظر بصری زیبا به نظر می‌رسد، بلکه از نظر گیم‌پلی نیز عملکرد خوبی دارد و شما را در موقعیت‌هایی تاریک و ترسناک که نیاز بع عکس‌العمل‌هایی سریع دارند، قرار می‌دهد. سرانجام پس از مدت‌ها تمامی سیلندرهای Resident Evil به خوبی کار می‌کنند.

PlayStation Universe 95

Capcom از بسیاری از جهات با در ریمیک Resident Evil 2 به غیرممکن دست پیدا کرده است. از طراحی بسیار خوب گرفته تا وفاداری و الهام‌گیری از نسخه اصلی، بازی عملکرد خوبی دارد. البته خب مطمئنا برخی از گزینه‌های جدید به مذاق طرفداران قدیمی این سری خوی نخواهد آمد ولی با این وجود نمی‌توان فلسفه Capcom و جسارت و اعتمادبه‌نفس آن‌ها را انکار کرد. بزرگ‌ترین نقطه‌قوت بازی نیز نگه‌داشتن حس ترس و وحشت نسخه اصلی و اضافه‌کردن المان‌های مدرن به آن است.

GameCrate 90

Resident Evil 2 Remake در کنار وفاداربودن به نسخه اصلی، جلوه‌های بصری و المان‌های گیم‌پلی مدرن را نیز به بازی اضافه کرذه است. بازی به حدی وفادار به نسخه اصلی است که شاید بعضی از افراد تازه وارد به آن به پشم عنوانی قدیمی نگاه کنند ولی مطمئنا طرفداران از بازی‌کردن این نسخه و داشتن تجربه‌ای ترسناک، نهایت لذت را خواهند برد.

Metro GameCentral 90

ریمیکی زیبا و فوق‌العاده از یکی از محبو‌ب‌ترین نسخه‌های سری Resident Evil که در زمینه بصری عملکردی قابل‌توجه داشته و در زمینه گیم‌پلی نیز به تعادلی عالی میان المان‌های قدیمی و جدید رسیده است.

DualShockers 90

تقریبا می‌توان از این بازی به عنوان بهترین ریمیک ساخته‌ شده در تاریخ بازی‌های ویدئویی نام برد. هیچ عنوان ریمیک دیگری در زمینه کیفیت عملکردی حتی نزدیک به این بازی را ندارد.

Eurogamer Italy 90

Resident Evil 2 Remake به خوبی تمامی جنبه‌هایی که یک بازی "ریمیک" باید داشته باشد را رعایت کرده است: عنوانی مدرن، که ریشه‌‌های خود را نیز فراموش نکرده است و همان روح و حس 20 سال پیش بازی به خوبی برای سرگرم‌کردن افراد تازه وارد و آن‌هایی که به دنبال حس نوستالژی هستند، در بازی پیاده شده است.

GameSpot 90

اگرچه ریشه‌های Resident Evil 2 در گذشته قرار دارد، اما ریمیک این بازی عناصر و ترس‌های آن را به چیزهایی کاملا جدید و منحصربه‌فرد تبدیل کرده است.

IGN 88

Capcom در زنده‌کردن دوباره‌ی بهترین بخش‌ها و عناصر Resident Evil 2 عملکردی فوق‌العاده انجام داده است؛ بازی در بخش‌ جلوه‌های بصری، صداگذاری و گیم‌پلی همانند یک بازیِ سالِ 2019 به نظر می‌رسد. اگر شما نیز حس می‌کردید که این سری قبلا راه خود را گم کرده بود، بهتر است بدانید که این بازی نشان‌دهنده بازکشت دوباره‌ِ‌ی آن‌ها به مسیر است. مبارزه با زامبی‌های لذت‌بخش بوده و گشت‌وگذار در خرابه‌های Raccoon City نیز کاملا هیجان‌انگیز است.

Gamer.no 70

با تلاش برای راضی‌کردن انواع و اقسام سلیقه‌ها، Resident Evil 2 Remake احتمالا موفق به راضی‌کردن هیچ گروهی نخواهد شد. طرفداران قدیمی بازی حس می‌کنند که با عنوانی ساده و بی‌وفا به ریشه‌های نسخه اصلی روبرو بوده و بازیکنان تازه وارد نیز یک ساعت به دنبال کلیدگشتن برای باز کردن یک در، آن هم در حالی که انواع اسلحه‌ها اعم از شات‌گان و نارنجک دارید را درک نخواهند کرد.

میانگین نمرات بازی در متاکریتیک: 91

در پایان لطفا دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.