Menu

مدیرعامل Unity عقیده دارد بازار هنوز به صورت کامل برای واقعیت‌مجازی و واقعیت‌افزوده آماده نیست

مدیرعامل Unity، یعنی "جان ریکسیتئلو" (John Riccitiello)، اخیرا در کنفرانس TechCrunch Disrupt در شهر سان‌فرانسیسکو سخنرانی کرده است. به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از WCCFTech، وی در سخنانش به وضعیت فعلی واقعیت‌مجازی و واقعیت‌افزوده در بازار اشاره کرده و گفته که با توجه به کمبود نقص‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری متععد، به نظر وی به نظر می‌رسد این دستگاه‌ها به جای مصرف‌کنندگان، بیشتر برای توسعه‌دهندگان عرضه شده‌‌اند.

"آن‌ها ارزان نیستند. آن‌ها به اندازه کافی خوب کار نمی‌کنند، شما سیستم‌هایی که به اندازه کافی برای کنترل آن‌ها خوب باشند در اختیار ندارید، در بیشتر آن‌ها نمی‌توانید دست‌ها و پاهای خود را دیده و به صورتی تعاملی با آن‌ها در ارتباط باشید، و در آخر اینکه به اندازه کافی محتوا برای این دستگاه‌ها عرضه نشده است."

"واقعیت‌مجازی و واقعیت‌افزوده تا به امروز بیشتر برای توسعه‌دهندگان عرضه شده‌اند. منظورم این است که شما یک محتوا نام ببرید. خب هنوز از آن خبری نیست و در آینده عرضه خواهد شد. جای تعجب نیست که درخواست‌ها و برنامه‌های تبلیغاتی نسبت به درخواست‌های مصرف‌کنندگان مقدم‌تر است. حداقل از نظر من، ما هنوز چیزی که کاملا برای مصرف‌کننده باشد ندیده‌ایم. واقعیت‌مجازی و واقعیت‌افزوده هنوز به چیزی برای مصرف‌کننده تبدیل نشده‌اند، اگرچه در حال رشد هستند و در آینده به آن نقطه خواهند رسید."

تقریبا می‌توان گفت که دستگاه‌های اصلی واقعیت‌مجازی (Oculus Rift ،HTC Vive و PlayStation VR) نسبت به انتظاراتی که از آن‌ها در زمان عرضه وجود داشته، عملکرد ضعیف‌تری داشته‌اند. آیا شما جدا از علل این رشد کم‌تر از انتظار این 2 تکنولوژی، با گفته‌های مدیرعامل Unity موافقید؟ یا به نظرتان حرق‌های وی صحت ندارند؟ لطفا دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.