Menu

کمیسیون نظارت بر قمار کشور بریتانیا ارتباط میان لوت‌ها و قمار را تکذیب کرد

به گزارش پردیس گیم و به نقل از Gameindustry.biz، کمیسیون نظارت بر قمار کشور بریتانیا به تازگی وجود ارتباط میان یکی از پربحث‌ترین موارد موجود در بازی‌های ویدئویی یعنی لوت باکس‌ها و قمار را تکذیب کرد.

پس از انتشار گزارشی با نام "جوانان و قمار در سال 2018" مشخص شد که از هر 10 کودک، 3 تا از آن‌ها در هنگام تجربه‌ی بازی‌های ویدئویی لوت باکس باز کرده‌اند، با اینحال اما نماینده‌ی کمیسیون در مصاحبه با GamesIndustry.biz اعلام کرد که این موضوع ارتباطی با قمار ندارد.

این نماینده گفت: "ما هیچ وقت این موضوع را در حین تحقیق‌هایمان قمار خطاب نکردیم. تنها دلیل اینکه این تحقیقات و نظرسنجی‌ها انجام شد این بود که این موضوع بسیار محبوب و پربحث شده است و ما می‌خواستیم تا تلاش کنیم و اطمینان حاصل کنیم که به اندازه‌ی کافی درباره‌ی آن اطلاعات داشته باشیم."

برای اولین بار، در تحقیقات سال جاری ما شاهد ایجاد نظرسنجی برای حدود 3000 کودک بوده‌ایم که بین 11 تا 16 سال سن داشته‌اند. کمیسیون نظارت بر قمار کشور بریتانیا پیش از این بابت قضیه‌ی لوت باکس‌ها ابراز نگرانی کرده بود، اما اکنون آن‌ها هم اعلام کرده‌اند که موارد اینچنینی قمار محسوب نمی‌شوند.

با اینحال اما نتیجه‌ی بررسی‌ها نشان می‌داد که تعداد کودکان قمارباز در دو سال گذشته حدودا 4 برابر شده است که البته این موضوع ارتباطی با لوت باکس‌ها ندارد.

علاوه بر آن نماینده‌ی کمیسیون افزود: "من فکر می‌کنم موضوعی که در این زمینه و در سراسر اروپا سردرگمی ایجاد می‌کند، نوع نگاه به قضیه است. ما بیشتر با نوع نگاه و نظری که کشورهای هلند و بلژیک در این موضوع دارند، موافق هستیم."

همچنین جالب است بدانید که 15 درصد از کودکان 11 تا 16 ساله با وب سایت‌های شرط بندی و قمار آشنایی دارند، اما تنها 3 درصد از آن‌ها در این قمارها شرکت می‌کنند.

علاوه بر آن آگاهی کودکان نسبت به موضوع لوت باکس‌ها بالاتر رفته است و 54 درصد کودکان می‌دانند که ممکن است در بازی پول پرداخت کنند و 31 درصد آن‌ها هم از زیر نظر والدین و یا سرپرستان خود از لوت باکس استفاده می‌کنند.

لوت باکس مطمئنا همچنان یکی از موضوع‌های پربحث صنعت بازی‌های ویدئویی خواهد ماند و تا مدت‌ها درباره‌ی آن تحقیق خواهد شد. نظر شما چیست؟ آیا لوت باکس‌ها قمار محسوب می‌شوند؟ آیا با وجود آن‌ها موفق هستید؟ لطفا نظرات و تحلیل‌های خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.