Menu

مدیرعامل مایکروسافت می‌گوید: مایکروسافت و Xbox می‌خواهند به نتفلیکس صنعت بازی‌های ویدیویی تبدیل شوند

حتی اگر شکی در مورد تمرکز بیشتر مایکروسافت و برند Xbox در رابطه با خدمت استریم وجود داشت، با سخنان تازه مدیرعامل این شرکت تمامی شک‌ها برطرف شدند.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Comicbook، "ساتیا نادلا"، مدیرعامل شرکت مایکروسافت، در اتاق خبرنگاران و مصاحبه‌ای مطبوعاتی اصطلاح به شدت مشهور "نتفلیکس گیمینگ" را به کار برد و جهتگیری اصلی این شرکت در رابطه با کنسول بعدی خود را تا حدودی مشخص کرد.

نادلا در مورد جاه‌طلبی شرکت‌ها در صنعت بازی‌های ویدیویی گفت:

"ما به طور خلاصه آن را 'نتفلیکس بازی‌ها' توصیف می‌کنیم. ما هم همانند هر کس دیگری شانس توسعه و ساخت یک خدمت اشتراکی را داریم."

او در ادامه توضیح داد:

"ما یک کاتالوگ پشتیبانی که بازی‌های خاص خودمان است را داریم. ما یک موقعیت شکل دهنده داریم چرا که هم بخشی از کسب و کار کنسول را در دست داریم و هم در کسب و کار PC همه چیز را تحت کنترل خود داریم و حتی در مورد گیمینگ بخش PC سهم بیشتری را ازان خود کرده‌ایم."

البته این یک هدف منطقی است و تقریباََ از قبل چنین هدفی از سوی مایکروسافت مشخص بود اما چنین چیزی به هیچ وجه آسان نیست. به عنوان مثال مایکروسافت نمی‌تواند تنها با بسنده کردن به بازی‌های first-party و second-party خود چنین خدمتی با وسعت نتفلیکس خلق کند، آن‌ها لیست انتخابی‌ای به آن گستردگی ندارند و این بدان معنا است که باید قراردادهای متعدد و گران‌قیمتی با ناشران third-parties منعقد کنند که حتی برخی از آن‌ها چنین خدمت‌های اشتراکی را از قبل دارند.(مانند EA) بنابراین نه تنها چنین چیزی برای آن‌ها گران تمام خواهد شد بلکه برخی از ناشران چنین اجازه‌ای را به آن‌ها نمی‌دهند.

از طرف دیگر در حال حاضر فضای رقابتی به شدت گسترده و تنگاتنگ است. نینتندو راه خود را در پیش گرفته و مایکروسافت برای مدت زیادی در این صنعت با شرکت سونی رقابت دارد که البته در این نسل کم کاری‌های متعدد آن‌ها به عقب افتادن از رقیب منجر شد. حالا با توجه به یک سری گزارشات شرکت‌های بزرگی مانند Verizon و Amazon آماده وارد شدن به رقابت هستند که کار را سخت‌تر هم خواهند کرد.

نظر شما در این باره چیست؟