Menu

گزارش: Gran Turismo 7 از تکنولوژی Ray-Tracing به صورت Real Time استفاده خواهد کرد

تعداد زیادی از طرفداران رضایت کاملی از عنوان Gran Turismo Sport نداشتند و آن را یک نسخه نچندان خوب از سری GT می‌دانند. بازی نتوانست با استانداردهای مشخص شده توسط Polyphony Digital تطبیق پیدا کند و در حد و اندازه انتظارات از این سری مسابقه‌ای اتومبیل‌رانی ظاهر نشد که البته عمده‌ترین علت ضعف آن قفل شدن ویژگی‌ها پشت اتصال به اینترنت می‌باشد اما به نظر می‌رسد این سازنده به دنبال ساخت یک بازی مسابقه‌ای جدید است و در صدد به رخ کشیدن قدرت‌های خود با Gran Turismo 7 می‌باشد.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Comicbook، تیم Polyphony Digital بر روی یک انجین (موتورگرافیکی) کاملاََ جدید برای بازی بعدی خود کار می‌کند که قابلیت ray-tracing را به صورت real-time شامل می‌شود. برای کسانی که با ray-tracing آشنا نیستند باید بگویم،در حال حاضر این تکنولوژی برای برخی از بازی‌های بالا رده از نظر گرافیکی بر روی PC قابل دستیابی است اما هنوز در مورد کنسول‌ها چنین چیزی وجود نداشته است.

PD در جریان رویداد SIGGRAPH 2018 در آسیا تایید کرد، به سختی بر روی ساخت و توسعه یک موتورگرافیکی کار می‌کند که کیفیت بصری و گرافیکی سری را حتی از Sport نیز بهتر خواهد کرد و تغییر شگفت‌انگیزی را با خود به ارمغان خواهد آورد.

تیم سازنده حتی در قالب یک ویدیو اولین نگاه به این موتورگرافیکی را در معرض نمایش عموم گذاشتند که تا حدی شما را با ویژگی‌های خارق‌العاده و بی‌تظیر آن آشنا می‌کند. این ویدیو که در ابتدا توسط Wccftech منتشر شد آف-اسکرین می‌باشد بنابراین شاید آن طور که باید جذاب و با کیفیت به نظر نرسد اما نحوه تعامل را نشان می‌دهد. ویدیو را در ادامه مشاهده می‌کنید:

دانلود با کیفیت HD – دانلود با کیفیت SD

تماشا به صورت تمام صفحه

در هر صورت شما باید صبور باشید چرا که به طور حتم به این زودی‌ها نباید منتظر Gran Turismo 7 باشیم. در حقیقت با دستاورد‌ها و اجرای این انجین جدید، شانس زیادی وجود دارد که در نسل حاضر شاهد عنوانی با این کیفیت نباشیم. به احتمال زیاد Polyphony این عنوان را برای کنسول نسل بعدی Playstation 5 نگه داشته است و احتمالاََ اولین تریلر و اطلاعات را در اواخر سال آینده در دسترس طرفداران قرار خواهد داد، زمانی که سونی رونمایی از PS5 را انجام دهد.

Polyphony نیاز دارد از زمان،منابع و امکانات خود به خوبی استفاده کند تا موقعیت را از شکستی مانند Sport به یک موفقیت محض تبدیل کند. مدل اتومبیل‌ها و طراحی آن‌ها در ویدیو بالا بی‌نظیر به نظر می‌رسد، اگرچه احتمالاََ این تنها یک بخش کوچک از بهبود‌ها به شمار می‌رود.

اگر یادتان باشد سونی در Interbee 2018 نمایشی باور نکردنی از GT Sport را به روی پرده آورد. در حالی که بسیاری از طرفداران سری محبوب ریسینگ Gran Turismo برای فینال مسابقات جهانی FIA-certified GT Championship که مرحله‌ی پیشین آن در موناکو برگزار شده بود، در توکیو و رویداد InterBEE 2018 جمع شده بودند، نمایش حیرت انگیزی از بازی‌ای آشنا پخش شد که مطمئنا چند نسل تا تجربه‌اش به اینگونه فاصله داریم.

شرکت Sony در این رویداد نمایشگری با قابلیت Crystal LED Display System که با نام CLEDIS هم شناخته می‌شود را به نمایش گذاشت که از پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌ها استفاده می‌کند و دارای زاویه دید 180 درجه، رزولوشن 8K و فریم ریت 120 در ثانیه نیز می‌شود. این نمایشگر اندازه‌ی 440 اینچی داشت و البته از بازی Gran Turismo Sport برای نمایش قابلیت‌های آن استفاده شد.

سال 2020، بازه دقیقی برای عرضه GT 7 به نظر می‌رسد.

نظر شما در این باره چیست؟