Menu

سری Call of Duty نسبت به دنیای سینمایی Marvel و Star Wars پول سازتر بوده است

حتی پس از یک دهه عرضه‌ی سالیانه، با انتشار Call of Duty: Black Ops 4 در سال گذشته به همگی ثابت شد که این سری همچنان به قوت خود پا برجاست. و Activision در بیانیه‌ای مشخص کرد که این IP حداقل از نظر درآمدی، تا چه اندازه غیرقابل توقف شده.

به گزارس پردیس گیم و به نقل از comicbook، این شرکت طی یک بیاینه‌ی مطبوعاتی اعلام کرد سه تن از کهنه کاران خود را به سِمت‌های جدیدی می‌نشاند، از جمله مدیر اجرایی Call of Duty راب کاستیج (Rob Kostich) که بر صندلی ریاست تکیه خواهد داد؛ مسئول اصلی امور مالی و مسئول طرح‌ریزی استراتژیک هیومام سخنینی (Humam Sakhnini) نیز به ریاست ارتقاء پیدا کرد و مسئول امور مالی دیگری به نام دنیس دُرکین (Dennis Durkin) هم ریاست کسب و بخش‌های تازه را به دست آورد.

ولی در میان همین اعلامیه‌ها، Activision اشاره‌ای به این مورد نیز داشت؛ "Call of Duty تبدیل به یکی از موفق‌ترین دارایی‌های دنیای سرگرمی شده است. به عنوان یک فرنچایز، Call of Duty اکنون سودآوری بیشتری از دنیای سینمایی Marvel در باکس‌آفیس داشته و نسبت به فروش جمعی Star Wars نیز درآمد دو برابری ایجاد کرده."

بیانیه‌ی قابل توجه‌ای است، به خصوص با در نظر گرفتن اینکه MCU و Star Wars طی سال‌های گذشته عملکرد بسیار موفقی برای Disney داشته‌اند. استودیوهای Marvel فقط در سال 2018 رکوردهای بزرگی به جای گذاشتند و با Avengers: Infinity War، فیلم Black Panther و Ant Man & the Wasp درآمد جهانی خود را به 4 میلیارد دلار رساندند.

همچنین Star Wars نیز از نظر درآمدی چیزی کم ندارد. حتی با اینکه Solo: A Star Wars Story به پتانسیل خود در باکس‌آفیس نرسید، این سری فیلم‌ها با تشکر از سود بالای یک میلیارد دلاری The Last Jedi که در 2017 تولید شد، طی چند سال گذشته پول بسیار زیادی به دست سازندگانش رسانده.

اعداد و ارقام دقیقی داده نشده ولی Black Ops 4 به نسبت ساخته‌ی قبلی Treyarch یعنی Call of Duty: Black Ops III حتی بدون وجود بخش تک‌نفره‌ی سنتی معروف این سری، فروش سه برابری داشته است. همچنین این بازی در ماه عرضه‌ی خود عملکرد به شدت خوبی داشت و در فصل تعطیلات نیز به این موفقیت ادامه داد.

برای چیزهایی که در آینده انتظارمان را می‌کشند، پیش‌تر نیز شایعاتی درباره‌ی برنامه‌های Infinity Ward برای 2019 و اینکه چطور احتمال دارد سری Modern Warfare دوباره بازگشتی به بازار داشته باشد شنیده‌ایم. در چند ماه آینده می‌فهمیم که نقشه‌های آن‌ها دقیقاً از چه قرار خواهد بود.

در همین حین، لازم است منصوب شدن مسئولان جدید و همچنین موفقیت ادامه دار سری بازی‌های Call of Duty را به Activision تبریک بگوئیم. جالب است که ببینیم آینده چه چیزهایی با خود خواهد آورد. احتمالاً بتل رویال بیشتر، این یکی که قطعی است.

Call of Duty: Black Ops 4 هم اکنون برای PlayStation 4 ،Xbox One و PC در دسترس می‌باشد.