Menu

CAPCOM: گرافیک Resident Evil 2 تقریباً کیفیت سینمایی مانند دارد؛ کلمات کلیدی “رطوبت” و “تاریکی” هستند

به گزارش پردیس گیم و به نقل از wccftech، در حین مصاحبه با Metro GameCentral در Gamescom 2018، کارگردان بازی Kazunori Kadoi و تهیه‌کننده Tsuyoshi Kanda درمورد مفاهیم کلیدی ویژگی‌های بصری در نسخه‌ی بازسازی شده‌ی Resident Evil 2 و همینطور تکنیک‌هایی که از آن استفاده کردند تا کیفیت سینمایی شکل داشته باشد صحبت‌هایی داشتند.

Kazunori Kadoi: موتور گرافیکی RE Engine، همانطور که گفتید، موتوری است که در Resident Evil 7 biohazard استفاده شد. در فرایند توسعه‌ی بازی‌ها با این موتور اکنون توانایی استفاده‌ی بهتر از آن را داریم و توانستیم بخش‌های مختلف موتور را بهبود ببخشیم و تنظیمات آن را دقیق‌تر انجام دهیم. پس خوشحالم که می‌شنوم بازی به نظرتان خوب آمده و اینکه قادر بودیم نسبت به Resident Evil 7 بهبودهایی داشته باشیم. کلمات کلیدی برای مفاهیم گرافیکی اینبار "رطوبت" و "تاریکی" هستند. و سعی می‌کنیم این نوع خون قابل لمس و مرطوبی که روی صفحه نمایش می‌بینید ایجاد کنیم. فقط یک مایع قرمز رنگ نیست، جداً حس واقع گرایانه‌ای دارد و انگار از صفحه نمایش به سمت شما پاشیده می‌شود. آن واقع‌گرایی به شخصیت‌های بازی نیز منتقل می‌شود. از فوتوگرامتری برای اسکن مدل‌ها و اضافه نمودن آن‌ها به بازی و سپس دادن انیمیشن‌های مختلف استفاده کردیم. پس فکر میکنم هر جنبه‌ی بازی واقعاً از صفحه نمایش به بیرون بپرد و احساس تقریباً سینمایی بودن داشته باشد. همچنین، یک جنبه‌ی کمتر مشخص این موتور نوع طراحی آن برای کمک به انجام مکرر کارها وقتی درحال توسعه هستیم می‌باشد. به خاطر همین ویژگی می‌توانیم چیزها را خیلی فوری سر هم کرده و آن‌ها را راه بیاندازیم و ببینیم چطور به نظر می‌آیند. و می‌توانیم فرایند زیادی از آزمون و خطا داشته باشیم، چون مرتکب شدن خطا در آن زمان زیادی نمی‌گیرد. و همین واقعاً به ما کمک می‌کند تا به سمت ویژگی‌های بصری‌ای که می‌خواهیم نمایش دهیم کار کنیم.

Tsuyoshi Kanda: بازیگران از تصویربرداری تمام تنه استفاده می‌کنند، پس مدل‌های اسکن شده‌ای که ظواهر را فراهم می‌کنند و ضبط حرکات تمام تنه‌ای داریم که می‌شود مستقیماً آن را وارد بازی کرد. ولی واقعاً اینطور نبوده که آن‌ها را داخل بازی قرار بدهیم و کارمان را تمام شده فرض کرده باشیم، بررسی کردیم که حرکات وارد شده در بازی چه حسی القاء می‌کنند و به شکل دستی تنظیمات را دقیق‌تر انجام دادیم – چه حالات چهره باشد، نورپردازی، جزئیات حرکت شخصیت‌ها و… تمام آن‌ها یک سطح بالاتر از یک تصویربرداری ساده‌ی حرکتی هستند؛ همچنین یک کیفیت استادانه و هنرمندانه‌ی خاصی دارند.

اگرچه، همانطور که توسعه دهندگان هفته‌ی گذشته اعلام کردند، این واقع‌گرایی CAPCOM را مجبور کرده تغییراتی در مقایسه با Resident Evil 2 اصلی ایجاد کنند.

نسخه بازساز شده‌ی Resident Evil 2 قرار است در 5 بهمن 97 منتشر شود.