Menu

بن شدن 18000 کاربر از کره جنوبی در بازی Overwatch

به گزارش پردیس گیم و نقل از Pcgamesn، بخش کره جنوبی شرکت Blizzard امروز از بن شدن 18188 کاربر در بازی Overwatch خبر داد و علت این عمل هم گفتار نامناسب و اعمال زشت آن‌ها (برای مثال ترک بازی یا اخلال در بازی به هر بهانه کوچکی) در بازی قلمداد شده‌ است. در این لینک می توانید اسامی این افراد را مشاهده کنید.

نکته قابل توجه درباره خبر منتشر شده این است که اولین بار نیست که Blizzard همچین لیستی منتشر می‌کند و این لیست در واقع آپدیتی برای لیست‌های قبلی است.(‌که البته حجیم‌ترین لیست منتشر شده تاکنون می‌باشد.) سیاست‌های Blizzard مبنی بر مبارزه با رفتار ناشایست، در سراسر جهان پیاده می‌شود اما رکوردشکنی مداوم کره‌ای ها در این زمینه (مخصوصا استفاده از گفتار ناشایست) این سوال را به‌وجود می‌آورد که آیا این سیاست‌ها به جز کره جنوبی در کشور دیگری هم اعمال می‌شود؟

اخلال در بازی‌های آنلاین در کشور کره جنوبی به عنوان یک جرم تلقی می‌گردد. برای مثال اگر شما از راه‌های غیرمعمول اکانت خودتان را ارتقا دهید، امکان دارد به حبس یا جریمه نقدی محکوم شوید‌!‌ با وجود همچین مجازاتی،‌ بن شدن حساب کاربری شما در این کشور امری ناچیز است.

به گفته‌ی Blizzard، سیاست‌هایی که برای مبارزه با رفتار ناشایست در نظر گرفته است،‌ اثر بخش بوده‌اند و در آمریکا اینگونه رفتار با 28 درصد کاهش و در کره‌ جنوبی با 21 درصد کاهش مواجه بوده‌اند.

در پایان،‌ شاید آرزویی بعید به نظر برسد اما امیدواریم این 18000 کاربر اصلاح شوند و شاهد فضایی بهتر در بازی‌های آنلاین باشیم. اگر شما نیز در این باره نظری دارید آن را با ما به اشتراک بگذارید.