Menu

نگاهی به نقدها و نمرات بازی مستقل GRIS: پلتفرمری منحصربه‌فرد با طراحی‌های هنری فوق‌العاده و موسیقی‌هایی زیبا

عنوان GRIS که از سبک گرافیکی خاص و منحصر‌به‌فردی بهره می‌برد، چند روز پیش عرضه شده است و از این رو منتقین به نقد و بررسی بازی پرداخته‌اند.

GRIS عنوانی مستقل، ماجرایی و پلتفرمر بوده که توسط استودیو Nomada Studios توسعه یافته و Devolver Digital آن را برای پلتفرم‌های Nintendo Switch ،macOS و PC عرضه کرده است. در این بازی شما در نقش دختری امیدوار که در دنیای خود گم شده و درگیر ماجرایی دردناک از زندگی شخصی‌اش است، قرار می‌گیرید.

در ادامه با هم برخی از نقدهای بازی را مرور می‌کنیم:

NintendoWorldReport 100

ترکیبی از تخیل، هنر، موسیقی، و داستان‌سرایی GRIS را تبدیل به عنوانی منحصربه‌فرد و نفیس کرده است.

We Got This Covered 100

GRIS یک بازی پازل‌محور و پلتفرمر بسیار خوب است و بازیکنان را به سفری رنگارنگ می‌برد. در گوشه‌گوشه‌ی بازی سورپرایزهایی جالب و متنوع نهفته است که تا انتهای سفر بازیکنان را سرگرم می‌سازد.

Digital Chumps 90

در لحظاتی که من در دنیای GRIS گذراندم، یکی از خیره‌کننده‌ترین و زیباترین تجربیات خود در دنیای بازی را داشتم. در سال گذشته این بازی بیش از هر بازی من را غرق خودش کرده است. حیرت‌زدگی موقت است اما امیدوارم قدرت خاص و منحصر‌به‌فردی GRIS تا آخر عمر همراه من باشد.

CGMagazine 90

GRIS عنوانیست پیرامون از دست‌دادن. تجربه این بازی را به هیچ‌وجه نباید از دست داد.

Nintendo Life 90

ما از این کلمه بی‌جهت استفاده نمی‌کنیم ولی در اینجا باید بگوییم که GRIS یک "شاهکار" است. استایل هنری فوق‌العاده‌ و موسیقی احساسی بازی آن را تبدیل به یکی از بهترین تجربیات تعاملی شما خواهد کرد. شاید بازی کمی کوتاه باشد، پازل‌ها و معماهایش کمی ساده باشند و عدم وجود چالش واقعی به مذاق همه خوش نیاید ولی GRIS عنوانیست که به جای توانایی برروی تجربه‌ای احساسی تمرکز کرده و اگر بتوانید با آن کنار بیایید، تا مدتی طولانی از آن لذت خواهید برد.

GameGrin 80

در این تجربه‌ی چند ساعته، GRIS تفکر شما نسبت به بازی‌های پلتفرمر را تغییر نخواهد داد ولی با استایل هنری جذاب و هم‌چنین موسیقی‌های فوق‌العاده‌اش، تجربه‌ای شاهکار برای روح و روان شما به ارمغان خواهد آورد.

EGM 80

با استایل هنری جالب و تعهد قابل ستایش به طراحی مینیمال در بازی‌های ویدئویی، سازندگان توانسته‌اند GRIS را از یک بازی پلتفرمر ساده و سرراست تبدیل به عنوانی احساسی و مهم کنند.

IGN 65

GRIS گاهی اوقات برروی عواطف و احساسات خاص و پیچیده‌ی انسانی دست گذاشته و از سطوح آن به عنوان یک بومِ نقاشی برای برخی از زیباترین طراحی‌های بصری در میان هر بازی پلتفرمری استفاده می‌کند. گاهی اوقات اما تبدیل به عنوانی ساده و گیج‌کننده شده و اجازه می‌دهد طراحی هنری آن جلوی رشد و تکامل گیم‌پلی را بگیرد. البته باید گفت که موسیقی بازی فوق‌العاده و به شدت زیبا است.

VideoGamer 60

GRIS با استفاده از ویژگی‌هایی عالی حس‌های شنوایی و بصری شما را به بازی می‌گیرد ولی فقدان داستانی درخور و شایسته، از تبدیل شدن بازی به عنوانی کامل جلوگیری می‌کند.

میانیگن نمرات بازی در وبسایت متاکریتیک: 83

در پایان لطفا دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.