Menu

اطلاعات جدیدی راجع به سلاح‌ها در بازی Cyberpunk 2077 منتشر شد

یکی از بزرگترین مشکلات و کمبود‌های این روز‌های بازی‌های مختلف مربوط به بحث سلاح‌ها می‌باشد؛ بسیاری از بازی‌ها نه تنها تعداد سلاح‌هایشان بسیار کم است، بلکه این سلاح‌های مختلف هیچ تغییری در روند بازی ایجاد نمی‌کنند. خوشبختانه، استودیوی لهستانی CD Projekt Red این وعده‌ی بزرگ را به ما داده است که در بازی در حال توسعه‌شان، یعنی Cyberpunk 2077 شاهد یک تنوع مناسب در زمینه اسلحه خواهیم بود و سلاح‌های مختلف می‌توانند هر کدام جریان و روش پیشبرد بازی و گیم پلی را تحت تاثیر قرار دهند.

به گزارش پردیس گیم و به نقل از Comic Book، ماسیج پیتراس (Maciej Pietras)، انیماتور سینماتیک ارشد استودیوی CD Projekt Red در مصاحبه‌ای با وب سایت فرانسوی Jeuxactu درباره‌ی سلاح‌ها در بازی Cyberpunk 2077 و همچنین اینکه چگونه تنوع آن‌ها می‌تواند تنوعی را بر نحوه‌ی پیشبرد بازی و چالش‌ها ایجاد کند، صحبت کرد. این بازی شامل سلاح‌های مختلفی چون شمشیرهای کاتانا، تفنگ‌هایی که گلوله‌شان بر روی دیوار کمانه نمی‌کند و البته تیغ Mantis می‌شود. این سلاح‌ها تنها به خاطر ایجاد حس تنوع در بازیکن طراحی نشده‌اند، بلکه به عمیق‌تر شدن تجربه‌ی شخصی و تاکتیک بازیکن کمک می‌کنند.

او در اینباره گفت: "در نسخه‌ی دموی بازی، شما می‌توانید انواع مختلفی از سلاح‌های و سیستم‌های مبارزه‌ای متنوعی را مشاهده کنید. این‌ها همه مربوط به کلاس شخصیتی کارکتر شما می‌باشد و با توجه به مهارت‌هایی که می‌خواهید آن‌ها را پیشرفت دهید، ایجاد می‌شوند. در واقع استفاده از سلاح‌های مختلف بازی، با توجه به چگونگی پیشرفت شخصیت شما، مزایا و معایبی را برای شما ایجاد خواهند کرد. شما می‌توانید از سلاح‌های تکنولوژیک، قدرتمند یا هوشمند استفاده کنید که هر یک به روش‌های مختلف به تجربه‌ی شما از بازی تنوع می‌بخشد."

او همچنین افزود: "به عنوان مثال، یکی از سلاح‌های قدرتمندی که در بازی طراحی شده، همانی است که گلوله‌هایش بر دیوار کمانه نمی‌کرد و به شما این امکان را می‌دهد دشمنانی که در پشت مانع پنهان شده‌اند را از بین ببرید. سلاح هوشمند به شما اجازه می‌دهد تا با شلیک گلوله‌های هوشمندش، در دشمنی که در نقطه‌ی دید آن قرار دارد را به راحتی بکشید. همچنین می‌توانید از تیغه‌های مانتیس استفاده کنید، آن‌ها سلاح‌های باورنکردنی هستند که به بدن شخصیت متصل شده و به آن‌ها اجازه‌ی بالا رفتن از دیوار و مبارزه با دشمن به صورت تن به تن را می‌دهد. البته سلاح‌های دیگری هم مانند شمشیر کاتانا وجود دارند، که ما در نسخه‌ی نهایی آن‌ها را نشان ندادیم؛ اما ایده‌های جالبی در خود دارند."

یکی از بهترین امکانات استفاده از ساب‌ژانر سایبرپانک، سلاح‌های جالب آن و همچنین آزادی عمل بسیار زیاد در پیاده سازی ایده‌های خلاقانه توسط توسعه دهندگان است و به نظر می‌رسد که CD Projekt Red در این مورد حسابی سرمایه گذاری کرده تا شاهد نتیجه‌ی مطلوبی باشیم.

بازی Cyberpunk 2077 در حال توسعه برای پلتفرم‌های PC ،PS4 و Xbox One می‌باشد و امکان انتشار آن برای کنسول‌های نسل بعدی هم وجود دارد؛ با اینحال اما هیچ تاریخ انتشاری برای آن اعلام نشده است. تنها چیزی که می‌دانیم این است که بازی نهایتا تا سال 2021 منتشر می‌شود.

نظر شما راجع به این بازی چیست؟ چقدر برای تجربه‌ی آن هیجان زده هستید؟ آیا دوباره با یک اثر فوق العاده از این توسعه دهنده‌ی لهستانی طرفیم؟ لطفا نظرات و تحلیل‌های خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.